مزایای ماسک نارگیل برای پوست


مزایای ماسک نارگیل برای پوست

‌می‌توانید با هزینه پایین در منزل اقدام به تهیه بهترین ماسک‌های لایه بردار صورت کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ماسک‌های صورت انواع مختلفی دارند که دارای خواص متعدد و متفاوتی هستند. یکی از ماسک‌های محبوب در میان زنان، ماسک‌های لایه بردار است. این نوع ماسک‌های صورت گران قیمت بوده و در صورت استفاده از آن‌ها در سالن‌های زیبایی هزینه سنگینی بر شما تحمیل می‌شود.

به گزارش دِ مَنوئل، با این حال، کمتر کسی می‌داند که می‌توان در منزل اقدام به تولید ماسک‌های صورت لایه بردار کم هزینه و موثر کرد. پیش از استفاده از هر نوع ماسکی باید بدانید که پوست زنان با مردان متفاوت است. از این رو، نباید از ماسک‌های مختلف بدون اطلاع استفاده کنید.

یکی از بهترین ماسک‌های لایه بردار صورت، ماسک نارگیل است. برای تهیه این ماسک صورت نیازمند یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل، یک قاشق غذاخوری گردو یا بادام آسیاب شده، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای خوری روغن گردو، و مقدار کمی آب نارگیل هستید.

در ابتدا تمامی مواد را در ظرفی ریخته و با میزان مناسبی از آب نارگیل آن را مخلوط کنید. صورت خود را با آب و شوینده‌های ملایم بشویید. سپس این ترکیب را به آرامی به روی پوست صورت خود بمالید. اجازه بدهید این ترکیب به طور کامل بر روی پوست نشسته و پس از ۳۰ دقیقه و یا بیشتر اقدام به شستن صورت خود کنید.

این ماسک را می‌توانید دوبار در هفته استفاده کنید. ماسک نارگیل بهترین ماسک برای لایه برداری ملایم، برداشتن سلول‌های مرده پوست و نرمی و طراوات پوست صورت است. ترکیب آب نارگیل و عسل نیز یک آبرسان خارق العاده برای پوست است.

مزایای ماسک نارگیل برای پوست

دیگر ماسک مناسب صورتی که می‌توانید در منزل تهیه کنید ماسک آرد جو دو سر است. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری آرد جو دو سر، ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج، ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، و نصف قاشق غذاخوری پودر نارگیل نیاز دارید.

تمامی مواد را در ظرفی ریخته و آنقدر هم بزنید که با یکدیگر مخلوط شوند. پس از شستن و خشک کردن پوست، به آرامی اقدام به مالیدن ترکیب به روی پوست صورت کنید. بهتر است ۱۵ دقیقه اجازه دهید که ترکیب بر روی پوست باقی مانده و خشک شود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این ماسک یکی از بهترین ماسک‌های آبرسان به پوست صورت است. ترکیبات موجود در این ماسک باعث نرمی پوست و شادابی آن می‌شود. نارگیل دارای پلی فنول‌های مختلف (نوعی آنتی اکسیدان) است که باعث جلوگیری از پیری پوست صورت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس