تلاش آموزش و پرورش باید تغییر آموزش تئوری به مهارتی باشد


تلاش آموزش و پرورش باید تغییر آموزش تئوری به مهارتی باشد

ایرنا - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش باید برمبنای تغییر آموزش‌های تئوری به مهارتی برای تربیت نیروی کار باشد.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه مبانی آموزش دچار اشکال است افزود: باید با تغییر نگاه، فرهنگ و زیرساخت به توسعه هنرستان‌ها بپردازیم.

وی اظهار داشت: اکنون تنها نگاه در آموزش و پرورش و حتی آموزش عالی، تربیت نیروهای علاقه‌مند به نشستن پشت میز است زیرا به آموزش مباحث تئوری به آنها پرداخته می‌شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید این تغییر نگاه از اصفهان شروع شود گفت: از اصفهان، ابتکار، خلاقیت و نوآوری انتظار می‌رود.

وی با اشاره به آمار بیکاری سال ۹۷ در استان اصفهان گفت: در آن زمان آمار بیکاری استان ۱۴،۷ درصد بود که ۲ درصد این آمار در استان صنعتی و فنی اصفهان از متوسط کشوری بالاتر بود و نشانه اشتغال کمتر و بیکاری بیشتر بود.

رضایی یادآور شد: در زمان حاضر آمار بیکاری در استان به ۹،۷ درصد رسیده که بیانگر افزایش اشتغال ۱،۷ درصدی استان نسبت به متوسط کشوری است.

استاندار اصفهان افزود : اکنون وضعیت استان به لحاظ قرار گرفتن پنج شهرستان اصفهان، اردستان، خمینی‌شهر، کاشان و آران و بیدگل در شرایط قرمز کرونایی خوب نیست.

وی با اشاره به مطلوبیت واکسن‌های کرونایی که در حال تزریق به افراد است گفت: در نظام درمان همه کارکنان بهداشت و درمان استان واکسن زدند و چند وقتی است که مرگ و میر در بین آنها دیده نشده و این بیانگر آن است که واکسیناسیون موثر بوده است.

رضایی فزود: ۶۰ درصد ویروس "دلتا" بیشتر از نمونه‌های قبلی در جامعه شیوع دارد که نیازمند رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با یادآوری اینکه دولت درصدد است که کار واکسیناسیون معلمان و استادان دانشگاه به اتمام برسد گفت: بر این اساس از متولیان آموزش و پرورش استان تقاضا می‌شود از اکنون بررسی‌های خود را بر این امر متمرکز کنند که اگر کرونا در سال تحصیلی جدید ادامه داشت شیوه تدریس را چگونه ادامه خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه به کسری پنج هزار و ۵۰۰ نفر نفری برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان اشاره کرد و گفت: این کمبود با احتساب ماندن ۶ هزار و ۲۰۰ نفر معلم بازنشسته تا زمان انجام طرح رتبه‌بندی است.

محمد اعتدادی افزود: بر این اساس در دوره ابتدایی با ۲هزار و ۳۲۸ نفر، در متوسطه اول با یکهزار و ۲۸۶ نفر، در متوسطه دوم با ۸۵۴ نفر و در دوره استثنایی با ۲۸۱ نفر کمبود نیروی آموزشی مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: در مجموع این کمبودها بدون احتساب استفاده از نیروهای خرید خدمات آموزشی، ورودی دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق‌التدریس است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان یکی از چالشهای مهم در بکارگیری معلمان بازنشسته را به‌روز نبودن آنها، شرکت نکردن در دوره‌های ضمن خدمت، آشنانبودن با فضای مجازی و حضور نیافتن در کلاس‌های مجازی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با این اوصاف تمام تلاش دستگاه تعلیم وتربیت استان بر آن است که هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نباشد.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان امروز با حضور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403