رئیس جمعیت هلال احمر: باجناقم را در بیمارستان دبی مسؤل کردم تا به من گزارش بدهد!


رئیس جمعیت هلال احمر: باجناقم را در بیمارستان دبی مسؤل کردم تا به من گزارش بدهد!

رئیس جمعیت هلال احمر با ارائه توضیحاتی درباره شایعه صدور ویزای دبی برای خودش، صدور حکم مأموریت برای باجناق خود در بیمارستان دبی را تأیید کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

کریم همتی در نشست خبری خود اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است و وظایف متعددی را در حوزه‌های مختلف برعهده دارد؛ فعالیت‌های امداد و نجات و ... از جمعیت هلال احمر به نحو شایسته ادامه دارد همچنین جمعیت هلال احمر در بحران جدید کرونا در سیستان و بلوچستان حضور مؤثری را داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی در سیستان و بلوچستان گفت: به همراهی 24 موسسه خیریه در بیش از 20 نقطه از سیستان و بلوچستان فعالیت‌های هلال احمر ادامه دارد و روزانه محموله‌هایی شامل اقلام بهداشتی و حفاظت‌های شخصی ارسال می‌شود.

همتی ادامه داد: طرح نذر آب همانند سنوات گذشته در 4 استان زاهدان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و سیستان از اول تیرماه آغاز شده است و این فرآیند با همکاری و مشارکت خیران ادامه دارد؛ نذر آب طرح مشترکی است که با همکاری خیران برگزار می‌شود که در سنوات گذشته اعتبارات این طرح از بودجه هلال احمر تامین می‌شد اما در حال حاضر این طرح با حمایت خیرین اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: همچنین در رابطه با مشکلاتی که در طی شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان پیش آمده است فدراسیون بین‌المللی، قول‌های مساعدی را برای حمایت در این بخش و البته طرح نذر آب داده است که قرار است این کمک‌ها از طریق فدراسیون بین‌المللی و صلیب سرخ در اختیار هلال احمر قرار بگیرد.

همتی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های هلال احمر در این ایام و همزمان با فعالیت‌های اجتماعی مقابله با احتمال بحران ورود آوارگان افغانستانی است که در این بخش نیز تمهیداتی از سوی جمعیت هلال احمر اتخاذ شده است و قرار است در صورت ورود این افراد مکان‌هایی در نقاط صفر مرزی در ارتباط با اسکان این افراد در نظر گرفته شود.

وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از واکسن‌های وارداتی در کشور از طریق جمعیت هلال احمر وارد شده است، اضافه کرد: از روزهای آغازین بحران، کرونا هلال احمر تلاشهای بسیاری را برای ورود واکسن انجام داد و در نهایت با همکاری ارکان دولت بیش از 5 میلیون و 900 دوز واکسن وارد کشور شده است و ان‌شاءالله طی 4 هفته متوالی واکسن‌های جدیدی وارد کشور خواهند شد که به محض ورود این واکسن‌ها به فرودگاه اطلاع‌رسانی دقیق توسط دبیرکل جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.

همتی همچنین از آمادگی جمعیت هلال احمر برای قرار دادن مراکز واکسیناسیون این نهاد در اختیار وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بیش از 500 مرکز واکسیناسیون آماده ارائه خدمت در فرآیند واکسیناسیون هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اظهار امیدواری از تولید انبوه واکسن داخلی کرونا خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسئله هر چه زودتر عملیاتی شود اما تا آن زمان جمعیت هلال احمر اقدامات لازم را برای واکسن وارداتی انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که توسط جمعیت هلال احمر در ماه‌های گذشته انجام شده است بازگشت موقوفات این نهاد است که تا قبل از این، زمین‌ها در اختیار افراد متعددی بود اما با پیگیری حقوقی این املاک و مستغلات شناسایی و با حکم قضایی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار داده شده که در همین ارتباط 5 موقوفه بزرگ به هلال بازگشته است.

همتی اضافه کرد: احیا و بازسازی اردوگاه‌ها توسط مجموعه سازمان جوانان هلال احمر نیز انجام شده است و سال گذشته اعتباراتی خوبی در اختیار سازمان جمعیت هلال احمر جوانان قرار داده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت مراکز درمانی خارج از کشور هلال احمر خاطرنشان کرد: 13 مرکز درمانی هلال در خارج از کشور فعال هستند به طوری که بسیاری از این مراکز طی سنوات گذشته فاقد رئیس و مسئول بودند که در همین زمینه معاونت درمان هلال اقدام به ساماندهی این مراکز به شکل مناسب کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ادامه به بهره‌برداری از بیمارستان عظیم شهر نجف اشرف اشاره کرد و گفت: این بیمارستان نیز طی هفته آینده با حضور مسئولان، بهره‌برداری و تحویل داده خواهد شد.

همتی با بیان اینکه تعرفه درمانی برخی از مراکز هلال در کشورهای مختلف نسبت به تعرفه‌های مراکز درمانی آن کشور کمتر است، ادامه داد: بیمارستان دبی به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستانهای هلال و حتی کشورمان در خارج از ایران است که 734 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 50 نفر نیروهای قراردادی و مابقی تابعیت‌های مختلف را دارند و در طی 50 سال فعالیت این بیمارستان به تناوب مشکلاتی بسیاری را داشته است اما در دو سال گذشته این بیمارستان به نازل‌ترین شرایط در 5 دهه اخیر خود رسیده است علاوه بر اینکه این بیمارستان رقم بدهی 1400 میلیارد تومان را داشت که اقداماتی برای کاهش این میزان بدهی انجام شده است.

وی همچنین درباره ترکیب پرسنل بیمارستان دبی تاکید کرد:‌از 734 نفر از نیروها تنها 4 نفر اعزامی، ایرانی هستند که این افراد سابقه خدمت طولانی در هلال را در کارنامه خود دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر از ورود نساجی هلال و شرکت سوها 2 به بورس خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای این کار انجام شده است تا شرایط مناسبی برای ورود این دو شرکت به بورس فراهم شود.

همتی در پاسخ به سؤال تسنیم درباره درخواست ویزای اقامت در امارات و دبی توسط وی اظهار کرد: صدور ویزای کار و اقامت برای مدیران هلال از گذشته مرسوم بوده است که البته بنده به هیچ عنوان از ویزای اقامت استفاده نکردم و تنها یک بازدید دو روزه‌ای را از بیمارستان داشتم اما هیچ درخواستی را مبنی بر ویزای اقامت نداشته و نخواهم داشت و دیگر هم به این کشور سفر نخواهم کرد.

وی گفت: مدیران جمعیت هلال احمر در سنوات گذشته از سال 89 تا 92 ویزای اقامت، 92 تا 93 ویزای اقامت و کار، 93 تا 96 ویزای اقامت و کار، داشته‌اند و این یک مسئله طبیعی و مرسومی است که در زمان فعالیت مدیرعامل انجام می‌شود و در واقع این ویزا، جایگاه حقوقی دارد و برای همه مدیران بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه بنده به هیچ عنوان از ویزای اقامت استفاده نکرده‌ام، گفت:‌در تاریخ 7/7/2020 بنده ماموریت دو روزه‌ای را برای بازدید از این بیمارستان داشتم و دیگر هم بازدیدی نخواهم داشت البته نه به خاطر شایعاتی که مطرح شده است و اگر بنده می‌خواستم ویزیایی را بگیرم، ویزای یک کشور بزرگ را می‌گرفتم نه کشوری مثل امارات!

همتی ادامه داد: ویزای صادر شده برای بنده نیز ویزای کاری بوده و به هیچ عنوان درخواستی را برای ویزای اقامت نداشتم که البته طبیعی است که در این ایام که بحث تغییرات مطرح می‌شود بخواهند با چنین اخباری و شایعاتی مسائلی را مطرح کنند.

وی در پاسخ به این سؤال تسنیم که که تعدادی از اقوام و خویشاوندان شما در بدنه هلال احمر به کار گرفته شده‌اند، گفت: این موضوع نیز از اساس نادرست است و عنوان شده است که آقای "م.‌م" در هلال مشغول به کار شده است که باید بگویم که اصالتا اسم این فرد محسن مومنی و بچه گلپایگان است و بیش از 20 سال است که در هلال فعالیت دارد؛ همچنین عنوان شده که باجناق بنده آقای ملک‌ میرزایی از یکی از چهار نفری است که در بیمارستان دبی مشغول فعالیت است که در رابطه با باجناقم باید بگویم این فرد نیز کارمند هلال بوده و 24 سال سابقه مدیریتی دارد و انتصاب وی نیز در این بیمارستان برای نظارت بر فعالیت بیمارستان و ارائه گزارش دقیق به بنده بوده است!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: اگر دوستان نگرانند بهتر است به ماجرای 17 میلیون دلار که از بیمارستان ایرانیان دبی به عمان منتقل شد، بپردازند که هیچ سرنوشتی از آن وجود ندارد که البته اخیراً در شعبه 4 بازپرسی دادسرای مفاسد اقتصادی به آن پرداخته شده و تحقیقات از این پروژه توسط معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات در حال انجام است.

همتی گفت: موضوع انتقال 17 میلیون دلار با چمدان از بیمارستان ایرانیان به عمان در یک بازه زمانی بین 94 تا 96 انجام شده است و بهتر است آقایان به این موضوع بپردازند؛ بنده برای ماندن در هلال احمر با هیچ کسی لابی نخواهم کرد؛ در صورتی که آقای رئیسی صلاح بدانند در هلال می‌مانم و در غیر این صورت از هلال خواهم رفت همانطور که گفتم برای ماندن، هیچ تقلایی نخواهیم کرد و به رسم عشایری کار خواهم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...