دیدار وزیر اطلاعات ایران با رئیس جمهور عراق


دیدار وزیر اطلاعات ایران با رئیس جمهور عراق

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: دیدار محمود علوی وزیر اطلاعات ایران با برهم صالح در قصر السلام در بغداد برگزار شد و...

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: دیدار محمود علوی وزیر اطلاعات ایران با برهم صالح در قصر السلام در بغداد برگزار شد و طرفین روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سید محمود علوی در این دیدار پیام تسلیت رهبری ایران را به مناسبت حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) در شهر ناصریه عراق به برهم صالح و ملت عراق ابراز کرد.

وزیر اطلاعات ایران بر اهمیت روابط مستحکم میان دو کشور و مردم آن‌، حمایت رهبری ایران از امنیت و ثبات عراق و تقویت همکاری‌های و هماهنگی‌های دوجانبه در رویارویی با تروریسم، افراطی‌گری و برقراری صلح در منطقه تأکید کرد.

توسعه روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها به طوری که در راستای منافع مشترک دو کشور و تمامی منطقه باشد از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

برهم صالح نیز اظهار داشت: عراق مقتدر، امن و باثبات و دارای حاکمیت و روابط متوازن با محیط عربی و اسلامی خود عامل ثبات در منطقه است و منجر به صلح و امنیت منطقه‌ای می‌شود.

وی همچنین از مواضع جمهوری اسلامی ایران و حمایتهای این کشور از عراق به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، امروز، در بدو ورود به بغداد در محل ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس فقید سازمان الحشدالشعربی عراق حضور یافته و به آنان ادای احترام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج