چگونه به‌صورت امن و بدون شناسایی‌شدن در اینترنت جستجو کنیم؟


چگونه به‌صورت امن و بدون شناسایی‌شدن در اینترنت جستجو کنیم؟

ابزارهای زیادی برای حذف امنیت وبگردی وجود دارند که بعضی از کاربران از این ابزارها اطلاعی ندارند. در این مطلب، به مهم‌ترین ابزارهای خفظ حریم خصوصی در اینترنت نگاهی خواهیم انداخت.

تقریبا تمام ما از گوگل برای جستجو و وبگردی استفاده می‌کنیم؛ اما نباید فراموش کنیم که درآمد گوگل از تبلیغات است و شما با جستجو در گوگل رسما به آن اجازه می‌دهید جستجوی شما را ذخیره کند و در آینده براساس جستجویتان تبلیغات هدفمند به شما نمایش دهد. بااین‌حال، سایت‌ها و سرویس‌های مختلفی وجود دارند که بدون هیچ‌گونه رهگیری عملیات جستجو را برای کاربران انجام می‌دهد. در‌ این مطلب، با این سرویس‌ها آشنا می‌شویم.

موتور جستجوی Brave

چگونه به‌صورت امن و بدون شناسایی‌شدن در اینترنت جستجو کنیم؟

همه Brave را با مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی می‌شناسند؛ اما حالا این شرکت نسخه آزمایشی موتور جستجوگر خودش را رونمایی کرده است. بریو می‌گوید هیچ اطلاعاتی از کاربران را در هیچ مرحله‌ای ذخیره نمی‌کند و به این اطلاعات دسترسی هم ندارد. به‌طور خلاصه فروش اطلاعات جستجوی شما در موتور جستجوگر بریو غیرممکن است. خوشبختانه برای استفاد از موتور جستجوگر بریو حتما به مرورگر بریو نیاز نیست و می‌توان از تمام مرورگرها به این موتور جستجوگر دسترسی داشت. البته باید توجه کنید که موتور جستجوی Brave فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و احتمالا با مشکلاتی در زمان جستجو رو‌به‌رو خواهید شد. از دیگر ویژگی‌های جستجوگر بریو می‌توان به انتخاب کشور محل جستجو اشاره کرد.

موتور جستجوی DuckDuckGo

چگونه به‌صورت امن و بدون شناسایی‌شدن در اینترنت جستجو کنیم؟

بی‌شک تابه‌حال اسم موتور جستجوی DuckDuckGo را شنیده‌اید. موتور جستجوگر امن داک داک گو مدت‌ها قبل از Brave وجود داشت. DuckDuckGo دقیقا مانند Brave هیچ اطلاعاتی از کاربر را ذخیره نمی‌کند. نکته جالب جستجوگر DuckDuckGo استفاده از نتیجه‌های مایکرسافت بینگ است؛ البته با این تفاوت که اگر به‌صورت مستقیم از جستجوگر بینگ استفاده کنید، مایکروسافت اطلاعات جستجوی شما را ذخیره می‌کند؛ ولی با استفاده از DuckDuckGo این اتفاق اصلا نمی‌افتد. خوشبختانه DuckDuckGo هم افزونه‌ای برای تمامی مرورگرها و اپلیکیشن‌های موبایل دارد. برای استفاده از سرویس چه در موبایل چه در کامپیوتر به هیچ ثبت‌نامی نیازی نیست و هربار که وارد DuckDuckGo می‌شوید، شما را به‌عنوان کاربر جدید شناسایی می‌کند.

محدودکردن و حذف اطلاعات جستجو در حساب گوگل

اگر حریم خصوصی برای شما بسیار اهمیت دارد و علاقه‌ای به رهگیری به‌وسیله‌ گوگل ندارید، در قدم اول می‌توانید بخش سینک خودکار تاریخچه مرورگر را از بخش Settings خاموش کنید. برای این کار منو سه نقطه بالا سمت راست مرورگر کروم را انتخاب کنید و وارد Settings شوید و در این بخش سینک خودکار را خاموش کنید. بااین‌حال، فراموش نکنید گوگل اطلاعات بسیاری زیادی از شما جمع‌آوری کرده است.

برای حذف کامل این اطلاعات وارد بخش تنظیمات اکانت گوگل شوید و سپس از بخش Data personalization گزینه Web App Activity را انتخاب کنید. حالا در این بخش می‌توانید تاریخچه حساب گوگل خود را پاک کنید و دیگر به گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات خود مجوز ندهید. فراموش نکنید مرورگرهای دیگری مانند Mozilla Firefox ،Brave و Vivaldi به‌رایگان دردسترس هستند که روی حریم خصوصی کاربران بسیار متمرکزند.

شما چه راهکارهایی برای حفظ امنیت در فضای مجازی پیشنهاد می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !