ماکان آریا پارسا کارآفرینی که به موفقیت رسید


کارآفرین فردی است که یک بیزنس یا یک تشکیلات اقتصادی را با اهداف نوآورانه توسعه دهد. کارآفرینان ریسک های ناشی از فراز و نشیب های موجود در بیزنس را به امید توسعه کسب و کار خود بر عهده می گیرد. کارآفرین یک شروع کننده و آغازگر است، فردی است که ارزش، چیز جدید، ابتکاری نو را بنا می نهد. کارآفرین آغازگر یک سرمایه گذاری یا یک پروژه است. کار آفرین ممکن...

کارآفرین فردی است که یک بیزنس یا یک تشکیلات اقتصادی را با اهداف نوآورانه توسعه دهد. کارآفرینان ریسک های ناشی از فراز و نشیب های موجود در بیزنس را به امید توسعه کسب و کار خود بر عهده می گیرد. کارآفرین یک شروع کننده و آغازگر است، فردی است که ارزش، چیز جدید، ابتکاری نو را بنا می نهد. کارآفرین آغازگر یک سرمایه گذاری یا یک پروژه است. کار آفرین ممکن است لزوماً ایده پرداز نباشد اما قطعاً کسی است که تصمیم می گیرد این ایده را به واقعیت تبدیل کند.

امروزه در شرایط کنونی ایران به خاطر تحریم های فلج کننده ایالت متحده آمریکا و وجود مشکلات متعدد ناشی از آن ایجاد شغل برای اقشار مختلف جامعه می تواند یک راه حل برون رفت از این وضعیت باشد که کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان می تواند جبران کننده این کاستی ها شود.

جامعه امروزی، توسعه خود را مدیون انسان‌هایی است که قادر به تبدیل رؤیاها و ایده‌های خلاقانه خود به حقیقت بوده‌اند، روحیه استقلال‌طلبی برای جستجوی موقعیت‌های جدید را داشته‌اند و از جرأت کافی برای مبارزه با روش‌های عادی و جاافتاده برخوردار بوده‌اند.

کارآفرینان با ایجاد یک کسب و کار و توسعه آن، در جایگاه های مختلف اقدام به استخدام نیروهای کاری زیادی می کنند.هم اکنون در ایران کارآفرینان زیادی در حال فعالیت هستند و در شرایط بیکاری و نبود شغل کارمندان و نیروهای زیادی استخدام می کنند. یکی از این کارآفرینان مطرح و بنام ماکان آریا پارسا است که در ادامه این مطلب او را معرفی خواهیم کرد. اما قبل ازینکه بفهمید ماکان آریاپارسا کیست وضعیت کارآفرینی و برخی از چالش های آن در ایران را باهم بررسی خواهیم کرد.

کارآفرینی در ایران چگونه است؟

کارآفرینی در ایران به دلیل برخی از چالش ها با مشکلات و موانعی روبرو است. کارآفرینی یک پروسه طولانی و زمانبر است. وجود برخی از چالش ها و موانع در این زمینه نه فقط احتمال موفق شدن یک بیزنس را کم می کند، از طرفی باعث هدر رفتن هزینه ها، منابع و زمان هم می شود.

یکی از عمده ترین مشکلات کارآفرینی در ایران پیچیدگی های و کاغذ بازی های اداری است. در آغاز فرآیند کارآفرینی لازم است مراحل مختلف اداری با توجه به برخی مشکلات اداری و روند سخت و طاقت فرسای موجود در بعضی از ادارات، هزینه و وقت بسیاری از کسب و کارها در این مرحله هدر می رود. در اینجا نیاز است که دولت با تسهیل کردن فرآیندهای اداری مسیر رسیدن به درخواست های کارآفرینان را بدون هیچ مانعی فراهم کند.

از سوی دیگر ریسک های اقتصادی و مشکل در یافتن منابع مالی کافی می تواند یکی دیگر از موانع و چالش های کارآفرینان در ایران باشد که این مشکل هم در سال های اخیر با برخی از وعده های دولت برطرف شد؛ اما هنوز هم راضی کننده نیست. بهتر است دولت در این مرحله با اعطای تسهیلات کافی و تامین برخی از منابع مالی از کارآفرینان حمایت های لازم را انجام دهد.

از طرفی عدم وجود آموزش های مختلف در این زمینه هم از دیگر موانع و مشکلات پیش روی کارآفرینان در ایران است. نبود اطلاعات مفید، کافی و به روز در این زمینه و نبود فرهنگ کارآفرینی یکی از مشکلات پیش رو در این بخش است.

حال با وجود تمامی این مشکلات برخی از کارآفرینان برتر ایرانی مثل ماکان آریا پارسا موانع و مشکلات متعدد را به جان خریدند و با عرق به میهن و کشور خود علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی کشور مشاغل زیادی را ایجاد کردند و توانستند درصدی از مشکلات بیکاری کشور را کاهش دهند . به عنوان مثال دکتر ماکان آریا پارسا در ایام قرنطینه عمومی ناشی از بیماری COVID19 که بیشتر شرکت ها و کسب و کارها نیروهای خود را تعدیل می کردند این فرد با درایت و ایجاد فرصت های گوناگون کارثی نه تنها فردی از نیروهای خود را تعدیل نکرده است بلکه فرصت های شغلی جدیدی را ایجاد کرد و کارمندان زیادی را استخدام کرده است.

ماکان آریا پارسا کیست؟

دکتر ماکان آریا پاراسا جوانی فعال و با استعداد در زمینه های مختلفی همچون بازاریابی، مدیریت و کارآفرینی متولد 1365 دارنده مدرک کارشناسی رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی، کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاهSteinbeis Berlin آلمان به عنوان کارآفرین نمونه و برتر کشوری و نیز مدیر شایسته فناوری اطلاعات شناخته شده است. ماکان آریا پارسا که مدیرعامل توانمند و خلاق چندین مجموعه است و در زمینه ها و دوره های مختلفی نیز مدرسی بی نظیر و متخصص می باشد کتاب های گوناگونی را در حوزه های مختلفی مثل بازاریابی، فروش، موفقیت، مدیریت، فنون مذاکر و .. ترجمه و منتشر کرده است..

آنچه از زندگی شخصی او بدست آمده است اینست که در خانواده ای متوسط و بدون امکانات خاصی بزرگ شده است. خانواده ای که بنا به شغل پدر دائم از این شهر به شهر دیگر در حال کوچ بوده اند.

اوج شکوفایی این کارآفرین برتر ایران حضور او در محیط دانشگاه است. شاید آنچه را که در ذهن فعال خود از دوره نوجوانی پرورانیده بود، در چنین فضایی با علم دانشگاهی کامل تر نمود تا یکی از مهمترین اقداماتی که در ایران در حوزه آموزش دیجیتالی کم یا نادیده گرفته شده بود را از زمین بردارد و در قالب یک موسسه به آموزش دیجیتالی در رشته های مختلف مبادرت به عمل آورد. تا جایی که سیستم آموزشی امروز در شرایط کرونایی، از ایده ها و تجربیات او بهره مند شود و بدون حضور دانشجویان در محیط دانشگاه بتواند آینده تحصیلی و شغلی آنان را مدیریت نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان