بررسی کابینه پیشنهادی حریری در ریاست جمهوری لبنان


بررسی کابینه پیشنهادی حریری در ریاست جمهوری لبنان

منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری اعلام کردند با وجود بازآرایی در توزیع پست‌های وزارتی، رئیس جمهور لبنان در حال ارزیابی و بررسی کابینه پیشنهادی سعد الحریری است.

بررسی کابینه پیشنهادی حریری در ریاست جمهوری لبنانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد، با وجود بازآرایی در توزیع پست‌های وزارتی، میشل عون رئیس جمهور در حال ارزیابی و بررسی کابینه پیشنهادی سعد الحریری است.
میشل بر اساس این گزارش عون قصد ندارد به کابینه پیشنهادی الحریری واکنش منفی نشان دهد. رویکرد ریاست جمهوری، تحت فشار قرار دادن الحریری برای اعلام ناتوانی در تشکیل کابینه نیست.
در همین حال شبکه تلویزیونی المنار نیز پیشتر گزارش داد دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان در «بعبدا» ضمن تایید دریافت اسامی وزرای کابینه پیشنهادی سعد الحریری اعلام کرد: میشل عون به سعد الحریری اطلاع داده است کابینه پیشنهادی مورد بحث و بررسی و رایزنی قرار خواهد گرفت.
کابینه پیشنهادی شامل اسامی و نحوه جدید توزیع پست‌های وزارتی و طائفه‌ای است که با آنچه پیشتر در موردش توافق شده بود، اختلاف دارد. الحریری از رئیس عون درخواست کرده است قبل از ظهر پنج شنبه پاسخ خود را به این فهرست پیشنهادی اعلام کند.
گفتنی است سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور این کشور در کاخ بعبدا گفته بود: از نه ماه پیش همواره برای تشکیل دولت تلاش می‌کنیم و در پی ارائه ترکیب کابینه‏ به میشل عون منتظریم پاسخ دهد.
الحریری همچنین افزود: این ترکیب پاسخگوی ابتکار فرانسه و ابتکار نبیه بری رئیس مجلس لبنان است و معتقدم ترکیبی که ارائه کرده ام می‌تواند موجب رونق کشور شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر