گرانترین خودرو های پلاک ملی در ایران + عکس های جذاب


گرانترین خودرو های پلاک ملی در ایران + عکس های جذاب

رکنا: در این مقاله به معرفی گرانترین خودروهای پلاک ملی در ایران می پردازیم.

گرانترین خودرو ها در ایران جزو یکی از ابزار های لاکچری برای خودنمایی شده است. کشور ایران دارای شرایط خاص برای پلاک گذاری گرانترین خودرو هاست. این روزها با توجه به مشکلات اقتصادی شاهد تعداد کمی از گرانترین خودرو های پلاک گذاری شده در سطح شهر هستیم. برخی از خودروهای لوکس از قوانین سختگیرانه برای پلاک گذاری گرانترین خودرو ها پیروی نمی کنند و به راحتی پلاک گذاری می شوند. در ادامه لیست گرانترین خودرو های پلاک ملی در ایران را مشاهده می کنید.

به گزارش رکنا، در این میان البته برخی خودروهایی که از این قواعد پیروی نمی کنند نیز موفق به دریافت مجوز و پلاک ملی شده اند!که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

خودروهایی که جذابیت طراحی آن ها هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

در این مقاله به معرفی گرانترین خودروهای پلاک ملی در ایران می پردازیم.

SLS AMG ققنوس زیبای اشتوتگارتی / گرانترین خودروها

گرانترین خودرو های پلاک ملی در ایران + عکس های جذاب

به لطف مجوز‌های خاص ارائه شده، ۵ دستگاه مرسدس بنز SLS AMG موفق به دریافت پلاک ملی شده اند که دو تا از آن‌ها مدل ۲۰۱۱ قرمز رنگ و ۲۰۱۵ سفید رنگ و از نسخه‌های معمولی، دو نسخه بلک سریز متعلق به سال ۲۰۱۴ به رنگ‌های زرد و سفید هستند.

این خودروها در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار دارند و همچنین یک نسخه بسیار خاص فاینال ادیشن با رنگ بدنه مات (IMOLA GRAY) و کاپوت فیبرکربنی که یکی از ۳۵۰ دستگاه تولید شده در جهان است نیز توانسته پلاک ملی دریافت کند.

به تازگی تنها بلک سریز زرد رنگ موجود در کشور برای فروش گذاشته شده و بعد از پیگیری متوجه شدیم ۴۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است؛ این مدل دارای تغییرات اساسی است که به صورت محدود به فروش رسید و نام تجاری آن سری سیاه است.

قلب این خودرو، یک موتور ۶.۲ لیتری 8 سیلندر است که ۶۲۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

نیروی محرکه توسط یک کانال انتقال قدرت با جعبه دنده هفت سرعته DCT به محور عقب منتقل می‌شود؛ و به لطف چنین مشخصاتی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه مهیا شده است.

Ferrari 458 italia تک فراری پلاک ملی ایران / گرانترین خودروها

گرانترین خودرو های پلاک ملی در ایران + عکس های جذاب

می توان گفت گرانترین خودروی پلاک ملی کشور فراری 458 ایتالیا است.

این فراری از طریق مجوز اعطا شده توانست قوانین عمومی را نادیده بگیرد و با تلاش و کوشش مالک توانست محدودیت واردات را به نفع خود تمام کند. با این حال، برای این شخص، مجوز ورود ۳ خودرو بدون تبعیت از ضوابط واردات خودرو از سوی رییس‌جمهور وقت صادر شده بود که بعدها و به دنبال بازخوردهای فراوان واردات اولین دستگاه، دو مجوز بعدی لغو شدند.

دو مجوزی که در بین آن ها نام یک فراری در انتظار دیگر نیز به چشم می‌خورد!فراری ۴۵۸ یک سوپراسپرت ایتالیایی موتور وسط است که اولین رونمایی خود را در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت تجربه کرد.

این خودرو با استفاده از یک موتور ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر با ۵۶۲ اسب‌بخارقدرت و ۵۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تنها در حدود ۳ ثانیه زمان، سرعت خود را از صفر به صد برساند. این خودروی ۲۵۰ هزار دلاری که به عنوان جانشین فراری اف۴۳۰ معرفی شده بود، با وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی و به کمک یک گیربکس ۷ سرعته توانایی آن را دارد تا به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

Bentley Continental GT بنتلی مغرور انگلیسی / گرانترین خودروها

گرانترین خودرو های پلاک ملی در ایران + عکس های جذاب

اواسط سال ۹۳ خبری مبنی بر ورود یک دستگاه بنتلی پلاک ملی با رنگ خاص به تهران منتشر شد و این خودرو سومین خودرو در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار گرفت، نسل دوم مدل کانتیننتال جی تی کوپه.

این بنتلی توانسته بود وارد کشور شود و طی شرایطی پلاک ملی دریافت کند. بنتلی کانتیننتال GT یک خودروی لوکس کوپه محسوب می شود که دارای پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو ۴لیتری است.

این پیشرانه در ۶۰۰۰ دور بردقیقه قدرتی معادل ۵۰۰ اسب بخار تولید می کند. همچنین در ۱۷۰۰ تا۵۰۰۰ دور بردقیقه ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود. این خودرو با بهرمندی از جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک شرکت ZF آلمان، می تواند در مدت زمان ۴٫۹ ثانیه به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر درساعت برسد.

قیمت بنتلی کانتیننتال جی تی ۲۰۱۳ با کارکرد بسیارکم و دیگر پارامترها بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار دلار است. اما در ایران نمی توان قیمت دقیقی برای این سوپر لوکس بریتانیایی گذاشت.

porsche 911 turbo s قدرتمندترین پورشه ایران / گرانترین خودروها

پورشه نیز نماینده ای در میان گرانترین خودروهای پلاک ملی در کشورمان دارد. 911 توربو اس بالاترین مدل پورشه در ایران محسوب می شود.

این خودرو به علت ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی از گمرک ایران ترخیص نشد و متاسفانه دو سال در گمرک، خاک سرد این قانون روی آن نشست. اما چندی قبل و بعد از دو سال خواب، سرانجام به تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و با توجه به خاص بودن آن، قیمت میلیاردی را به خود اختصاص داده است.

برخی منابع شتاب صفر تا صد این خودرو را ۲.۹ ثانیه و برخی منابع حتی تا ۲.۶ ثانیه گزارش داده‌اند. اما دستیابی به چنین شتابی بدون یک سیستم انتقال نیروی کارآمد و توانا میسر نیست. این سیستم انتقال قدرت، نیروی خود را توسط کلاچ دریافت می کند. انواع مختلف دیسک و صفحه کلاچ در فروشگاه آسان پخش یدک قابل سفارش و خرید می باشند.

حداکثر سرعت 911 توربو S نیز 198 مایل بر ساعت یا 318 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مدل‌های جدیدتر این خودرو به سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر و آیرودینامیک فعال نیز مجهز هستند تا کارایی این خودرو در جاده و پیست مسابقه حتی بیشتر از این باشد.

Rangerover Evoque رنج روور / گرانترین خودروها

سال ۹۶ اولین سالی است که رنجروور Evoque را برای نخستین‌بار در ایران با پلاک ملی دیدیم. انگلیسی جذابی که برای گرفتن بازار پورشه ماکان در ایران آمده ولی قیمت آن بدلیل محدودیت واردات بسیار بالاتر از پورشه ماکان است و این خودرو را نیز در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی جای داده است.

البته رنجرورهای پلاک ملی دیگری نیز (مانند مدل اسپورت) در ایران با پلاک ملی حضور دارند،اما ایووک تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده است که توانسته از قانون ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ سی‌سی‌ها عبور کند. ایووک نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازارهای جهانی شد. هدف انگلیسی‌ها از ساخت ایووک اضافه‌کردن محصولی ارزان‌‌قیمت به خانواده لندرور بود تا بدین‌ترتیب آن‌ها هم سهمی از بازار شاسی‌بلندهای لوکس جمع‌وجور داشته باشند.

چهره خشن و جذاب ایووک آنقدر عالی است که در این سال‌ها لندرور هیچ تغییری در آن نداده و حتی در سال ۲۰۱۵، که نسخه به‌روزشده آن به عنوان مدل ۲۰۱۶ معرفی شد، بازهم تغییری در ارکان اصلی خودرو ندیدیم و فقط برخی جزئیات ظاهری‌اش مانند لنز چراغ‌ها، ورودی هوای سپر جلو، اسپویلر انتهای سقف و رینگ‌ها دچار تغییر شد.

البته تعداد رنج روور های ایووک که موفق به دریافت پلاک ملی شده اند بیشتر از یک عدد است و حتی مدل های کانورتیبل (کروک) نیز در این میان جا خوش کرده اند.

قیمت حدودی این محصول در بازار ایران عددی بین 7 تا 10 میلیارد تومان است!

سایر خودرو های گرانقیمت پلاک ملی / گرانترین خودروها

در میان گرانترین خودروهای پلاک ملی کشور، نام های بزرگی همچون انواع مازراتی (گرن کابریو اس، گیبلی و گرن توریسمو ام سی) ، انواع مرسدس بنز که اگر از SLS صرفه نظر کنیم،شاخص ترین آن ها اس 600 میباخ می باشد، و خودروهای دیگری از این قبیل نیز وجود دارند.

خودروهایی که تماشای آن ها در ایران می تواند هر کسی را به وجد بیاورد اما متاسفانه بعلت کمبود لوازم یدکی خودرو و نیاز شدید نگهداری از این خودروها، خیلی قابل رویت در خیابان نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی