100 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان ابرکوه اختصاص یافت


100 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان ابرکوه اختصاص یافت

یزد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: برای ایجاد اشتغال و اجرای طرح خودکفایی مدد جویان این نهاد در شهرستان 100 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافت.

کاظم چاکرالحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به ۲۴۱نفر از افراد جویای کار پرداخت می شود .

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت باهدف توانمندسازی و تقویت اقتصاد خانواده انجام می‌شود اظهارکرد: افزود: با پرداخت این مبلغ فرصت شغلی برای ۳۰۰ نفر در زمینه‌های شغلی دام‌پروری، زنبورداری، خدمات، صنایع‌دستی و صنعتی ایجاد می شود.

چاکرالحسینی خاطر نشان کرد: این میزان تسهیلات اشتغال زایی از محل منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، تبصره ۱۶، بانک‌های عامل و توسعه اشتغال روستایی و هم‌افزایی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان ابرکوهی اعطا می شود.

پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه همچنین تصریح کرد: هشت سال گذشته با پرداخت حدود ۱۲۵ میلیارد ریال وام قرض الحسنه زمینه اشتغال هزار و ۶۵۰ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فراهم شد.

این مسوول ادامه داد: با پرداخت این مبلغ به متقاضیان، ۹۲۰ طرح در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی اجرا شد .

این مسوول خاطرنشان کرد: سال گذشته زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر از مددجویان این نهاد با دریافت تسهیلات در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی فراهم شد که این میزان اشتغال با پرداخت ۵۵ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به ۱۱۵متقاضی در بازار کار فراهم شد.

این مسوول با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش در اولویت این نهاد قرار دارد از خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع خواست برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری در مورد اشتغال مددجویان بکنند.

هزار و ۴۰۰ خانواده مددجو و نیازمند شامل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته از اشعار سعدی