تامین اجتماعی تربت‌حیدریه 2700 میلیارد ریال مستمری پرداخت کرده است


تامین اجتماعی تربت‌حیدریه 2700 میلیارد ریال مستمری پرداخت کرده است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه گفت: این نهاد ظرف یک سال اخیر مبلغ 2 هزار و 730 میلیارد ریال مستمری به مستمری‌گیران بازنشسته، از کارافتاده و بازماندگان مشمول دریافت خدمات بلندمدت در این منطقه پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 52 درصد افزایش داشته‌ است.

محمد شریفی‌ مند روز پنجشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: مبلغ پرداختی خدمات کوتاه مدت شامل غرامت، دستمزد ایام بیماری، بارداری، کمک هزینه ازدواج و موارد مشابه در مدت یاد شده، ۱۳۷ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۷۸ ریال بود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۵ درصد افزایش همراه بود.
وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و رشتخوار است و شمار بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی ۱۵۹ هزار و ۴۷۰ نفر است که نسبت به سال ۹۸، ۲۵ درصد افزایش داشته‌است.
رییس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه گفت: مبلغ پرداختی تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت بیمه شدگان در سال گذشته،بدون هزینه درمان، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است که در بخش‌های مستمری‌بگیران، تسهیلات، کمک بلاعوض، غرامت دستمزد ایام بارداری،کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن، مقرری بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری هزینه شده است.
شریفی افزود: ظرف یک سال اخیر ۱۰ هزار و ۵۱۹ فقره ابلاغ الکترونیکی با ۴۵ درصد افزایش صادر و ۱۱ هزار و ۹۰۶ مورد بازرسی کارگاهی و فنی با ۴۰ درصد کاهش به دلیل شرایط کرونا انجام شده‌ است.
وی اظهار کرد: در راستای گسترش خدمات غیرحضوری، حذف دفترچه‌های کاغذی درمان باعث شد در این منطقه شاهد کاهش حدود سه هزار و ۵۰۰ نفری مراجعه حضوری برای دریافت دفترچه خدمات درمانی، کاهش حضوری ۹ هزار نفر برای تامین اعتبار دفترچه خدمات درمانی و کاهش حضوری ارباب رجوع برای سایر خدمات از جمله ارسال لیست و فیش حق بیمه به میزان بیش از ۱۰ هزار نفر در ماه هستیم.
شهرستانهای "تربت‌حیدریه، زاوه و رشتخوار" در مجموع حدود ۳۶۰ هزار نفر جمعیت دارند و افزون بر ۱۷۸ هزار نفر از جمعیت این سه شهرستان ساکن روستاها هستند.
مرکز شهرستان ۲۱۰ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی، "دولت‌آباد" مرکز شهرستان ۷۲ هزار نفری زاوه در فاصله ۱۷۴ کیلومتری و مرکز شهرستان ۶۱ هزار نفری رشتخوار در فاصله ۱۹۹ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد