هیوندای النترا N مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. این سدان اسپرت هیوندای اکنون از پیشرانه جدید و امکانات متعدد بهره میبرد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا میشویم.
شرکت کرهای هیوندای پس از انتشار تصاویر مختلف سرانجام به صورت رسمی از مدل اسپرت النترا N پرده برداشت. این خودرو اکنون در بسیاری از قطعات مشابه هاچ بک جدید i30 N است. هیوندای النترا N مدل ۲۰۲۲ همانند i30 N و ولوستر N از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره میبرد، اما این خودروساز کرهای برای افزایش کارایی تغییراتی را روی آن اعمال کرده است.
مشخصات هیوندای النترا N مدل ۲۰۲۲
مهندسان توربین این پیشرانه را ۵ میلیمتر بزرگتر کردهاند و به همین دلیل اکنون میتواند قدرتی برابر با ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۲ نیوتنمتر را به تولید برساند. همچنین برای این سدان اسپرت حالت N Grin Shift در نظر گرفته شده که با فعال کردن آن میتوان قدرت این موتور را به شکل موقت به ۲۹۰ اسب بخار رساند. به کمک این حالت و همچنین گیربکس ۸ سرعت دو کلاچه که قدرت تولیدی را به چرخهای جلو منتقل میکند، هیوندای النترا N مدل ۲۰۲۲ قادر است ظرف مدت ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
مشتریان این خودرو علاوه بر گیربکس اتوماتیک میتوانند یک گیربکس ۶ سرعت دستی را نیز برای این خودرو سفارش دهند. هیوندای برای این سدان، دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی و لانچ کنترل در نظر گرفته است تا نیروی پیشرانه به خوبی به زمین منتقل شود. اکسل جلوی الهام گرفته از WRC نیز یکی دیگر از ویژگیهای ابتکاری این خودرو محسوب میشود که با ادغام شافت انتقال نیرو، توپی چرخها و بلبرینگها به شکل یکپارچه توانسته وزن خودرو را ۱.۷ کیلوگرم کاهش دهد و باعث ارتقای سطح چسبندگی شود.
هیوندای النترا N مدل ۲۰۲۲ از سیستم تعلیقی با تنظیم الکترونیکی و بازوهای بوش دوگانه در عقب نیز بهره میبرد که بهبود سواری و هندلینگ را به همراه دارد و همچنین سروصدا و لرزش را نیز به میزان چشمگیری کاهش میدهد. دیسکهای ترمز ۱۴.۱ اینچی با لنتهای مقاوم اختصاصی هیوندای نیز وظیفه توقف این خودرو را بر عهده دارند.
سیستم N Sound Equalizer یکی از ویژگیهایی است که هیوندای برای نخستین بار برای سری النترا N در نظر گرفته است که میتواند صداهایی چون صدا خودروهای مسابقهای TCR را در کابین پخش کند. مالکان خودرو میتوانند صداهای مختلفی را برای تولید توسط این سیستم تنظیم کنند. همچنین طراحان سیستم اگزوز متغیر این خودرو را نیز ارتقا دادهاند تا در حالت درجا صدا کاهش پیدا کند و همچنین همانند سایر مدلهای N، هنگام بالا رفتن دور موتور صدای جذابی تولید شود.
هیوندای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو را نیز ارتقا داده و این سیستم اکنون میتواند برای راننده اطلاعات مهمی چون دمای روغن و بوست توربو را به نمایش بگذارد. در داخل کابین یک تایمر ویژه پیست نیز به چشم میخورد. همچنین برای این خودرو در برخی از بازارها اپلیکیشن N نیز برای مشتریان در نظر گرفته شده که میتواند اطلاعات را روی گوشی هوشمند راننده نشان دهد. در کابین این خودرو صندلیهای جدیدی دیده میشود، اما مشتریان میتوانند برای این خودرو صندلیهای اسپرتتر را نیز سفارش دهند.
هیوندای النترا N مدل ۲۰۲۲ از لحاظ ظاهری نسبت به نسخه معمولی خود از استایل تهاجمیتری بهره میبرد که از ویژگیهای ظاهری این نسخه میتوان به رینگهای اختصاصی، مهشکن الهام گرفته از فرمول یک، بال عقب، دیفیوزر عقب، رکابهای خاص، اسپلیتر جدید، ورودیهای هوای بزرگتر و سپرهای اختصاصی اشاره کرد. جزئیاتی از قیمت این خودرو منتشر نشده است، اما هیوندای این محصول جدید خود را ابتدا در کره جنوبی و تا پایان سال جاری نیز در سایر بازارها عرضه خواهد کرد.