کابینه سیزدهم کارآمد، مجرب و میدانی باشد


کابینه سیزدهم کارآمد، مجرب و میدانی باشد

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، دولت سیزدهم را کابینه کار و خدمت توصیف کرد و گفت: انتظار داریم اعضای کابینه سیزدهم افرادی کارآمد، باتجربه، مقتدر و میدانی باشند و در هر حوزه‌ای که هستند توان و قدرت حل مشکلات را داشته باشند.

عزت الله اکبری تالارپشتی روز جمعه درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: دولت بعد باید در ساماندهی صنایع از همه ظرفیت بخش خصوصی و مردم استفاده کند و دولت باید مدیریت، حمایت و هدایت کند اما کار را به مردم بسپارد. اگر اینگونه باشد نه‌ تنها برای دولت هزینه‌ای ندارد بلکه درآمدزا هم است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موتور حرکت کشور صنعت و تولید است. ۴۰ درصد اقتصاد کشور را صنعت و تولید تشکیل می‌دهد و ۶۰ درصد باقی‌مانده مربوط به خدمات است که زاییده همین صنعت و تولید است به این معنا که باید تولیدی داشته باشید تا برای آن توزیع و خدمات صورت بگیرد و بتوانید فروش و صادرات داشته باشید.

تالار پشتی افزود: بنابراین حمایت، هدایت و نظارت از صنعت و تولید وظیفه عمومی دولت است. اگر مردم را در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و تولید به میدان بیاوریم و به آنها کمک کنیم در کوتاه‌ترین زمان، اوضاع نابسامان اقتصادی ساماندهی ‌می‌شود.

وی گفت: اکنون کارخانه‌های متعددی در بخش خصوصی داریم که دولت باید از آنها حمایت ‌کند تا این کارخانه‌ها ظرفیت خود را به میدان آورده و به نیاز مردم را پاسخ دهند. ا

کبری تالارپشتی با ابراز امیدواری به کابینه سیزدهم، یادآور شد: به تیمی که سید ابراهیم رییسی خواهد بست بسیار امیدوارم چرا که قطعا این تیم انقلابی خواهد بود. رییسی باور دارد که باید برای مردم کار کند و خدا هم به او کمک می‌کند و ما هم در مجلس به او کمک می‌کنیم و مطمئنا موفق خواهد شد.

وی، دولت سیزدهم را دولت کار و خدمت توصیف کرد و درباره ترکیب آن، گفت: انتظار داریم اعضای کابینه سیزدهم افرادی کارآمد، باتجربه، قوی، مقتدر و میدانی باشند و در هر حوزه‌ای که هستند توان و قدرت حل مشکلات را داشته باشند و بتوانند «بار را بردارند نه اینکه فقط حرفش را بزنند.»

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره تحریم‌ها گفت: بحث تحریم وجود خارجی چندانی ندارد، و این حرف غربی‌هاست و نباید حرف‌ آنها را به کرسی بنشانیم بلکه باید با تحریم‌ها مبارزه کنیم. مخالف مذاکره نیستیم اما نباید سایر بخش‌ها معطل و ظرفیت داخلی در اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی سرکوب شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا