تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تقویت زیرساخت های اطفای حریق


تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تقویت زیرساخت های اطفای حریق

گچساران - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر از تقویت زیرساخت های لازم برای سرعت بخشی به مهار آتش در استان خبر داد و گفت: بمنظور تامین آب مورد نیاز بالگردهای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در شهرستان‌ های مختلف تعداد هشت استخر آب ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری جمعه شب در نشست مدیریت بحران شهرستان گچساران اظهار داشت:اعتبار مورد نیاز این زیرساخت های مهم اطفای حریق در عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از محل بودجه مدیریت بحران تامین خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی همه دستگاه های اجرایی و طبیعت دوستان برای خاموش کردن آتش جنگل های گچساران در چند روز اخیر تاکید کرد: ایجاد استخرهای تامین آب بالگردهای اطفای حریق نیازی است که به کاهش زمان خاموش کردن آتش و کاهش خسارت به عرصه های طبیعی کمک می کند.

اخذ مجوز آشیانه استقرار بالگرد و افزایش دستگاههای دمنده

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اخذ مجوز آشیانه استقرار بالگرد و همچنین گرفتن مجوز بالگرد ملکی اورژانس در استان از تلاش های به ثمرنشسته مسئولان است که امیدواریم بتواند بستر مدیریت بهتر بحران زمان حوادث در استان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت جوامع محلی و پایگاه های بسیج از دیگر برنامه های دولت برای کاهش خسارت آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد است.

کلانتری به افزایش هفت برابری تعداد دستگاه های دمنده و تجهیزات انفرادی اطفای حریق عرصه های طبیعی در کهگیلویه وبویراحمد طی ۲ ساله گشته اشاره کرد و ابرازداشت: تلاش های گسترده ای برای کاهش خسارت های آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان در دولت دوازدهم انجام شده که نباید نادیده گرفته شود.

از انتقادهای سازنده رسانه ها استقبال می کنیم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه از از انتقادهای عالمانه و سازنده رسانه ها در جهت بهبود بخشی به شرایط موجود استقابل می کنیم ، به تلاش رسانه های ارتباط جمعی در همه موارد به ویژه زمان آتش سوزی در جنگل ها اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان پوشش خوب اخبار رویدادهای استان و انتقادهای سازنده فعالان رسانه ای استان را ارزشمند می دانند.

وی اضافه کرد: تعداد انگشت شماری در فضاهای مجازی با انتقادهای هدفمند در جریان آتش سوزی جنگل های گچساران سعی در تخریب خدمات مسئولان داشتند که چنین رفتارهایی در شان مسلمان و شهروند ایرانی نیست .

کلانتری اضافه کرد: در آتش سوزی جنگل های گچساران با وجود حضور میدانی همه مسئولان استانی و شهرستانی برای نظارت و مدیریت بهینه اما برخی افراد این تلاش ها را نادیده نگرفتند و خدمات دولت را زیرسئوال بردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در ۶ روز اطفای حریق در جنگل های گچساران بسیاری از امدادگران برای اطفای حریق از جان خود مایه گذاشتند که جای تقدیر دارد.

کلانتری ابراز داشت: مسئولان دولت دوازدهم تا آخرین ساعت فعالیت خود همه توان خود را برای خدمت به مردم بکار خواهند گرفت.

انجام ۷۰سورتی پرواز برفراز جنگل های گچساران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:در عملیات اطفای حریق جنگل های گچساران که ۶ روز به طول انجامید ۷۰ سورتی پرواز برای اعزام ۵۰۰ نفر به محل آتش سوزی انجام گرفت.

محمد محمدی اضافه کرد: با وجود بکارگیری همه تجهیزات و امکانات اما باد، صخره ای بودن منطقه و ارتفاع زیاد محل آتش سوزی باعث طولانی شدن زمان اطفای حریق شد.

فرماندار گچساران نیز در نشست مدیریت بحران از تلاش شبانه روزی امدادگران و حساسیت استاندار، مسئولان متولی و به ویژه مساعدت طبیعت دوستان برای اطفای حریق در جنگل های این شهرستان قدردانی کرد.

علیرضا اتابک با اشاره به وسعت منطقه آتش سوزی از کوه های فتح و نیمدور، مارین، دیل تا ارتفاعات نارک تاکید کرد:خاموش کردن شعله های سرکش آتش در دمای بیش از ۴۸ درجه سانتیگراد با وجود وزش باد کار بسیار دشواری بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)