پایان سفر استاندار به رشتخوار با تصویب 75 مصوبه


پایان سفر استاندار به رشتخوار با تصویب 75 مصوبه

استاندار خراسان رضوی در جریان بیست و دومین سفر استانی خود جمعه وارد شهرستان رشتخوار شد و با تصویب 75 مصوبه این سفر پایان یافت.

محمدصادق معتمدیان در آغاز سفر خود به شهرستان رشتخوار عازم روستای ملک‌آباد شد و با خانواده شهید اکبری از شهدای این روستا دیدار کرد و سپس در جمع اهالی این روستا حضور یافت. وی در ادامه این سفر در دیدار با اهالی روستای شعبه اظهار کرد: تاریخ کشور ما نشان داده است که جمعیت روستایی همواره، جمعیت مولد در اقتصاد و تولید کشور بوده‌اند لذا سیاست کلان نظام هم کمک برای تثبیت جمعیت روستایی است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر به شهرستان رشتخوار از روستای سعدآباد بازدید کرد و ضمن شنیدن سخنان اهالی این روستا در جریان کمبودهای موجود در این منطقه قرار گرفت و برای تخصیص سهمیه‌ای ویژه‌ برای نهاده‌های دامی دامداران شهرستان رشتخوار قول مساعد داد.

وی برداشت‌های بی‌رویه‌ از منابع آبی‌ را عامل اصلی بروز وضعیت بحرانی در دشت‌های استان دانست و تصریح کرد: تلاش ما بر این است که مشکلات آبی را در حوزه صنعت، کشاورزی و آب شرب برطرف کنیم. بنابراین یکی از برنامه‌های اجرایی که باید اولویت همه دستگاه‌ها باشد، استفاده از روش‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

در ادامه معتمدیان با همراهی حجت‌الاسلام غلامرضا احمد پور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از شهر ۶۰۰۰ نفری جنگل در نماز جمعه این شهر حاضر شد و دقایقی به گفت‌وگو با مردم نشست. وی در جریان حضور خود در شهر جنگل از روند احداث ساختمان خانه بهداشت این شهر و ساختمان در حال ساخت دبستان امام حسن مجتبی(ع) دیدار کرد.

در پایان با برگزاری جلسه جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان رشتخوار ابعاد مختلف این سفر بررسی و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر شد.

دیدار از ۶۰ شهر خراسان رضوی در جریان سفرهای استانی

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معتمدیان با بیان این نکته که فرآیند سفرهای شهرستانی با یک برنامه‌ریزی دقیق در ستاد استانداری انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در این فرآیند با اعزام مدیران متخصص به منطقه، جمع‌آوری و احصای مشکلات قبل از سفر صورت می‌گیرد و سپس منتهی به سفرهای شهرستانی می‌شود تا به شکل میدانی و از نزدیک ضمن گفت‌وگو با مردم برای مشکلات شهرستان چاره‌اندیشی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به عزمی که در مدیران استان وجود دارد، مصمم هستیم مشکلاتی که بر روی زمین‌ مانده را برای مردم تعیین تکلیف کنیم.

معتمدیان با اشاره به سفر به ۲۲ شهرستان و بیش از ۶۰ شهر استان، گفت: در سفر به شهرستان رشتخوار، ۷۵ مصوبه در حوزه عمرانی و اقتصادی حاصل شد که امیدواریم با کمک و هم‌افزایی مدیران اجرایی، این مصوبات را عملیاتی کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پتانسیل‌های منطقه‌ای شهرستان رشتخوار خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و دامداری، ظرفیت‌های خوبی در رشتخوار نهفته است که با کمک دستگاه‌های تخصصی در جهت فرآوری محصولات و مزیت‌های نسبی این دو حوزه باید تمرکزی بر روی منطقه داشته باشیم.

وی بحث خام فروشی را یکی از معضلات جدی در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: تولیدات خوبی در رشتخوار داریم اما به دلیل عدم فرآوری و بسته‌بندی محصولات، ارزش‌ افزوده برای کشاورزان ما ایجاد نمی‌شود، لذا باید بتوانیم چند موضوع جدی را در شهرستان نهادینه و اجرایی کنیم.

معتمدیان افزود: سرمایه‌گذاری در شهرستان با نگاه دولتی شرکت‌های ‌خصولتی و استفاده از ظرفیت بنیاد علوی که معین محرومیت‌زدایی منطقه است می‌تواند تحولات خوبی را برای رشتخوار رقم بزند و با این رویکرد باعث می‌شود با بسته‌بندی محصولات، برند سازی و تجاری‌ سازی، ارزش‌ افزوده ایجاد شود.

وی از ایجاد برنامه میان‌ مدت به‌ عنوان نقشه راه توسعه شهرستان رشتخوار خبر داد و افزود: بر این اساس وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص‌ شده است تا در حداقل زمان امر توسعه تحقق یابد.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران استانی گفت: ۷۵ مصوبه این سفر تکلیفی برای همه دستگاه‌های اجرایی استان است. در این راستا ساز و کاری در استانداری مشخص کردیم که میزان پیشرفت مصوبات سفرهای شهرستان پیگیری و ۱۵ روز یک‌ بار گزارشی از آن‌ها تا حصول نتیجه به استاندار ارائه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه