تجدید پیمان با ائمه معصوم (ع)/ از خدا بخواهید تا توفیق دعای خوب داشته باشید


تجدید پیمان با ائمه معصوم (ع)/ از خدا بخواهید تا توفیق دعای خوب داشته باشید

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: بعد از اقرار به ولایت ائمه معصومین (ع) و تجدید پیمان با ائمه معصومین (ع) از خدا بخواهید تا توفیق دعای خوب داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد طباطبایی» گفت: سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) در اول ذی الحجه است که پیوند کوثر و خیر کثیر، برکاتی بود که از این ازدواج خداوند عطا فرمود.

استاد حوزه علمیه افزود: امام جواد (ع)، برای اهلی کردن یک اسب وحشی از امام رضا (ع) اذن گرفت و به سراغ اسب رفت و حسابی این اسب را دواند. اسب وحشی خطاب به امام رضا (ع) گفت مرا از دست این کودک نجات دهید و یا دعا کنید خدا به من صبر دهد.

وی با اشاره به رام کردن مرکبی توسط جوادالائمه در زمان کودکی، خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) که در آن زمان کودک بود به اسب گفت از خدا بخواه که تو را مرکب انسان مومن قرار دهد و مرکب کسی باشی که آن شخص مومن باشد و به خدا ایمان داشته باشد، سپس از اسب پیاده شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام جواد (ع) درباره نحوه رام کردن مرکب به امام رضا (ع) فرمود: وقتی سوار با مرکب شدم، تجدید پیمان با اهل بیت کردم و با ولایت امیرالمومنین و اهل بیت (ع) تجدید پیمان کردم و مرکب را به تسلط خود درآوردم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: انسان باید در مراحل زندگی همواره به ولایت اهل بیت (ع) اقرار کند و مغرور نشود، هر مقام و جایگاهی پیدا می کند و در هر مرتبه ای قرار می گیرد، به ولایت اهل بیت (ع) اقرار کند.

وی با بیان اینکه همواره تجدید پیمان کردن همواره مسائل زندگی را در برابر ما رام می کند، گفت: از خدا بخواهیم که توفیق پیدا کنم که دعای خوب بکنم. زمان و نوع دعا را بدانید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بعد از اقرار به ولایت ائمه معصومین (ع) و تجدید پیمان با ائمه معصومین (ع) از خدا بخواهد تا توفیق دعای خوب داشته باشد، خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) فرمودند که خوب است انسان در کارهایش توفیق داشته باشد و واعظ در نفس و واعظ در بیرون داشته باشد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج