جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟


شاید بهترین انتخاب برای یک روز تفریح و لذت بردن از چشم اندازی زیبا در برنامه سفرتان به استانبول، بازدید از جزیره بیوک آدا باشد؛ جزیره ای که بزرگ ترین جزیره در میان جزایر پرنس است. در این مطلب، بزرگ ترین جزیره در کوچک ترین دریای جهان را خواهیم شناخت. از سفر به بیوک آدا حسابی لذت ببرید.

شاید بهترین انتخاب برای یک روز تفریح و لذت بردن از چشم‌اندازی زیبا در برنامه سفرتان به استانبول، بازدید از جزیره بیوک آدا باشد؛ جزیره‌ای که بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر پرنس است. در این مطلب، بزرگ‌ترین جزیره در کوچک‌ترین دریای جهان را خواهیم شناخت. از سفر به بیوک آدا حسابی لذت ببرید.

تور دور ترکیه

بیوک آدا کجاست؟

خودتان را در جزیره زیبایی تصور کنید که با گشت و گذار در آن می‌توانید تمام استرس‌های روزانه‌تان را فراموش کنید. در بیوک آدا می‌توانید سوار کالسکه شوید و دور جزیره را بگردید. با تنفس هوای تمیز و دلچسب جزیره بیوک آدا ریه‌های‌تان را پر کنید.

جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟

در بیوک آدا چه می‌بینیم؟

وقتی با کشتی به جزیره نزدیک می‌شوید، خانه‌های جزیره را خواهید دید که در محله های نظام و معدن در بیوک آدا قرار دارند. کشتی در اسکله واپور در بیوک آدا توقف خواهد کرد و شما با کمی پیاده‌روی به میدان اصلی جزیره می‌رسید. ساعتی که در این میدان قرار دارد آن را به میدان ساعت معروف کرده است. از اینجا، رستوران‌هایی را خواهید دید که در کنار دریا قرار دارند.

این جزیره پلاژهای ساحلی زیبایی دارد که می‌توانید در آنها آفتاب بگیرید. در این پلاژها، معمولا می‌توانید چترهای آفتابی به همراه تختی برای آفتاب گرفتن کرایه کنید و از هوای مطبوع بیوک آدا لذت ببرید. در پلاژها، معمولا امکانات دوش گرفتن هم وجود دارد.

جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟

چرا بیوک آدا خاص است؟

در بیوک آدا، به جز ماشین‌هایی که مربوط به خدمات عمومی شهری هستند، هیچ وسیله نقلیه موتورداری اجازه رفت و آمد ندارد. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید در جزیره بدون ماشین بیوک آدا با دوچرخه یا کالسکه گشت بزنید.

جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟

بیوک آدا به معنی «جزیره بزرگ» است و یکی از 9 جزیره پرنس. این جزیره در دریای مرمره قرار دارد و تحت کنترل دولت ترکیه است. دریای مرمره، یا به قول ترک‌ها مارمارا دنیز، کوچک‌ترین دریای جهان است. این جزیره در دو قسمت شمالی و جنوبی خود دو تپه دارد که بلندی‌های این جزیره به حساب می‌آیند. بلندی جنوبی جزیره نامش «یوجه‌تپه» است و بلندی بخش شمالی «ماناستیر تپه» نام دارد.

جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟

شاید فقط در قصه‌ها و فیلم‌ها درباره جزیره گنج چیزهایی دیده یا شنیده باشید، اما باید به شما بگوییم جزیره گنج واقعیت دارد! سال 1930، در جزیره بیوک آدا گنج پیدا شد: این گنج 207 سکه طلا بود که از زیر خاک بیرون کشیده شد. این سکه‎ها در حال حاضر در موزه مردم‌شناسی استانبول نگهداری می‎شوند.

چطور به بیوک آدا برویم؟

کافیست از متروی ایستگاه میدان تکسیم خود را به ایستگاه کاباتاش برسانید. درباره ایستگاه‌های مترو و اطلاع از امکانات حمل و نقل استانبول به مطلب رفت و آمد ارزان در استانبول چطور است؟ مراجعه کنید. بعد از رسیدن به کاباتاش، تقریبا کار راحت می‌شود. حالا در اسکله بلیط برای کشتی تهیه کنید و منتظر وارد شدن کشتی به اسکله کاباتاش باشید. معمولا زمانبندی حرکت کشتی در ایستگاه موجود است و می‌توانید برنامه برگشت‌تان از جزیره را نیز تنظیم کنید. کشتی‌ها عموما از 9 صبح تا 7 شب از استانبول به طرف بیوک آدا و برعکس در حرکت هستند. در زمان نگارش این متن بلیط برای هر نفر حدود 7 لیر است.

با خرید بلیط کشتی‌های عمومی می‌توانید در جزیره بین راه پیاده شوید و مقصد آخر جزیره بیوک آدا است. اولین جزیره کینالی آدا، بعد هیبلی آدا و در نهایت بیوک آدا. درست مانند اتوبوس‌های شهری در این جزایر، ایستگاه برای توقف وجود دارد. برای مابقی مسیر نمی‌توانید با همان بلیط اول رفت و آمد کنید و باید بلیط جدید بین دو جزیره تهیه کنید.

تور قونیه



1400/04/26 | کد مطلب: 4209
جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟
جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟ هانیه کاظمی
جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»