بشار اسد در برابر پارلمان سوریه سوگند یاد کرد + فیلم


بشار اسد در برابر پارلمان سوریه سوگند یاد کرد + فیلم

پارسینه: مراسم ادای سوگند بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در صحن پارلمان این کشور با حضور نمایندگان و شخصیت‌های لشکری و کشوری آغاز شد.

بشار اسد در برابر پارلمان سوریه سوگند یاد کرد + فیلم
مراسم ادای سوگند بشار اسد، رئیس جمهور در مقابل نمایندگان پارلمان سوریه امروز (شنبه) آغاز شد.

رئیس جمهور سوریه با ورود به محل برگزاری مراسم ادای سوگند با نواخته شدن سرود ملی این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

بشار اسد در مراسم سوگند گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانه آگاهی ملی بزرگ است.

او افزود: تجربه انتخابات نشان داد که این ملت سوریه هستند که به حکومت مشروعیت می دهند. ملت‌هایی که مسیر و راه آزادی را می‌شناسند در دفاع از حقوق خود خسته نمی‌شوند.

بشار اسد تاکید کرد: دشمنان می‌خواستند کشور را تجزیه کنند، اما ملت سوریه با وحدت خود تیر خلاص به آن‌ها زد. دشمنان روی ترس از تروریسم حساب باز کرده بودند اما امروز روی تبدیل شهروندان به مزدوران حساب باز کرده اند.

رئیس جمهور سوریه در مراسم سوگند خود خطاب به ملت این کشور تصریح کرد: شما آگاهی و میهن دوستی خود را در طول جنگ به نمایش گذاشتید و نشان دادید ملتی که زنده و پویا است و راه خود را به سوی آزادی می شناسد؛ در راه آزادی خسته نمی شود هرچند که این راه دشوار و طولانی باشد. بنابراین عزم و اراده این ملت را برای دفاع از حقوق خود دست کم نگیرید زیرا هر چقدر استعمارگران از اقدامات وحشیانه و ارعاب استفاده کردند و مزدوران و حقوق بگیران را اجیر کردند به نتیجه نرسیدند.

او افزود: برخی عوامل با واسطه گری ترکیه در حال کار بر روی پیشنهاداتی برای دستیابی به قانون اساسی هستند که سوریه را در سایه بیگانگان قرار دهد اما همه پیشنهادها و تلاش های آنها به لطف استواری مردم سوریه از بین رفته و نقش بر آب شده است.

بشار اسد با اشاره به اینکه هرکس تعلق خود به وطن را از دست بدهد هیچ سودی برای کشور خود و هیچ امنیتی برای جامعه خود ندارد، اعلام کرد: من کسانی را که فریب خورده اند و برای سقوط وطن شرط بندی کرده‌اند را دوباره به بازگشت به وطن فرا می خوانم. به آنان که فریب خوردند می گویم که از آنان علیه کشورشان سوء استفاده شد اما وطن پناهگاه و آغوشی باز به روی آنان است و مردمی با قلبی بزرگ و بخشنده در خود دارد.

رئیس جمهور درباره مسائل اقتصادی عنوان کرد: در حال حاضر حدود 3000 کارخانه تولید در سوریه در حال ساخت است. جنگ و محاصره نتوانست جلوی سرمایه گذاری را بگیرد و قسمت دیگر مشکل مربوط به وجود اراده است. وجوه سوریه در بانک های لبنان بلوکه شده که بین 40 تا 60 میلیارد دلار برآورد می شود. کاهش موانع ضروری است اما افزایش تولید را که پایه ای برای بهبود وضعیت زندگی است، جبران نمی کند. نام دوره آتی «افزایش تولید» و نقش دولت تسهیل تولید در بخش های مختلف است.

اعضای پارلمان، شخصیت‌های سیاسی، حزبی، نظامی و مذهبی، همچنین صاحبان داستان‌های قهرمانانه از نیرو‌های ارتش عربی سوریه، خانواده‌های شهدا و جانبازان، شخصیت‌های علمی، چهره‌های فرهنگی و هنری، رسانه‌ای و قهرمانانی که نام سوریه را در مجامع ورزشی بین المللی بالا بردند و دستان سفیدی که در زمینه‌های بهداشت و بشردوستانه تلاش کردند، در این مراسم حضور دارند.

بشار اسد در سومین انتخابات ریاست جمهوری این کشور که اوایل ماه گذشته برگزار شد، بیش از ۹۵ درصد آرا را به دست آورد و به پیروزی رسید تا برای چهارمین دوره هفت ساله اداره امور سوریه را در دست گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»