تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود


تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

تبریز - ایرنا - دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی گفت: تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود و زنده نگه‌داشتن این رویداد مهم از وظایف ذاتی مسلمان است.

حجت الاسلام حسن کاملی فر روز یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه های دهه ولایت و امامت افزود: بنیاد غدیر به دنبال مردمی کردن بزرگداشت دهه امامت و ولایت بوده و این مهم با ترویج معارف غدیر با همکاری و تعامل نهادها و ادارات امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: بنیاد غدیر به عنوان سیاست گذار و هدایت کننده، تلاش می کند با هماهنگی سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی جهت دهی معنوی و اجتماعی به برنامه های دهه ولایت و امامت بدهد.

کاملی فر با قدردانی از حمایت شهرداری تبریز از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بنیاد بین‌المللی غدیر استان در ایام دهه ولایت و امامت، ادامه داد: مدیران ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، می توانند با پررنگ کردن برنامه های غدیر در ایام دهه امامت و ولایت، غبار مظلومیت و غربت را از چهره غدیر بزدایند.

وی به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر با همکاری شهرداری تبریز، حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در دهه ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: این کنگره با موضوعات سیمای علی (ع) در قرآن، علی (ع) خانواده و سبک زندگی، علی (ع) و مساله صلح جهانی، علی (ع) در آئینه نهج البلاغه و سایر موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را تا ۲۸ تیرماه جاری به دبیرخانه این کنگره در حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی ارسال کنند.

نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر پنجم مردادماه ۱۴۰۰، به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو