پرونده ای بعد از 20 سال در دادگستری یزد مختومه اعلام شد


پرونده ای بعد از 20 سال در دادگستری یزد مختومه اعلام شد

یزد- ایرنا- معاون قضایی اداره کل دادگستری یزد از تحقق صلح و سازش و اعلام مختومه پرونده ای با 80 میلیارد ریال اختلاف بعد از 20 سال بررسی و رسیدگی خبر داد و گفت: با توجه به رسالت شورای حل اختلاف در پرونده‌ها، پرونده حقوقی تقسیم ترکه بعد از گذشت این مدت منجر به سازش شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حداد، نقش شوراهای حل اختلاف را در صلح و سازش و احقاق حق مهم و اثرگذار دانست و اظهار کرد: با تقویت شوراهای حل اختلاف برای تحقق رسالت خویش می‌توان شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها و رضایت مردم از دستگاه قضا بود.

این مسوول قضایی بیان کرد: استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش‌سفیدان و افراد دارای نفوذ کلام می‌تواند در برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

حداد از زحمات و تلاش‌های کارکنان شورای حل اختلاف که در ترویج فرهنگ و صلح و سازش اقدام می‌کنند قدردانی کرد و از کسب رتبه سوم صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان در کشور خبر داد.

حداد افزود: این امر نشان دهنده رشد میزان مصالحه به خصوص در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال امسال است طوری که میانگین میزان صلح و سازش استان از ۴۰ درصد در فروردین ماه به ۴۹ درصد در اردیبهشت ماه و ۵۲ درصد در خردادماه افزایش پیدا کرد.

استان یزد با ۱۰ شهرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند