50 میلیارد ریال برای اشتغال معلولان و مددجویان ابرکوه اختصاص یافت


50 میلیارد ریال برای اشتغال معلولان و مددجویان ابرکوه اختصاص یافت

یزد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی ابرکوه گفت: برای ایجاد اشتغال و اجرای طرح های خودکفایی معلولان و مدد جویان تحت پوشش این نهاد حمایتی 50 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای سال 1400 خورشیدی در این شهرستان اختصاص یافت.

زهره اکرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به حدود ۱۲۰ نفر از افراد جویای کار پرداخت می شود و مبلغ وام برای هر متقاضی از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد و این مبلغ به کسب و کارهای خُرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت می ‌شود.

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای معلولان و مددجویان تحت حمایت با هدف توانمندسازی و تقویت اقتصاد خانواده انجام می‌شود، اظهارکرد: با پرداخت این مبلغ فرصت شغلی برای ۱۵۰ نفر در بخش های دامپروری ، زنبورداری، خدمات، صنایع‌دستی و صنعتی ایجاد می شود.

اکرمی خاطر نشان کرد: این میزان تسهیلات از محل منابع سازمان بهزیستی کشور ، تبصره ۱۶، بانک‌های عامل و توسعه اشتغال روستایی و هم‌افزایی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان اعطا می شود.

این مسوول پیش بینی کرد که باتوجه به درخواست افراد جویای کار ، تا پایان امسال نیز ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر جذب و به متقاضیان پرداخت شود.

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به معلولان

این مسوول خاطرنشان کرد: سال گذشته زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر از مددجویان این نهاد با دریافت تسهیلات در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی فراهم شد که این میزان اشتغال با پرداخت ۸۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به ۲۲۰ متقاضی در بازار کار فراهم شد.

این مسوول با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش در اولویت این نهاد قرار دارد از خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع خواست برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری در مورد اشتغال معلولان و مددجویان بکنند.

این مسوول با اشاره به اینکه ۷۰ درصد معلولان شهرستان متأهل هستند، ادامه داد: از هزار و ۴۱ معلولان ابرکوه، ۳۴ درصد ذهنی و روانی ، ۲۵ درصد حسی و یک درصد نیز با معلولیت گفتاری و بقیه با سایر معلولیت‌ها روبرو هستند.

رییس بهزیستی ابرکوه بیان کرد: ۱۰ درصد افراد جامعه‌ به نحوی با معلولیت‌های مختلف ذهنی، جسمی، حرکتی، شنوایی و بینایی روبرو هستند.

وی برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، ارایه خدمات مشاوره از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این اداره و همچنین سازمان‌های مردم نهاد( سمن ها) را در کاهش این پدیده اجتماعی رو به افزایش در جامعه بسیار موثر دانست.

رییس بهزیستی ابرکوه با اشاره به تلاش مراکز مشاوره تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: سال گذشته۳۰ درصد متقاضیان پرونده‌های طلاق از طریق مشاوره با یکدیگر صلح و سازش کردند.

وی برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، ارایه خدمات مشاوره از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این اداره و همچنین سازمان‌های مردم نهاد( سمن ها) را در کاهش این پدیده اجتماعی رو به افزایش در جامعه بسیار موثر دانست.

وی بابیان اینکه تقویت اورژانس اجتماعی ، ایجاد خط تلفن ۱۲۳ خدمات سیار اورژانس و پایگاه‌های خدمات بخشی از فعالیت‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی است ،تصریح کرد: خدمات خوبی در زمینه های آموزش، مشاوره، سلامت روان جامعه ، زنان و کودکان ، معلولان و سالمندان و توانمندسازی به جامعه هدف ارایه شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش