امام جمعه بیرجند: قانون تکیه‌گاه نظام است


امام جمعه بیرجند: قانون تکیه‌گاه نظام است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: قانون ستوان فقرات یک نظام محسوب می‌شود و شورای نگهبان حافظ قانون است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با مسوول و جمعی از اعضای دفتر استانی شورای نگهبان در خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (علیه السلام) و بزرگداشت ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان گفت: با کمی دقت می‌توان دید که در جهان هستی قانونی حاکم است و در طبیعت همه چیز طبق قانون است.

وی افزود: در صنعت نیز قانون وجود دارد، در یک دستگاه، ماشین و کارخانه قانون حاکم است، در این تشکیلات اگر یک قطعه برداشته شود کل این دستگاه ممکن است از کار بیافتد، تمامی مراحل تولید یک قطعه یا وسیله براساس فرمول است و نمی‌شود شانسی چیزی ساخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: قوانین بشری و حتی تشریع الهی همه‌اش قانون است، فقیه به چه کسی گفته می‌شود؟ به کسی که اطلاعات کافی به صورت مبنایی از مسائل فرعیه پیدا کند، پس تمامی آن قانون است، در امور انسانی و مدیریت تمامش قانون است لذا همه هستی ما تا ابد براساس قانون تبیین می‌شود.

وی گفت: در بحث دشمن‌شناسی اطلاعات نظامی دشمن را داریم که تاکتیک و سلاحش چیست یا به تعبیر دشمن همه گزینه‌هایی که علیه ما به کار می‌گیرد را پردازش می‌کنیم اما به نظر من خطرناک‌ترین طرح دشمن علیه جمهوری اسلامی آسیب‌زدن به قانون است و مردم ایران اسلامی را تحت تاثیری قرار دهد که نسبت به قانون بی‌توجه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: استکبار با عناصر نفوذی‌اش در پیاده کردن بی‌قانون تلاش می‌کند که این بدترین نوع دشمنی است چرا که اگر قرار است به تولید و نتیجه‌ای برسیم نیاز به قانون و فرمول است.

وی گفت: بدترین خطر از ناحیه دشمن این است که به نحوی رعایت قانون را از شهروندان یک کشور بگیرند و به همین نسبت باید در دشمن‌شناسی هوشیار باشیم در حالی که دشمن نیز در دشمنی بسیار هوشیار است.

امام جمعه بیرجند افزود: برای تولید سم و دارو هر دو فرمول نیاز است و فرقی نمی‌کند اما برای رسیدن به نتیجه چه تولید سم و چه تولید دارو باید فرمول رعایت شود، هر کشوری که بخواهد رشد کند در هر بخشی باید طبق قانون رشد کند و مشکل ما این است که مدیران نتوانسته‌اند قانون را رعایت کنند و در کشوری که قانون حاکم نباشد آن کشور شکست می‌خورد.

وی اظهار داشت: تمامی شکست‌ها مبتنی بر قانون‌شکنی است در حالی که چه در فضای مجازی، چه در مدیریت کشوری و چه در عوامل نفوذی در جاهای مختلف ما را به قانون‌شکنی تشویق می‌کند و قانون‌شکنی یعنی کشورشکنی و ستون فقرات یک نظام را شکستن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما هنوز نتواسته‌ایم یک دولت اسلامی را انتخاب کنیم در حالی که انقلاب اسلامی از نظر دوست و دشمن یک انقلاب فوق‌العاده است این در حالی است که مردم نیز انقلاب و جمهوری اسلامی را می‌خواهند، چه آن کسی که راضی است و چه کسی که ناراضی است ولی مشکل آنجایی بیشتر می‌شود که قانون توسط مجریان قانون شکسته می‌شود.

وی افزود: باید بیش از این به مردم عزیز که با همه سختی‌ها و مشکلات پایمردی نشان می‌دهند کمک کنیم، استکبار با نفوذ در کشور و به وسیله خود مردم به طور غیرمستقیم قوانین اسلامی را از بین ببرند، یا افرادی با پول‌های نجومی و حرام مشغول می‌شوند و در مقابل آن افرادی که با زباله‌گردی حداقل درآمدی دارند که شکمش را سیر می‌کند، حالا این فرد در آستانه دزد شدن، قاچاق فروش شدن و زورگیری کردن قرار می‌گیرد چرا که این فرمول را دست‌های نفوذی روی مردم پیاده کرده و نتیجه این است که قانون توسط خود مردم شکسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است که حافظ قانون است، چه در انتخابات، چه در قانون شرع و چه در قانون مصوب وظیفه‌اش حفظ قوانین این کشور است اما اگر این نهاد نباشد اتفاق‌های بدی می‌افتد و آنها که این قبیل حرف‌ها را می‌زنند، بدانند که حرفشان حرف انگلیس و امثال ترامپ است.

وی گفت: باید در شرایط فعلی و آینده روی مساله قانون بیشتر کار شود، نوجوان عزیز ما دلش از گل پاک‌تر است اما چون قوانین اجتماعی و فرهنگی را نمی‌داند قانون‌شکنی می‌کند یا آن فردی که در رانندگی دچار حادثه می‌شود اکثر علت آن به دلیل همین رعایت نکردن قوانین است حالا رعایت نکردن قانون چه از سوی جاده‌سازی، خودروسازی یا فرد راننده، در هر صورت قانون رعایت نشده و منجر به حادثه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر سیستم قانون در مسائل مختلف انجام شود، حوادث به یک درصد می‌رسد، وقتی قانون رعایت نشود به سادگی مردم کشته می‌شوند و جایگاه شورای نگهبان یک جایگاه مقدس است چرا که این نهاد حافظ جان، خون و مال مردم است ولی برخی طوری حرف می‌زنند که انگار مردم نمی‌فهمند در حالی که مردم خوب هم می‌فهمند، خوشبختانه در این کادرسازی‌هایی که در این مدت صورت گرفته و با وجود درصدی ضعف اما قابل قبول است.

وی گفت: کار شورای نگهبان خیلی کار ارزشمندی است و مصداق آن حدیث پیامبر اسلام (صلوات الله علیه) هستید که می‌فرماید «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْر مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ؛ هر کس سنت نیکویی را بنا نهد، اجر آن و اجر همه عمل‌‏کنندگان به آن عمل تا روز قیامت برای اوست» شما این سنت حسنه را اعمال می‌کنید و امروز با افتخار می‌گویید که با توطئه‌های چند ساله و کارشکنی‌های چند ماهه و این اتفاقات خارجی و داخلی انتخاباتی انجام دادید که بوی پیروزی‌های اوایل انقلاب اسلامی دوباره به مشام رسید.

امام جمعه بیرجند گفت: هرچه آثار این انتخابات باشد شما نیز در ثواب آن شریک هستید، مردم خراسان جنوبی ۱۵ سال قبل نیرویی را که بومی هم نبوده شناسایی کردند بعد از آن مردم عزیز ایران فهمیدند که راه نجات کشور انتخاب این فرد است اما این نیز فراموش نشود کشوری را تحویل منتخب مردم می‌دهند که همچون یک زمین سوخته است و باید مردم با صبر انقلابی خود این مسائل اولیه را تحمل کنند تا با اتکای به داخل مشکلات حل شود.

وی افزود: برخی رسانه‌ها نوشتند که منتخب مردم در یک زمین مین‌گذاری پا خواهد گذاشت، همان گونه که می‌بینید در تمامی زمینه‌ها مین‌گذاری شده است از مین‌گذاری اقتصادی و معیشتی تا مین‌گذاری‌های اجتماعی اما همواره کمک خدا خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل