انجمن ادبی کتابخانه وزیری یزد از محافل ادبی با سابقه کشور است


انجمن ادبی کتابخانه وزیری یزد از محافل ادبی با سابقه کشور است

یزد - ایرنا -معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: انجمن ادبی کتابخانه وزیری یزد از با سابقه دارترین محافل ادبی این استان و کشور است که در ادوار مختلف، آثار فرهنگی و ادبی زیادی از آن به یادگار ماند.

به گزارش ایرنا، امین متولیان، روز یکشنبه در هفتمین ویژه‌برنامه «از تبار قلم» به میزبانی کتابخانه های عمومی استان یزد با تأکید بر لزوم ثبت آثار ادبی تولید شده در محافل ادبی در قالب آثار مکتوب، افزود: درخواستی که از افراد عضو و دست‌اندکار محافل ادبی انتظار می رود این است که به سمت تولید اثر مکتوب حرکت کنند، این امر به مانا شدن محافل و آثار فرهنگی ادبی آنان کمک می‌کند.
معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی همچنین با ابراز خرسندی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی نظیر «از تبار قلم» اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث انس بیشتر مردم با کتاب و کتابخانه‌ها و شناخت هرچه بیشتر اقشار مختلف از اهالی قلم شود.
همچنین حسین مسرت، نویسنده و پژوهشگر یزدی به تألیف آثار متعدد خود اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۵ اثر علمی، ادبی و پژوهشی از او به چاپ رسید و تا پایان سال نیز پنج اثر دیگر چاپ می شود که شامل جلد سوم کتاب «یزد، یادگار تاریخ»، «پیوسته در تکاپو»، «سفرنامه تاجیکستان»، «تحفه فاتحیه» و «در بوته نقد» است.
مسرت خواستار نگاه جامع مسوولان فرهنگی به حوزه کتاب و کتابخوانی شد و افزود: با توجه به گرانی کتاب در سال‌های اخیر و اهمیت توسعه و غنای مخازن کتابخانه‌ها، لازم هست به شکلی برنامه‌ریزی شود که بودجه خرید کتاب برای کتابخانه‌ها موردتوجه قرار گیرد، چراکه باوجود توسعه فناوری‌های نوین و رشد فضای مجازی، کتاب جایگاه خود را از دست نداد و در کانون توجه عالمان، اهالی فرهنگ و کتابخوانان قرار دارد.
همچنین رقیه دوست فاطمی ها ، مدیرکل کتابخانه های عمومی یزد اظهار کرد: کمتر یزدی است که استاد مسرت را نشناسد و کمتر کسی در سایر نقاط کشور هست که بخواهد در خصوص یزد و یزدی‌ها اطلاعاتی کسب کند و اسم حسین مسرت را نشنیده باشد.
وی در ادامه لوح سپاس علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به حسین مسرت، نویسنده و پژوهشگر یزدی اهدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی