تالار همایش‌های بین‌المللی‌ شهر همدان به بهره‌برداری کامل رسید


تالار همایش‌های بین‌المللی‌ شهر همدان به بهره‌برداری کامل رسید

همدان- ایرنا- شهردار منطقه یک همدان گفت که پوشش سقف تالار همایش‌های بین المللی قرآن شهر همدان با 11 میلیارد تومان اعتبار تکمیل و برای استفاده کامل از این تالار به عنوان یک مرکز بزرگ ملی و بین المللی به بهره برداری رسید.

«مسعود دهبانی صابر» روز دو شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی سال ۸۳ و در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به همدان مصوب شد و در سال ۸۵ پس از جانمایی و طراحی، عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: این مرکز دارای یک تالار اصلی به وسعت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت هزار و ۴۰۰ صندلی است که تاکنون به دلیل نبود پوشش سقف امکان استفاده از آن وجود نداشت.

دهبانی صابر در خصوص تکلیف گنبد اصلی تالار به ارتفاع ۶۵ متر واقع در سقف این مجموعه فرهنگی اجتماعی نیز گفت: گنبد اصلی این تالار به عنوان یک المان شهری تغییر نکرد و سقف اصلی به ارتفاع ۱۵ متر در زیر این گنبد ساخته شد.

شهردار منطقه یک همدان، مدل بکار رفته در پوشش سقفی این تالار را از نوع سازه عرقچین میانی و جنس پوشش بکار رفته را کلزیپ اعلام کرد.

دهبانی صابر گفت: پس از اجرای پوشش گالوانیزه اولیه که هم اکنون مراحل پایانی آن در حال اجرا است، عملیات عایق کاری با لایه‌های رطوبت گیر و پشم سنگ اجرا می‌شود و پوشش نهایی که از جنس آلومینیوم است نیز انجام خواهد شد.

مرکز همایش‌های بین المللی و قرآنی شهرداری همدان با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار و با زیربنای ۱۴ هزار متر مربع، در هشت سالن، ۲۱ کلاس و با ظرفیت ۲ هزار نفر احداث شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران