لباس زنان کاروان ایران از دستور کار خارج شد/ پایان جنجال، تمرکز روی المپیک


لباس زنان کاروان ایران از دستور کار خارج شد/ پایان جنجال، تمرکز روی المپیک

با از دستور کار خارج شدن لباس زنان که احترام به رای و نظر افکار عمومی بوده، به نظر موضوع را با همه حواشی و سر و صدایش باید مختومه دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رونمایی از لباس رسمی کاروان ایران برای حضور در المپیک در مراسم بدرقه در فرودگاه واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. طرح عجیب و دور از ذهن لباس‌ها به ویژه برای زنان کاروان و عدم هماهنگی آن با لباس مردان سبب شد تا کارشناسان، منتقدان، رسانه‌ها و افکار عمومی به شدت به ان انتقاد کرده و سیل نقدهای تند و تیز و منفی به سوی کمیته ملی المپیک روانه شود. اتفاقی که البته دور از ذهن به نطر نمی‌رسید. در حقیقت رونمایی از چنین لباس بدقواره و ناهمگونی یک کج سلیقگی محض بود که بعد از قریب به یک سال کار و پیگیری کمیته در این حوزه کسی انتظارش را نداشت. به ویژه اینکه اجرای این پروزه از یک سال پیش کلید خورده بود و رییس کمیته ملی المپیک برای بروز از حواشی پیرامون لباس تصمیم گرفت تا آن را از کانال کارگروه مد و لباس پیگیری کند. تصمیمی منطقی که پیش بینی می شد با توجه به مشارکت گسترده طراحان زبده به یک نتیجه مطلوب منجر شود و تقریبا همه سلیقه‌ها را راضی کند اما خروجی کار به هیچ عنوان مورد انتظارات نبود.

برابر با اطلاع از منابع موثق، کمیته ملی المپیک از دو سال قبل در راستای حمایت از طراحان و تولیدکنندگان داخلی طی مکاتباتی رسمی از کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد تقاضای طراحی لباس کاروان المپیک ۲۰۲۰ را نمود که در فراخوان کار گروه مد و لباس بیش از ۲۰۰ طراح از سراسر کشور شرکت نمودند و در مجموع ۱۰ طرح توسط کمیته داوران کارگروه وزارت ارشاد به مرحله نهایی راه یافت که در نهایت لباس های مورد نظر انتخاب گردید.

سرانجام مانتو با طرح و رنگ فیروزه ای برند ایران زمین با پرچم سه رنگ کشورمان برای ۱۰تن از بانوان برای حضور در مراسم بدرقه کاروان انتخاب شد. همچنین کت شلوار سرمه ای برند زاگرس پوش نیز بعنوان کت و شلوار آقایان انتخاب و برند مولن موژ نیز بعنوان لباس رسمی و فرم ورزشکاران برای رژه، حضور در دهکده بازیها و سایر محیطها و اماکن عمومی با توجه به شرایط آب و هوایی توکیو انتخاب که به هر ورزشکار یک ست ۱۰ تکه ای اهدا گردید.

بی‌تردید بیشترین انتقادها متوجه مانتو فیروزه ای رنگ برند ایران زمین با پرچم سه رنگ کشورمان بود که فقط برای ۱۰ تن از بانوان ورزشکار کشورمان جهت استفاده در مراسم بدرقه کاروان در فرودگاه امام خمینی در نظر گرفته شد اما پس از انتقادات فراوان و نظر منفی افکار عمومی از دستور کار خارج شد تا ورزشکاران از همان لباس فرم اهدایی استفاده کنند. واکنشی که به نوعی پاسخ منطقی به انتقادات به جای افکار عمومی محسوب می‌شود.

فراموش نکنیم سه برند فوق اسپانسر کاروان اعزامی بوده و اگرچه در انتخاب آن کج سلیقگی محض صورت گرفته اما نفس عمل که سپردن کار به شرکت‌های داخلی و حمایت از تولید داخلی است، منطقی و قابل تقدیر بوده. قطعا اگر در انتخاب لباس با ظرافت و سلیقه بهتری تصمیم‌گیری می‌شد، این حمایت از تولید داخلی به شکل پررنگ‌تری مورد توجه قرار می‌گرفت.

حالا و با از دستور کار خارج شدن لباس زنان که احترام به رای و نظر افکار عمومی بوده، به نظر موضوع را با همه حواشی و سر و صدایش باید مختومه دانست و در آستانه المپیک روی مسابقات ورزشکاران تمرکز کرد تا با حمایت حداکثری ورزشکاران ایران در آرامش بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.

امید می رود در تجربه های آتی و برای ادوار بعدی از نظرات آحاد مردم و کارشناسان نیز بهره برداری شود تا با پرهیز از هجمه و ایجاد فضای نقد، ورزشکاران ایران با آرامش در مسابقات شرکت کنند و البته لباس نمایندگان ایران نیز معرف فرهنگ و تمدن ایران باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)