بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکی


با معرفی اسکوتر ویو هوندا در سال 1995، این طرح آنقدر محبوب و دوست داشتنی بود که مورد تقلید بسیاری از موتورسیکلت‌سازان شرقی قرار گرفت و کم‌کم موتورسیکلت‌هایی با این طرح از شرکت‌های مختلفی روی خط تولید رفت. این کلاس موتوری که با نام کاب شناخته...

اخبار خودرو تجربه رانندگی بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکی
بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکی
28 تیر 1400
بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکی
علیرضا داوودی
نویسنده
بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکی
آریا محسنی
عکاس
بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکی

با معرفی اسکوتر ویو هوندا در سال 1995، این طرح آنقدر محبوب و دوست داشتنی بود که مورد تقلید بسیاری از موتورسیکلت‌سازان شرقی قرار گرفت و کم‌کم موتورسیکلت‌هایی با این طرح از شرکت‌های مختلفی روی خط تولید رفت. این کلاس موتوری که با نام کاب شناخته می‌شد، هرچند از دهه‌های پیش وجود داشت اما طرح ویو آنقدر کامل و پخته بود که هنوز هم در حال تولید از طرف هوندا و دیگر شرکت‌های موتورساز است. این پیش قراولی و ارائه یک طرح ناب بار دیگر از سوی هوندا با نام کلیک معرفی شد و نتیجه آن، تقلید این طرح از سوی دیگر موتورسیکلت‌سازان بود که امروزه با نام طرح کلیک شناخته می‌شوند. یکی از این طرح کلیک‌ها در بازار کشورمان، کویر S2 است که در این مطلب از خودروبانک به آن نگاهی می اندازیم.

از کلیک تا کویر S2

همان‌طورکه گفته شد، این روزها انواع مختلفی از طرح کلیک هوندا در شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی ساخته می‌شود که اتفاقاً در کشورمان نیز چندین طرح آن وجود دارد. قیمت بالای هوندا کلیلک باعث شد تا بازار خاصی برای یک اسکوتر تعریف شود که در آن، قیمت و کاربری این موتورسیکلت باهم سازگاری نداشته باشند. از این رو، بسیاری از افرادی که دنبال داشتن هوندا کلیک هستند به سمت خرید طرح آن گرایش پیدا می‌کنند که کویر S2 یکی از آن‌هاست.

بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکیموتورسیکلت کویر S2

در طرح ظاهری می‌توان گفت هیچ تفاوتی بین کلیک و کویر دیده نمی‌شود به نحوی که حتی می‌توان از فلاپ‌های این دو موتور نیز به جای هم استفاده کرد. البته که باید بدانیم که فلاپ‌های هوندا از جنس فایبرگلاس هستند اما بدنه کلیک‌های کپی شده، از پلاستیک ساخته شده‌اند که یک راهکار برای کاهش قیمت این موتورهاست. کله چراغ جلو در کویر عیناً شبیه به کلیک است و بخش کشیده چراغ جلو مربوط به دیلایت و راهنما بوده و چراغ اصلی در زیر این نوار قرار دارد. بدنه همانند کلیک به صورت دو رنگ است و در جلو پا نیز محلی برای قرار دادن لوازم در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه در زیر زین نیز یک فضای دیگر وجود دارد. شباهت کویر S2 و کلیک تاحدی است که حتی طراحی فرمان و قطعات روی آن نیز به یکدیگر شبیه هستند. این شباهت ظاهری در صفحه کیلومتر و نمایشگر دو موتور نیز دیده می‌شود تا جایی که بتوان گفت تشخیص کلیک اصلی و کویر S2 و حتی دیگر موتورهای طرح کلیک از راه دور برای حرفه‌ای‌ترین افراد نیز مشکل خواهد بود.

بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکیبررسی کویر S2

کویر S2 دارای امکانات جالبی نیز هست. این موتورسیکلت در دو نوع ساده و با سیستم کی‌لس عرضه می‌شود که امکان خاموش و روشن کردن پیشرانه بدون نیاز به قرار دادن سوییچ را فراهم می‌کند. با زدن جک، پیشرانه خاموش می‌شود و برای توقف در مسیرهای سرازیری و سربالایی، وجود ترمز پارک دستی، کمک بزرگی به راننده خواهد کرد. سیستمی که در عین سادگی، حرکتی جالب و جدید محسوب می‌شود. چراغ‌های موتورسیکلت، تماماً LED هستند و صفحه نمایشگر موتور نیز به صورت کاملاً مشابه با هوندا کلیک به صورت کاملاً دیجیتالی است. خروجی USB برای شارژ نیز از دیگر امکانات ساده‌ای است که امروزه در بسیاری از اسکوترها دیده می‌شود.

مشخصات فنی

هرچه که کلیک با مدل‌های مشابه خود در ظاهر، شباهت دارد اما در بخش فنی بین آن‌ها تفاوت فاحشی دیده می‌شود. در حالی که هوندا کلیک با یک پیشرانه 150 سی‌سی در حدود 13 اسب بخار قدرت دارد، کویر S2 از این حجم فقط 9.11 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که اختلاف 4 اسب بخاری در یک موتور صد کیلویی بسیار چشمگیر است.

یکی از ویژگی‌های خوب ترمز کویر S2 در وجود سیستم CBS در آن است. این سیستم باعث می‌شود تا با گرفتن ترمز عقب، ترمز جلو نیز وارد مدار می‌شود. به این ترتیب موتورسیکلت یک توقف نسبتاً سریع و ایمن خواهد داشت. این سیستم امروزه در برخی از موتورها دیده می‌شود تا جای خالی سیستم ABS را پر کند که البته برای افراد نه‌چندان حرفه‌ای و برای تردد در داخل شهر، یک امتیاز بزرگ به شمار می‌آید. این سیستم قیمت تمام شده کمتری نسبت به سیستم ترمز ضدقفل دارد.

یکی از معایب کویر S2 در حجم کم باک سوخت آن است. در حالی که همه ظاهر و قطعات این موتور شبیه به هوندا کلیک اصلی هستند، اما برای کاهش قیمت از یک باک سوخت با ظرفیت کمتر استفاده شده است. کلیک اصلی در حدود 5.5 لیتر ظرفیت سوخت دارد که این مقدار برای کویر S2 در حدود 4 لیتر است و برای یک اسکوتر 150 سی‌سی شهری که قرار است در خیابان‌های شهر و در ترافیک تردد کند، عدد کمی است. پیشرانه کویر S2 به حجم 150 سی‌سی، یک پیشرانه چهارزمانه با دو سوپاپ و به صورت هوا خنک بوده که به لطف داشتن سیستم تزریق سوخت انژکتوری، استاندارد یورو 4 را پاس کرده است. بیشترین قدرت این پیشرانه برابر با 9.11 اسب بخار است که عدد بالایی نبوده اما به خاطر داشتن گیربکس CVT اتوماتیک و کلاچ خودکار، شتاب‌گیری نسبتاً خوب و قابل‌قبولی به این موتور می‌دهد. البته که در این میان، وزن کم این موتورسیکلت نیز به کمک آن خواهد آمد. این پیشرانه هم با استارتر برقی و هم با هندل روشن می‌شود که البته صدای زیاد استارتر آن کمی غیرقابل‌قبول است.

بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکیمشخصات فنی کویر S2

سیستم تعلیق جلو به صورت یک دوشاخه با کمک فنر روغنی است و در عقب فقط یک کمک فنر در یک طرف موتور دیده می‌شود که البته قابل تنظیم در چهار حالت نیز هست. در مجموع می‌توان گفت تعلیق و فنربندی این موتورسیکلت خوب است. نه آنقدر نرم است که راکب را در یک حالت گهواره‌ای قرار دهد و نه آنقدر سفت که در عبور از دست اندازهای خیابان‌ها، راننده خسته شود. اما به خاطر شکل خاص و کلاس طراحی این نوع موتورها، ارتفاع پایین‌ترین نقطه موتور تا زمین که در حدود 132 میلیمتر است، برای خیابان‌های کشورمان می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد، چرا که در عبور از برخی سرعت‌گیرها، امکان گیر کردن کف موتور به زمین وجود دارد.

جمع بندی

در جایی که خرید یک هوندا کلیک اصلی برای مدل‌های صفر کیلومتر در حدود 80 میلیون تومان تمام می‌شود و برای نمونه‌های کم کار آن نیز باید بالای 70 میلیون تومان پرداخت، می‌توان مدل‌های طرح آن را از شرکت‌های مختلف با قیمتی کمتر از 50 میلیون و آن هم به صورت اقساطی خرید. البته که برای برخی افراد، سوار شدن یک محصول اصلی، قابل مقایسه با سواری مدل‌های کپی شده نخواهد بود اما در جایی که قرار باشد، طرح ظاهری و قیمت تمام شده تعیین کننده باشد، طرح کلیک می‌تواند برنده رقابت شود. هرچند در حال حاضر، بازار کشورمان پر از موتورسیکلت‌های کلاس اسکوتر شده اما مدل‌های طرح کلیک به واسطه فراوانی و عرضه توسط چندین موتورساز، وضعیت تعمیر و نگهداری آن حداقل از نظر ظاهری می‌تواند مشکل‌ساز نباشد. در حال حاضر می‌توان این موتورسیکلت را با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان به صورت شرایطی خریداری کرد. از طرح کلیک هوندا مدل‌های مختلفی به اسامی هانی، هدا، کریستال، دینو و ... در بازار حضور دارد که همگی در ظاهر یکسان اما با کیفیت‌های مختلف و البته با قیمتی نزدیک به هم فروخته می‌شوند.

نام موتور سیکلتکویر S2
کلاس موتور سیکلتاسکوتر کاب
مدل نمونه آزمایشی1399 شمسی
حجم پیشرانه / سیکل احتراق150 سی سی / چهار زمانه
سیستم تزریق سوختانژکتوری
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپتک سیلندر / 2 سوپاپ
بیشترین قدرت @ دور موتور9.11 اسب بخار@7500 rpm
استاندارد آلایندگییورو4
نوع خنک کاری پیشرانههوا خنک
نوع استارتهندل پایی / استارتر الکتریکی
وزن خشک (کیلوگرم)101.6
گیربکسCVT
نوع کلاچخشک اتوماتیک گریز از مرکز
سیستم انتقال قدرتتسمه ای
حجم روغن موتور0.8 لیتر
حجم باک سوخت4 لیتر
ترمز جلوتک دیسک 200 میلیمتری
ترمز عقبکاسه ای
عملگر ترمزنیروی هیدرولیک با سیستم CBS
طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر)1945 / 680 / 1060
فاصله مرکز تا مرکز دوچرخ1280 میلیمتر
حداقل فاصله کف موتور تا زمینحدود 132 میلیمتر
ارتفاع زین تا زمینحدود 769 میلیمتر
حداکثر سرعت100 km/h
سیستم تعلیق جلو / عقبدوشاخ تلسکوپی هیدرولیک
سیستم تعلیق عقبتک کمک فنر
عکس ها: (برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)
نظرات
پاسخ به:
پاسخ به:
hello
نام
ایمیل
متن پیام
ارسال ایمیل وارد شده اشتباه است
بررسی فنی و رانندگی با موتورسیکلت کویر S2 طرح کلیک : کلیک پلاستیکی در حال ارسال ...
بردیا 1400/4/29
پاسخ
من نمیدوم شما چه دشمنی با محصولات ایرانی دارین درسته بعضی هاشون گند زدن مثل خودرو سازیمون ولی به بعضی هاشون هم باید فرصت داد .
باور کنید همین رو اگر ارم هوندا میزدن نمی گفتین کیلیک پلاستیکی . شاید اگر کویر هم میخواست هم قیمت کیلیک بزنه کیفیتش بهتر بود .
خواهشن کلیشه ای رفتار نکنید!!!!!!!!
ehsan 1400/4/29
داداش اصلا کویر از هندا بهتره شما خودت رو ناراحت نکن!
محمد 1400/4/30
بخدا کویر فقط کل قطعات اورده سر هم کرده تو بگو یک پیچ هم خودش تولید نکرده
دانیال 1400/6/10
خودروسازی رو هم با همین طرز فکر "باید فرصت داد" به اینجا کشوندن که بعد از 42 سال باید پلتفرم دهه 90 فرانسه رو به قیمت ماشین روز آمریکا سوار بشی..
مسعود 1400/11/3
داداش من از طرف اون عذرخواهی میکنم ولش کن خودتو تارت نکن ارزش ندارد رفیق
سینا 1400/4/29
پاسخ
سلام دوستان بنده این موتور را از شرکت کثیر به عنوان کریستال ۱۵۰ خریدم واقعا برا استفاده شهری خوبه و من اصفهان زندگی میکنم و حداکثر سرعتشم من امتحان کردم ۹۲ تا بود ولی دوتا عیب بزرگ داره
یکی قطعاتش به شدت کمیابه و تو بازار هنوز نیست
دوم اینکه قطعات یدکی به شدت گرانه مثلا چراغ جلو ۴ میلیون پولشه یا فلاپ بغل ۶۰۰ تومنه
شاهین 1400/5/27
من خودم فروشگاه موتور سیکلت دارم از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با هوندا نیست خرابی زیاد داره صدای زیادی داره روغن ریزی پیدا میکنه مشکل فنی زیاد پیدا میکنه خیلی خشکه ولی ضاهر مهمه برای خیلیا البته نصف قیمت هونداس دیگه همینه
محمد گ 1400/4/29
پاسخ
توی شهر ما از این موتور ها خیلی زیاد شده
اگر مردم براشون جا بیفته که از این موتور های اسکوتر انژکتوری استفاده بکنند خیلی عالیه
Alimo 1400/4/31
پاسخ
این چه وضع نقد و بررسیه ؟!!! مخصوصا یه جمع بندی ضعیف که مخاطب رو به هیچ نتیجه ای نمیرسونه !!!
علی 1400/5/27
پاسخ
من طرحشو دارم یک ماه اول یعنی تا هزار کلیومتر اول عین ساعت کار کرد بسیار هم مراعات موتور کردم ولی از هزار کیلومتر که رد شده توی انجین موتور همش صدای تاق تاق میاد واقعا رو اعصابمه به هیچ عنوان کلیک اصلی رو با این طرحا مقایسه نکنید چون خودم طرح دارم واقعا ضعیف بودن انجین رو نسبت به اصلیا حس میکنم بنظرم تی وی اس راکز خیلی بهتر این طرح هاس
شاهین 1400/6/21
پاسخ
دوستان میشه راهنمایی کنید و بگین تفاوت قیمت تقریبا ۱۰ میلیونی مدل ۱۴۰۰ با ۱۳۹۹ این موتور برای چیه؟
میثم 1400/7/27
تنها فرقی که داره اون مدل ۱۳۹۹ هست ابن ۱۴۰۰ که توی قیمت تاثیر داره
Sajaf 1400/8/21
توی ندل های اولیه ۹۹ با کلید روشن میشه
سینا 1400/7/5
پاسخ
دوستان من همون شخص با عنوان کاربری سینا که گفته بودم دوتاعیب داره و کریستال ۱۵۰ خریده بودم هستم الان ۳۰۰۰ تا کار کرده موتور راحتی خوبی داره ولی الان به روغن ریزی افتاده و اینکه جک هاشم به صدا افتاده و باید عوض بشه اصلا طرح کلیک انگار کیفیت نداره خیلی تو ذوقم خورده و خریدشا زیاد پیشنهاد نمیدم
عادل 1400/7/6
میخوام از این موتور بخرم بنظر شما خوبه یا بده لطفا راهنمایی کنید..البته میخوام چند سالی داشته باشمش
سینا 1400/7/16
بهتون tvs پیشنهاد میدم من زیاد راضی نبودم و خرید کلیکا بهتون پیشنهاد نمیدم دردسر زیاد داره مثلا تایر عقبم پنچر شد هیچ آپاراتی بلد نبود باز کنه چون باید کلا اگزوز باز بشه من همون کار بر با اسم سینا هستم
متین 1401/1/16
کلیک کویر که عالیه. برای من چهار هزارتا کار کرده، نه روغن ریزی داره نه عیب دیگه، فقط و فقط یه مشکل داره اونم اینکه کمی صدا میده، بیشترم زمانی که دو ترک سوار میشم
ابراهیم 1400/7/19
پاسخ
درود بر دوستان منم یک‌طرح کلیک دارم تازه سریع اول هستش کریستال من دوساله دارمش. و‌راضی نیستم کلا هر چیزی رو باید اصلی بخرید چون کپی رو هیچ مسعولیتی در قبال کیفیتش ندارن. چون میگن کپی دیگه. پس ما باید خودمون عادت بدیم به اصل خریدن که جنس آشغالی وارد این مملکت نشه چرا باید ما بهترینها رو نداشته باشیم
علیرضا 1400/10/10
پاسخ
سلام من تازه کویر اس۲ خریدم با این نظرهاتون توی دلمو خالی کردین…! خدا کنه دردسر نداشته باشه
محمد 1400/10/10
پاسخ
دوستان اگر کیلیک کویر دارید نظرتون رو بگید، اکثر کسایی که ایراد گرفتن برند های دیکه داشتن مثل کریستال و ...
میگن برند کویر کیفیتش خوبه
علی 1400/11/12
سلام
من از شهریور کیلک کویر دارم، قبلا هیچ موتوری نداشتم، الان خیلی ازش راضی ام، ببین یه کم صدا داره اما من 12 تومن دادم تحویل گرفتم، بقیش قسطی، بالاخره هر چی پول بدی همونقدر آش می خوری دیگه، با 12 تومن عالیه، فقط هم بنزین سوژر زدم، روغن ها رو هم به موقع عوض کردم، سرویس کلاچ و آچار کشی هم به موقع بردم راضی ام، چون واقعا برای استفاده می خوام نه قیافه و نه کارایی که جوونا می کنن، خیلی راضی ام، مخصوصا که می گم با 12 تومن یه موتور بهم دادن که الان پول یه گوشی معمولیه
میثم 1400/10/17
پاسخ
کاربر سینا خیلی‌وقته کامنت نذاشتی بیا تجربه جدید بگو :)
من واقعیتش قصد خرید داشتم ولی با کامنتای شما رایم زده شد
دمت گرم
فرزاد 1400/10/21
سلام
دوست عزیز، بنده هم چند ماهی میشه که اس۲ خریدم، نسبت به مبلغ پرداختی خوبه، من ایراد خاصی ندیدم، دوستانی که میگن به صدا میفته، اولا درست آب بندی نکردن، دوم اینکه هر ۲ هزار تا ۳ هزار کارکرد باید ببری ساچمه کلاچ رو بازدید کنن، ۲ تا ریموت داره که یکی از ریموتها کی لس واقعیه یعنی نزدیک موتور که میشی کافیه شاسی کلید رو فشار بدی چراغش روشن میشه و میچرخه، اون یکی ریموت فقط با کلید روی ریموت عمل میکنه، خیلیا اینو نمیدونن، روغن پیشنهادی، ۱۰ وات ۳۰ هست، دوستان ۱۰ وات ۴۰ و بعضا ۲۰ وات ۵۰ میریزن که موتور رو داغون میکنه، اگه ۱۰ وات ۳۰ سنتتیک پیدا نکردین، میشه ۱۰ وات ۴۰ نیمه سنتتیک یا فول سنتتیک ریخت، روغن موتور چون جدا از گیربکس هست میتونین تا ۲۰۰۰ و حتی ۳۰۰۰ کیلومتر هم برونید بسته به اینه که چه نوع روغنی استفاده میکنید، روغن گیربکسش جدا هست و ۱۱۰ سی سی واسکازین میخوره و هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تا تعویض میشه، فیلتر هواکش از ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تعویض میشه، البته هر ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بازدید بشه بهتره، اندازه فشار باد تایرها، ۲۸ psi عقب و ۲۲ جلو به شرطی که تک نفر سوار میشید اگه ۲ نفر هستین، فقط عقب ۳۰ تا ۳۳ میشه، بنده خودم. جفت تایرهارو رو ۲۲ گذاشتم و نرمه نرم شده موتور، تو سربالایی نباید فشار بیاری رو موتور، اکه مسافت زیادی رو طی کردین، رسیدین مقصد بلافاصله موتور رو خاموش نکنید، چون دوتا فن خنک کننده داره، یکی برای انجین و سرسیلندره و یکی برای قسمت مجموعه تسمه و کلاچ، چند دقیقه ای در جا کار کنه بعد خاموش کنید، تنها ایراد اساسی این موتور فقط و فقط باکشه که اکه خالی باشه ۴ لیتر میگیره، در کل موتور خوبیه و نباید انتظار اصل کلیک رو داشته باشید، نسبت به سایر طرحها جنسش مرغوبتره، اگه پول اصل رو نداری، طرح کلیک اس۲، بعد دینو، مابقی رو بیخیال، امیدوارم کمکی کرده باشم یا حق
عرفان 1400/11/8
پاسخ
سلام من خرداد ۱۴۰۰ کلیک طرح کویر s2 خریدم ۱۰۰۰ کیلومتر اول خیلی خوب بود بعدش به سر و صدا میوفته اینم بگم هر هزارتا سرویس میکنم تا الان باهاش ۷۰۰۰ تا رفتم فقط هم بنزین سوپر زدم ولی صداش از کلیک اصلی خیلی زیادتره ، از اولش توی تعویض دنده لرزش داره ، شتاب موتور اصلا قابل مقایسه با کلیک اصلی نیس حتی با بنزین سوپر و روغن خوب ، فوق العاده خشکه و توی دست انداز ها کاملا صدای فلاپ رو حس میکنید ، فرمون جلو با تنظیم دقیق باد لاستیک از اول گیجی داره من از چن جا که پرسیدم گفتن بخاطر کمک هاشه که خیلی بی کیفیته ضمنا اینو بگم موتور تعادل درست نداره بخاطر جنس لاستیک و کمک های بی کیفیتش!!! یه بار صبح دیدم باد لاستیک عقبم خالیه فک کردم پنچره بردم پیش آپاراتی موتور بهم گفت پنچر نیست علتش جنس آشغاله و فرسوده لاستیکه که شرکت کویر گذاشته بهم گفت کلیک کویر ها همشون جنس لاستیکشون خوب نیست دوستان در کل بنده که تا الان ۷۰۰۰ تا سوار شدم توصیه میکنم اصلی بگیرین ضمنا سعی کنید اگه مث من به تعادل و نرمی موتور حساس هستین یه موتور بگیرین که لاستیکاش پهن باشه و کمک هاش ۴ تا باشه شما حتی کلیک اصلی هم بگیرید عقبش یه کمک داره که تعادل موتور خوب نیست البته بنظر من این یکی از ایراد های کلیک هستش که عقبش فقط یدونه کمک داره
کاوه 1400/11/17
منم نرمی موتور خیلی برام مهمه. به نظرت چه موتوری خوبه؟
بعد اینکه موتور 4 تا کمک داره؟ چه مدلی؟
یادبود 1400/12/25
پاسخ
خداوکیلی هندا ۱۲۵ ایرانی صد شرف داره به این طرح کلیکا ، همه ماراکاشم یه تحفه ای هس چه کویر چه کبیر لیفان هانی .... اگه میخاین چهل میلیون دور بریزید بخرید
مصطفی باقری 1400/12/26
پاسخ
تجربه 6 ماه استفاده
موتور بدی نیست، کار راه انداز است ولی اصلاً قابل مقایسه با هوندا کلیک نیست. بسیار بی‌کیفیت است. استهلاک موتور بالا است، تعمیرات این نوع موتور، تخصصی است و هرجایی انجام نمی‌دهند. با حدود 6 هزار کیلومتر، دو بار موتور رو بردم نمایندگی جهت تعمیرات کلی و هر بار حدود 1.5 خرج برداشته. تنظیم موتور، تمیز کردن انژکتور، روغن گیربکس، کمک فنرهای موتور ضعیف هستند و بعد از مدتی روغن می‌زنند. یه بار تعمیر شد و بار دوم تعویض. کلاً با وجود اختلاف قیمت زیادش با هوندا، باز هم به صرفه نیست و این مبلغ رو باید خرج تعمیرات بکنید.
علیرضا 1401/1/4
پاسخ
من از تیرماه 1400 مارک کویر رو دارم. تا الان هم راضیم دوسه هزارتا کارکرده. یه کم صدای انجینش بالاست اما خب میدونم عیب فنی نیست. شتابش عالیه. فقط چندتا مشکل دارم ممنون میشم کسی اگه میدونه راهنمایی کنه. یکی اینکه بار دوم که بردم روغن عوض کنم تعویض روغنی بعداز اتمام کار گفت عه اونطرفش هم باید عوض کنم دوقسمتیه. که بعدا فهمیدم اون قسمت مربوط به واسکازینش بوده میخاستم ببینم مشکلی ایجاد نمیکنه روغن معمولی ریخته. دوم اینکه چند روز پیش یه ماشین خلاف از تو پارک جلوم دراومد منم زدن رو ترمز جلو همانا و زمین خوردن همان البته خیلی شدید نبود اما یه کم از قابش شکست و چند روز بعدش از چرخ عقبش صدای تق تق میاد نمیدونم چکار باید کنم. تو شهرما یزد هم تفهمیدم نمایندگی کویر تصلا داره یا نه یا جایی که این موتورها رو بلد باشن تعمیر کنن کجاست
Hamid 1401/1/8
سلام اولا که باید تو گیربکسش که همون قسمت دوم که فرمودید واسکازین مخصوص بریزی نه روغن بعد هم حتما برو سرویس کلاج و تسمه انجام بده سوما کلیک و طرح کلیک بخاطر تک کمک بودنشون تو دست اندازای شدید رینگ چرخ عقب تاب برمیداره منظورم رینگ عقبه بزار رو جک وسط یه کم گاز بده اگه تاب داشته باشه لنگ میزنه لاستیک های ایرانی هم فوق العاده بی کیفیته مخصوصا ایران یاسا اگه میخای اذیتت نکنه هر ده هزار تا سرویس کلاج و تسمه انجام بده که مثل دوستان نگی بدرد نمیخوره کلن موتورهای اسکوتری رو باید طبق کیلومتر سرویس کنی مثل تسمه تایم ماشین میمونه اگه سرویس نشه موتور و سرسیلندر ماشین به چوخ میره موفق باشی
ارش 1401/1/19
پاسخ
من میخوام قسطی طرح کلیک کویر بگیرم.کار خاصی ام ندارم با موتور،ماشینم دارم.فقط برای سرکار رفتن میخوام بگیرم.به نظرتون کلیک کویر بهتره یا دینو کاوان
حمید 1401/1/20
پاسخ
من سه شنبه ۱۶فروردین ۱۴۰۱ این موتور رو از نپایندگی تحویل گرفتم ۴شنبه ۱۷فروردین ۵بعدازظهر وسط کوچه پس کوچه های خلوت شمال شهر خاموش شد وباهیچ راهی روشن نشد درضمن عررض کنم من خودم فنی هستم اقا بایه بدبختی تو سربالایی های شمال شهر بعدازنیم ساعت پیاده روی وکلی تماس باشرکتش گفتن یه وانت بگیر ببر نمایندی سبلان خلاصه یه وانت پیدا کردیم با یه بدختی بردیم تو کوچه پس کوچه های سبلان خدمت یه اقای بسیار کلک ،ایشونم با منت که ما الان‌میخوایم بریمو اخر ساعت کاریو این حرفاست دل و روده موتورو ریختش بیرون گفتش فکررر کنم شارژر باطریشه گفتم خب الان‌من‌چیکار‌کنم‌گفت هیجی بایدصبرکنیم قطعه تامین بشه !!
گفتم‌مگه نمایندگی نیستین؟؟
گفت چرا
ولی نداریم😐
هیچی داد دست من شارژرو بچرخ توی سبلان خودت پیدا کن😐
خلاصه سرتون رو درد نیارم بعداز کلی بگو مگو دوباره همه چیزو بستن سرجاش موتورو بار وانت کردیم بردیم خونه!
۵شنبه دوباره بعداز کلی تماس مجبور شدیم ببریم مثلا نمایندگی مرکزی تو وحدت اسلامی بعداز کلی خواهش تمنا اونا بالخره قبول کردن وفعلا موتوره ۲۴ساعت کارکرده خوابیده اونجا تا ظهور اقا حاضر بشه
خلاصه که نخرید گرفتار نکنید خودتون رو بدبخت نکنید بریدtvsبخیر حتی کویر رادیسون بخرید شرف دارن به اینا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!