امیدواریم دولت سیزدهم بتواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند


امیدواریم دولت سیزدهم بتواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آینده کشور با امکانات موجود بسیار روشن و امیدوار کننده است،‌گفت: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل ابوترابی‌ روز دوشنبه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس گفت: مردم پس از آزمون افتخارآفرین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۰ منتظر اقدام عملی در رفع مشکلات موجود هستند. در حال حاضر کشور با چندین جنگ واقعی سخت مانند جنگ اقتصادی، بیماری کرونا، خشکسالی، بی‌برقی و سلب اعتماد عمومی مواجه است اما وعده الهی نزدیک است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کروند در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم با انتخاب هوشمندانه خود در انتخابات ریاست جمهوری، تغییر را با آرای خود فریاد زدند، مردم از ترک فعل‌های بزرگی مانند عدم ساخت و ساز مسکن، عدم ساخت پالایشگاه‌ها و ۱۰ ها ترک فعل دیگر خسته هستند. دستگاه‌های امنیتی باید پاسخگو باشند، آیا این اقدامات با سوء‌نیت بوده یا خیر.

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: در جنگ تحمیلی در شرایطی که همه معیارهای عقلی حکایت از شکست انقلاب‌مان در جنگ با رژیم بعثی داشت، ولی با توجه به خدا و همدلی مردم و مسئولین پیروز میدان شدیم و کشور ما با جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس تبدیل به ابرقدرت نظامی شد.

وی با اشاره به تجربه جنگ پیچیده و بسیار خطرناک ایدئولوژیک مبارزه با داعش اظهار کرد: داعش توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم فقط برای ایران به وجود آمده بود اما با تلاش‌های مرد میدان شهید قاسم سلیمانی تهدید به فرصت شد و ایران تبدیل به یک ابرقدرت سیاسی شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس گفت: در جنگ با بیماری منحوس کرونا ایران تحت فشار تحریم‌های اقتصادی، تهدید را تبدیل به فرصت کرده و تولید ماسک را از ۶ میلیون به بیش از ۴۰ میلیون رساند. در تولید و صادرات ونتیلاتور، واکسن کرونا و داروهای مربوطه، تولید الکل تبدیل به صادر کننده شدیم و ره ۲۰ ساله را یک ساله طی کردیم.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: من سه نمونه از بحران‌های بسیار بزرگی که کشور را تبدیل به ابرقدرت، نظامی، سیاسی و تولید واکسن کرونا کرد را مثال زدم که بگویم اگر مردم درست انتخاب کنند و مرد میدان را انتخاب کنند می‌توانیم با امکانات موجود تهدیدهای بزرگ را به فرصت‌های بزرگ در حد ابرقدرتی تبدیل کنیم.

وی خطاب به مردم ایران گفت: مطمئن باشید خروجی جنگ اقتصادی ما ابرقدرتی اقتصادی ایران است. البته مسئولین علاوه بر همدلی و اتحاد که رمز پیروزی است مانند دوران دفاع مقدس باید مانند مردم و میان مردم باشند، با صداقت با مردم صحبت کنیم تا بتوانیم اعتماد سلب‌ شده را دوباره برگردانیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آینده کشور با امکانات موجود بسیار روشن و امیدوار کننده است. درست است که مشکلات بسیار بزرگی داریم اما امکانات فوق‌العاده و عالی داریم. جوانان تحصیل‌کرده، منابع طبیعی عالی، جغرافیای فوق‌العاده کشور را داریم، حلقه گمشده ما قوه مجریه قوی بود که امیدواریم مرد میدان این عرصه و دولت سیزدهم بتواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه موضوع چالش برانگیز جنگ آب در میان کشور به وجود آمده است، گفت: ما باید با همدلی، اتحاد و نگاه ملی‌ موضوع آب را حل کنیم. آب چهارمحال و بختیاری که در حوزه سیاسی اصفهان است، با طی ۹۰۰ کیلومتر در رودخانه کارون باید به خلیج فارس ریخته شود، بعد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای شیرین کردن آب هزینه شده و به اصفهان منتقل شود.آیا به این طرح به غیر از طرح پت و مت چیزی دیگری می‌توان اطلاق کرد؟

وی اضافه کرد: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد آب شیرین در سردشت رودخانه کارون در چهارمحال و بختیاری در اصفهان ۹۰۰ کیلومتر به خلیج فارس برود بعد با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه، دوباره به اصفهان منتقل شود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا