بایدن پکن را در کمک به هکرها متهم کرد


بایدن پکن را در کمک به هکرها متهم کرد

رئیس جمهوری آمریکا، در مورد تفاوت بین حملات سایبری منطقی روسیه و چین به ایالات متحده اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، درباره فرق بین حملات سایبری روسی و چینی علیه ایالات متحده اظهار داشت: پکن احتمالاً به هکرها کمک می کند و مانند مسکو فقط به آنها "پناه نمی دهد".

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که "اختلافات اصلی" بین حملات هکری را که آمریکا روسیه و چین را مقصر می داند در چیست، گفت: از نظر من و من فردا صبح که گزارش اطلاعاتی مفصلی در مورد این موضوع دریافت خواهم کرد، دولت چین می تواند به آنها (هکرها) کمک کند، برخلاف دولت روسیه، که خود این کار را نمی کند، اما به کسانی که این کار را می کنند پناه می دهد. وی تأکید کرد که تحقیقات هنوز به پایان نرسیده است.

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد، که آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا مقامات چینی را به همکاری با هکرهای مزدور در قبال رفتارهای "غیرمسئولانه" پکن متهم می کنند.

چین قبلاً بارها ادعای حملات سایبری را رد کرده و از جامعه جهانی خواسته است تا برای مقابله با اقدامات ایالات متحده که امنیت سایبری جهانی را تهدید می کند و قوانین بین المللی را نقض می کند، با هم همکاری کنند.

غرب بارها روسیه را به مداخله در امور داخلی و حملات سایبری متهم کرده است. روسیه همه اتهامات را رد کرده و اظهار داشته، که کشورهای غربی هیچ مدرکی ارائه نمی دهند.

مسکو همچنین اظهار داشت که آماده گفتگو در مورد امنیت سایبری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس