افزایش جمعیت نیازمند تسهیل شرایط ازدواج و تقویت بنیان خانواده است


افزایش جمعیت نیازمند تسهیل شرایط ازدواج و تقویت بنیان خانواده است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: افزایش جمعیت نیازمند تلاش شبانه روزی با اجرای سیاست‌های درست، تسهیل شرایط ازدواج و تقویت بنیان خانواده است تا نگرانی‌ها در این زمینه مرتفع شود.

علی رئوفی روز سه‌شنبه با اشاره به اهمیت اجرای صحیح سیاست‌های جمعیتی در هرمزگان افزود: همچنین فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ فرزندآوری نقش مهمی در بهبود شاخص‌های جمعیت خواهد داشت.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و فرهنگی هرمزگان وظیفه مهم در تسهیل برنامه‌های بهبود جمعیت دارند که این مهم با تلاش و فرهنگ سازی محقق می‌شود.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: ضروری است با اتخاذ تدابیر مناسب از کاهش جمعیت جوان و فعال استان و کشور در سال‌های آینده جلوگیری کرد تا ایران وابسته به استفاده از نیروی کار سایر کشورها در ۲۰ سال آینده با پیر شدن جمعیت جوان کشور نشود.
رئوفی ادامه داد: در گذشته بخاطر وجود برخی شرایط، سیاست‌های کنترل جمعیت به صورت گسترده اعمال شد که عواقب مخرب آن با حرکت کشور به سمت پیری در شرایط فعلی خودنمایی می کند، که ضروری است هم اکنون از این امر پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: یکی از عوامل رشد و پیشرفت سریع برخی کشورهای توسعه یافته وجود مزیت مهم جمعیت بالای آن‌ها بوده است.
رئوفی گفت: برای داشتن جمعیت و افزایش آن باید نظام خانواده حفظ و تقویت شود.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: رشد آمار ازدواج در جامعه به افزایش جمعیت کمک شایانی می کند که ضروری است بسترهای تحقق این مهم برای جوانان مهیا شود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سطح ملی و استانی آمار ازدواج در هرمزگان روند افزایشی پیدا کرده و آمار طلاق رو به کاهش است.
رئوفی خاطرنشان کرد: حذف هزینه های زائد، دوری از تجملات و فرهنگ های غیرضروری در امر ازدواج کمک شایانی در افزایش آمار ازدواج خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد