روش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری پذیرایی


روش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری پذیرایی چکیده: واحد اندازه گیری کاغذ دیواری رول می باشد، قیمت کاغذ دیواری پذیرایی نیز رولی محاسبه می شود، برای اینکه متوجه شوید قیمت هر رول پس از تبدیل به متر چقدر می شود، بایستی قیمت هر رول را به مساحت کاغذ دیواری تقسیم کنید. روش محاسبه نصب کاغذ […]

روش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری پذیرایی


روش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری پذیرایی

چکیده: واحد اندازه گیری کاغذ دیواری رول می باشد، قیمت کاغذ دیواری پذیرایی نیز رولی محاسبه می شود، برای اینکه متوجه شوید قیمت هر رول پس از تبدیل به متر چقدر می شود، بایستی قیمت هر رول را به مساحت کاغذ دیواری تقسیم کنید.

روش محاسبه نصب کاغذ دیواری پذیرایی و قیمت هر رول کاغذ دیواری یکی از موضوعات مهم در زمینه تغییر دکوراسیون منزل است. گاهی افرادی که قصد خرید کاغذ دیواری دارند با مشکلاتی مواجه می شوند، اولین مشکل انتخاب طرح و رنگ و نوع جنس کاغذ دیواری است.

این حق مشتری است که پیش از انتخاب و سفارش کاغذ دیواری، اطلاعات کاملی در مورد کالای مورد نظرش داشته باشد. یکی از مواردی که اکثر مشتریان دوست دارند پیش از خرید نسبت به آن اطلاع و آگاهی کافی به دست آورند این است که دیواری که قصد دارند آن را کاغذ دیواری کنند، به چند رول کاغذ دیواری نیاز دارد و هزینه نصب آن چقدر است.

با توجه به این نکته که هر رول کاغذ دیواری پذیرایی عرض و طول خاصی دارد، بهتر این است که قبل از محاسبه، اندازه های هر رول کاغذ دیواری را بدانید. در بازار رول های کاغذ دیواری در ابعاد ذیل موجود می باشد:

عرض ۵۳ سانتی متر و طول ۱۰ مترعرض ۶۴ سانتی متر و طول ۱۰ مترعرض ۷۰ سانتی متر و طول ۸.۵ مترعرض ۷۰ سانتی متر و طول ۱۰ مترعرض ۹۰ سانتی متر و طول ۱۲.۵ مترعرض ۹۰ سانتی متر و طول ۱۲.۵ مترعرض ۱۰۶ سانتی متر و طول ۱۰ مترعرض ۱۰۶ سانتی متر و طول ۱۵.۵ متر

روش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری پذیرایی

روش محاسبه نصب کاغذ دیواری پذیرایی

رول ها دارای اندازه های متفاوتی هستند، اما این اندازه های متفاوت نیز از استاندارد هایی پیروی می کنند، کاغذ دیواری ها در اکثر موارد دارای ۳ اندازه مشخص هستند، نوع اول عرض ۵۳ سانتیمتر در طول ۱۰ متر که مجموعا دارای سطح ۵ متر مربع هستند، اگر از فروشنده ای عبارت کاغذ دیواری ۵ متری را شنیدید، تعجب نکنید منظور از کاغذ دیواری ۵ متری یا عرض ۵۰، همان عرض ۵۳ در طول ۱۰ متر می باشد.

نوع دوم عرض ۷۰ سانتیمتر در طول ۱۰ متر که مجموعا دارای سطح ۷ متر مربع می باشد، که از آن با عنوان کاغذ دیواری ۷ متری نیز یاد می شود. نوع سوم کاغذ دیواری پذیرایی دارای عرض ۱ متر و ۶ سانتیمتر در طول ۱۵ متر و ۶۰ سانتیمتر که مجموعا ۱۶/۵ متر مربع را پوشش می دهند.

خب تا اینجای کار برای محاسبه تعداد رول روش محاسبه نصب کاغذ دیواری را مشخص می کنیم، سپس اگر کاغذ دیواری انتخابی شما دارای عرض ۵۳ سانتیمتر بود، بایستی طول دیوار را تقسیم بر عدد ۱٫۵ کنید، اگر کاغذ دیواری انتخابی شما دارای عرض ۷۰ سانتیمتر بود، بایستی طول دیوار را تقسیم بر عدد ۲٫۱ کنید و نهایتا اگر کاغذ دیواری انتخابی شما دارای عرض ۱۰۶ سانتیمتر بود، بایستی طول دیوار را تقسیم بر عدد ۵٫۳ کنید،

عدد های بدست آمده را به بالا رند کنید تا تعداد رول مصرفی شما بدست بیاید. یک مثال بسیار ساده می زنیم، فرض کنید که طول دیوار ما ۴ متر و کاغذ دیواری پذیرایی انتخابی ما دارای عرض ۵۳ سانتیمتر باشد، عدد ۴ را بر ۱٫۵ تقسیم می کنیم، حاصل عدد ۲٫۶۶ می شود که با رند کردن به بالا عدد ۳ بدست می آید، پس برای یک دیوار ۴ متری نیاز به ۳ رول کاغذ دیواری عرض ۵۳ داریم.

محاسبه قیمت رول

همانطور که پیشتر گفته شد، واحد اندازه گیری کاغذ دیواری رول می باشد، قیمت کاغذ دیواری پذیرایی نیز رولی محاسبه می شود، برای اینکه متوجه شوید قیمت هر رول پس از تبدیل به متر چقدر می شود، بایستی قیمت هر رول را به مساحت کاغذ دیواری تقسیم کنید.

به عبارت ساده تر، برای اینکه بدانید قیمت هر رول

کاغذ دیواری

عرض ۵۳ چقدر است، باید قیمت آن رول را تقسیم بر عدد ۵ کنید، مثلا کاغذ دیواری که دارای عرض ۵۳ سانتیمتر است و قیمت هر رول آن ۵۰ هزار تومان می باشد در واقع قیمت هر متر مربع آن معادل ۱۰ هزار تومان است.

برای به دست آوردن قیمت هر متر مربع از کاغذ دیواری های عرض ۷۰ سانتیمتر، بایستی قیمت هر رول آن را تقسیم بر عدد ۷ کنید و نهایتا برای به دست آوردن قیمت هر متر مربع کاغذ دیواری عرض ۱۰۶ سانتیمتر، بایستی قیمت هر رول را تقسیم بر عدد ۱۶٫۵ کنید.

کاغذ دیواری پذیرایی روی دیوار کنار هم نصب می گردد. یعنی کل ارتفاع دیوار را با یک برش کاغذ دیواری می پوشانند و برش بعدی را کنار برش قبل نصب می کنن. اگر دو تکه کاغذ دیواری را دنبال هم نصب کنند خط برش خورده کاملا مشخص است.

رول کاغذ دیواری معمولا ده متر طول دارد. شما سه تکه ۲۸۰ تا ۳ متر را می توانید از یک رول جدا نمایید. مقداری تکه یا قواره کاغذ دیواری را بلند تر می گیرند که پس از نصب روی دیوار برش خورده و کار، کاملا دیوار را بپوشاند.

روش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری پذیرایی

یک نکته بسیار مهم برای مقایسه قیمت کاغذ دیواری ها

دقت داشته باشید که نمی توان بر اساس قیمت هر رول متوجه شد که کاغذ دیواری گران است یا ارزان، بلکه بایستی قیمت هر متر را ملاک قرار دهید، به عنوان مثال قیمت هر رول کاغذ دیواری A ۹۰ هزار تومان است و قیمت هر رول کاغذ دیواری B ۲۵۰ هزار تومان است.

با مقایسه این دو کاغذ دیواری پذیرایی احتمالا اینطور نتیجه می گیرید که کاغذ دیواری A بسیار ارزانتر از کاغذ دیواری B می باشد و قیمتش ۱۶۰ هزار تومان ارزان تر است، در صورتی که این نتیجه گیری کاملا اشتباه است.

با دقت کردن به سایز کاغذ دیواری متوجه خواهید شد که قیمت هر متر مربع کاغذ دیواری A ۱۸ هزار تومان است و این در حالی است که قیمت هر متر مربع کاغذ دیواری B حدودا ۱۵ هزار تومان می باشد، این دقیقا همان اشتباهی است که اکثر مشتریان مرتکب می شوند. پس دقت کنید که قیمت هر رول کاغذ دیواری را ملاک قرار ندهید و این طور برداشت نکنید که کاغذ دیواری های بالای ۲۰۰ هزار تومان بسیار گران هستند.

سخن آخر

برای اینکه متوجه شوید قیمت هر رول پس از تبدیل به متر چقدر می شود، بایستی قیمت هر رول را به مساحت کاغذ دیواری تقسیم کنید. اما به زبان ساده تر می توانیم این گونه بیان کنیم که:

یک اتاق ۱۲ متری حدود ۷ الی ۸ رول نیاز دارد.یک آپارتمان ۵۰ متری حدود ۱۸ الی ۲۰ رول نیاز دارد.یک آپارتمان ۷۰ متری حدود ۲۶ الی ۲۷ رول نیاز دارد.یک آپارتمان ۱۰۰ متری حدود ۳۲ الی ۳۵ رول نیاز دارد.
امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا