شبکه اجتماعی HalloApp با تمرکز بر امنیت شروع به کار کرد


شبکه اجتماعی HalloApp با تمرکز بر امنیت شروع به کار کرد

دو نفر از اولین کارمندان واتساپ یک شبکه اجتماعی خصوصی به نام HalloApp راه‌اندازی کرده‌اند که تمرکز زیادی بر حریم خصوصی دارد.

از روز دوشنبه، همه می‌توانند اپلیکیشن جدید HalloApp را که توسط دو کارمند قدیمی واتساپ ساخته شده است، از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنند. شباهت‌های زیادی بین واتساپ و HalloApp وجود دارد، برای مثال در HalloApp می‌توانید با دوستان خود چت کنید، گروه تشکل بدهید و البته مانند اینستاگرام، در صفحه اصلی عکس یا متن به اشتراک بگذارید. برای استفاده از اپلیکیشن فقط نیاز به شماره موبایل دارید. خوشبختانه در HalloApp هیچ خبری از تبلیغات نیست.

شرکت‌های نوپای زیادی در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند شبکه‌ی اجتماعی موفق ایجاد کنند و موفق نبوده‌اند؛ اما تاریخچه فعالیت دو بنیان‌گذار HalloApp، نیراج آرورا و مایکل دونوهو، به قبل از خریدن واتساپ توسط فیسبوک به قیمت ۲۲ میلیارد دلار خرید برمی‌گردد. آرورا تا سال ۲۰۱۸ رئیس بخش تجاری واتساپ و یکی از چهره‌های کلیدی در مذاکره با فیسبوک بود و دونوهو قبل از اینکه در سال ۲۰۱۹ فیسبوک را ترک کند، تقریبا نه سال مدیر مهندسی واتساپ بود.

نیراج آرورا و مایکل دونوهو می‌گویند:

ما فکر می‌کنم بهترین راه برای رشد، ایجاد محصولی شگفت‌انگیز است که مردم دوست دارند با دوستان و خانواده خود درباره آن صحبت کنند.

به گزارش ورج، اپلیکیشن HalloApp به چهار تب تقسیم می‌شود؛ تب Home که مانند اینستاگرام فید دوستان را می‌بینید، تب Groups برای ایجاد چت گروهی، تب Chats برای چت کردن با دوستان و در نهایت تب تنظیمات.

شبکه اجتماعی HalloApp با تمرکز بر امنیت شروع به کار کرد

نیراج آرورا در پستی که در وبلاگ اپلیکیشن HalloApp منتشر کرده است، بدون نام بردن از فیسبوک می‌نویسد:

اپلیکیشن HalloApp در جایگاهی به‌عنوان پادزهر، در بین شبکه‌های اجتماعی سنتی قرار می‌گیرد. تصور کنید کسی که در HalloApp آنلاین است دوست واقعی شما است، فید شما با افرادی که برای شما مهم نیستند پر نخواهد شد و وقتی که در نرم‌افزار در حال گشت‌و‌گذار هستید هرچه خود انتخاب کنید می‌بینید نه پست‌هایی بر اساس الگوریتم و با شما مانند یک محصول رفتار نمی‌شود.

در این پست وبلاگ به‌طور خاص از فیسبوک نامی برده نمی‌شود؛ اما شکی نیست که دو بنیان‌گذار واتساپ، جان کوم و برایان اکتون، فیسبوک را بر سر عدم توافق در مورد اضافه نکردن تبلیغات به واتساپ ترک کرده‌اند. اکتون در حال حاضر اپلیکیشن سیگنال را تأمین مالی می‌کند.

HalloApp در حال حاضر ۱۲ کارمند دارد و با مبلغ نامعلومی از طریق سرمایه‌گذاران خود در حال فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد