مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G


مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

گجت نیوز در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه دو گوشی آنر 50 پرو – Honor 50 Pro و شیائومی می 11 لایت 5 جی – Xiaomi Mi 11 Lite 5G بپردازیم. آنر تصمیم گرفته با سری آنری 50 به بازار جهانی بازگردد. سری Honor 50 از سه گوشی مختلف تشکیل شده است که در زمره گوشی‌های اقتصادی... نوشته مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G اولین بار در گجت نیوز....

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه دو گوشی آنر ۵۰ پرو – Honor 50 Pro و شیائومی می ۱۱ لایت ۵ جی – Xiaomi Mi 11 Lite 5G بپردازیم.

آنر تصمیم گرفته با سری آنری ۵۰ به بازار جهانی بازگردد. سری Honor 50 از سه گوشی مختلف تشکیل شده است که در زمره گوشی‌های اقتصادی و میان رده‌های قدرتمند جای می‌گیرند. گوشی آنر ۵۰ پرو قوی‌ترین عضو این سری است و اگرچه پسوند پرو را یدک می‌کشد ولی یک گوشی پرچمدار نیست.

همانطور که گفتیم با یک گوشی میان رده قدرتمند طرف هستیم که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر تصمیم گرفتیم آن را با شیائومی می ۱۱ لایت ۵G مقایسه کنیم.

مقایسه آنر ۵۰ پرو با شیائومی می ۱۱ لایت ۵G

آنر ۵۰ پروشیائومی می ۱۱ لایت ۵G
ابعاد و وزن۱۶۳.۵ در ۷۴.۷ در ۸ میلی‌متر، ۱۸۷ گرم۱۶۰.۵ در ۷۵.۷ در ۶.۸ میلی‌متر، ۱۵۹ گرم
صفحه نمایش۶.۷۲ اینچ، ۱۲۳۶ در ۲۶۷۶ پیکسل (+FHD)، اولد۶.۵۵ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD)، امولد
پردازندهکوالکام اسنپداگون ۷۷۸G، هشت هسته‌ای، ۲.۴ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون ۷۸۰G، هشت هسته‌ای، ۲.۴ گیگاهرتز
حافظه۸ گیگ رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌ سازی، ۸ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌ سازی، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD
نرم افزاراندروید ۱۱، رابط کاربری Magic UIاندروید ۱۱، رابط کاربری MIUI
ارتباطاتوای‌ فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPS
دوربینچهارگانه ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 + f/2.2 + f/ 2.4 + f/2.4، دوربین سلفی دوگانه ۱۲+۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و f/2.2سه‌گانه ۶۴+۸+۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 + f/2.2 + f/2.4، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۱۰۰ وات۴۲۵۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۳۳ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه ۵Gپشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه ۵G

طراحی

طراحی را می‌توان یکی از نقاط قوت آنر ۵۰ پرو دانست. گوشی جدید آنر بسیاز شیک و خاص است. این گوشی نسبتا باریک و سبک است و از نمایشگری با لبه‌های خمیده عالی و دو ماژول دوربین گرد بهره می‌برد. بافت بدنه پشتی نیز زیبایی دستگاه را دو چندان کرده است.

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

شیائومی می ۱۱ لایت ۵G یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۱ است. وزن این گوشی به ۱۶۰ گرم نمی‌رسد و ضخامت آن نیز برابر با ۶.۸ میلی‌متر است. محصول شیائومی جمع و جور‌‌تر است؛ اما لبه‌های خمیده نمایشگر و بافت بدنه پشتی آنر ۵۰ پرو، همچنان آن را به عنوان گوشی جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

گوشی Honor 50 Pro بخش طراحی را به سود خود به پایان می‌رساند؛ اما اگر به دنبال یک گوشی جمع و جور هستید که بهتر در جیب جا شود، بهتر است به سراغ شیائومی می ۱۱ لایت ۵G بروید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش هر دو گوشی آنر ۵۰ پرو و شیائومی می ۱۱ را می‌توان جزء بهترین نمونه‌های موجود در بخش گوشی‌های میان رده دانست. هر دو دستگاه قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارند. در حال حاضر این ویژگی در گوشی‌های میان رده یافت نمی‌شود.

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

علاوه بر این، در هر دو گوشی از پنل‌های با کیفیت با رزولوشن +FHD استفاده شده است. من بشخصه نسخه پرو آنر ۵۰ را ترجیح می‌دهم؛ چرا که دارای نرخ تازه‌سازی بالاتری (۱۲۰ هرتز)‌ است، به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده است و نمایشگر کشیده تری دارد.

متاسفانه شیائومی تصمیم گرفته از حسگر اثر انگشت در بدنه کناری گوشی استفاده کند.

سخت افزار و نرم افزار

می ۱۱ لایت به پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G مجهز شده است و آنر ۵۰ پرو نیز از اسنپدراگون ۷۷۸G بهره می‌برد. این دو پردازنده تقریبا مشابه هم هستند؛ اما همانطور که احتمالا از اسم آنها حدس زدید، اسنپدراگون ۷۸۰G کمی بهتر است.

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

گوشی شیائومی همچنین از حافظه داخلی سریع‌تر UFS 2.2 و رابط کاربری MIUI 12 بهره می‌برد؛ این در حالی است که نماینده آنر به رابط کاربری Magic UI 4.2 مجهز شده است. از آنجایی که آنر دیگر زیر مجموعه شرکت هواوی نیست، می‌‌تواند محصولات خود را در بازار‌های جهانی با خدمات موبایلی گوگل عرضه کند.

دوربین

دوربین آنر ۵۰ پرو خیلی بهتر از نمونه مورد استفاده در می ۱۱ لایت است؛ زیرا از حسگر اصلی قوی‌تری بهره می‌برد. ما در مورد یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی صحبت می‌کنیم که قادر به فیلم‌ برداری با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

حتی دوربین جلویی آنر نیز خیلی بهتر است و باید گفت با داشتن دوربین دوگانه با حسگر اصلی ۳۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی به یکی از بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی سلفی تبدیل شده است.

باتری

گوشی Xiaomi Mi 11 Lite 5G به راحتی رقابت در بخش باتری را به سود خود به پایان می‌رساند. این گوشی به یک باتری ۴۳۵۰ میلی‌آمپری مجهز شده است؛ اما محصول میان رده آنر از باتری با ظرفیت کمتری استفاده می‌کند. این در حالی است که گوشی آنر ابعاد بزرگتری دارد.

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

مقایسه گوشی آنر 50 پرو با شیائومی می 11 لایت 5G

البته نباید فراموش کرد که Honor 50 Pro به یکی از سریع‌ترین فناوری‌های شارژ دنیا (۱۰۰ وات) مجهز شده است؛ اما نسخه لایت شیائومی می ۱۱ تنها از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

قیمت

در حال حاضر می‌توانید نسخه جهانی شیائومی می ۱۱ لایت ۵G را با قیمت ۴۱۳ دلار (۳۵۰ یورو) تهیه کنید. هنوز قیمت جهانی گوشی با کیفیت آنر اعلام نشده است اما گفته می‌شود که در چین حدود ۳۵۰ یورو قیمت خواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت که گوشی آنر ۵۰ پرو ارزش خرید بیشتری دارد؛ زیرا می‌توانید از دوربین‌های بهتر، شارژ سریع‌تر و طراحی زیبای آن لذت ببرید. گوشی شیائومی نیز باتری بزرگتری دارد، ابعادش متناسب‌تر است و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک