«پدرو کاستیلو» رئیس جمهور پرو شد


«پدرو کاستیلو» رئیس جمهور پرو شد

مسئول برگزاری انتخابات در کشور پرو اعلام کرد «پدرو کاستیلو»، معلم روستایی 51 ساله رئیس جمهور آینده این کشور شد.


«پدرو کاستیلو» رئیس جمهور پرو شد

مسئول برگزاری انتخابات در کشور پرو اعلام کرد «پدرو کاستیلو»، معلم روستایی ۵۱ ساله رئیس جمهور آینده این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات انتخاباتی پرو، پدرو کاستیلو را به عنوان رئیس جمهور آینده این کشور معرفی کرد. او در دور دوم انتخابات ۶ ژوئن رسما در رقابت با کیکو فوجیموری، نامزد جناح راست پیروز شد.

خورخه سالاس، مسئول برگزاری انتخابات در کشور پرو در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: « پدرو کاستیلو، رئیس جمهور آینده پرو و دینا بولوارته به عنوان معاون اول او خواهند بود».

اعلام نتیجه رسمی با درخواست‌های فوجیموری با اعتراض به روند رای‌گیری و شمارش آراء به تأخیر افتاد. البته چندی بعد او گفت : نتیجه را به رسمیت می‌شناسد زیر بر اساس قانون اساسی بوده و من قسم خوردم که از آن دفاع کنم، اما به هر حال حقیقت آشکار خواهد شد.

فوجیموری، دختر آلبرتو فوجیموری، رئیس جمهور سابق پرو که در زندان به سر می‌برد، در یک کنفرانس خبری گفت: آن‌ها هزاران رای از ما دزدیدند و من از حامیان خود می‌خواهم که نسبت به این اوضاع اعتراض کنند. ما حق اعتراض به روشی مسالمت آمیز و در چارچوب قانون را خواهیم داشت.

آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس انتخابات پرو را سالم ارزیابی و با ارسال توییت در صفحات رسمی، بر حمایت خود از این کشور تاکید کردند.

کاستیلو، در نخستین اظهار نظر‌های خود به عنوان رئیس جمهور منتخب، خواستار وحدت ملی در کشورش شد و گفت: من برای ایجاد کشوری مستقل تلاش و فداکاری می‌کنم.

کاستیلو، یک معلم ۵۱ ساله و فرزند یک کشاورز است که متعهد شده قانون اساسی را دوباره تنظیم کند و مالیات شرکت‌های معدنی را افزایش دهد. او همچنین بر تلاش خود برای برقراری ثبات اقتصادی در کشورش تاکید کرد. پرو دومین کشور بزرگ تولید کننده مس در جهان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا