واگذاری پست‌های مدیریتی باید مبتنی بر شایستگی و بدون تبعیض جنسیتی باشد


واگذاری پست‌های مدیریتی باید مبتنی بر شایستگی و بدون تبعیض جنسیتی باشد

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شایسته‌سالاری باید بدون رویکرد و تبعیض جنسیتی اجرا شود و شورای پنجم مشهد تلاش کرد با تبعیضی مثبت، بانوان را در جایگاه‌ مدیریتی مناسبی قرار دهد.

محمدرضا حیدری روز سه‌شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اکنون به جز حضور ۲ تن از بانوان در شورای شهر مشهد، شماری از مدیران بانو نیز در بدنه شهرداری فعالند که تاکنون مسوولانه تر و دلسوزانه تر از مردان در کنار نقش مادری و همسری، به وظایف اجتماعی خود عمل کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در عرصه مبارزه با آسیبهای اجتماعی و فساد نیز هرکجا بانوان مسوولیت پذیرفته اند، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و امیدواریم این نگاه بر مبنای شایسته سالاری ادامه داشته باشد.
حیدری با بیان اینکه در مناظرات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نیز قول‌های زیادی به بانوان داده شد، گفت: همه باید از فرهنگ نقش آفرینی بانوان بر محور شایستگی و توانمندی تبعیت کنند و با پرهیز از فضاهایی که منجر به ایجاد شرایط دوقطبی در جامعه می‌شود، امید به آینده را با حفظ همه چهارچوب ها تداوم دهند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک فرارسیدن ایام حج، خاطرنشان کرد: در این ایام به دلیل کرونا، از انجام حج محروم هستیم اما اعمال خاصی در حج برای تکریم بانوان بزرگ وجود دارد، حجاج در سعی صفا و مروه و طواف حجر اسماعیل به تکریم بانو هاجر می‌پردازند.
حیدری گفت: زنان بزرگی در اسلام نقش‌آفرینی کرده‌اند، در دوران جنگ و در زمان فعلی نیز بانوان در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی درخشیده‌اند و چهره‌های برجسته علمی نظیر "مریم میرزاخانی" نشان دادند وقتی به بانوان در عرصه اجتماعی فضا می دهید موفق هستند، لذا باید در سلسله مراتب شغلی در بخش های سازمانی امکان ایفای نقش برای آنها مهیا باشد.
وی با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، افزود: عرفه روز شناخت انسان است و خودشناسی مقدمه خداشناسی است، هستی‌شناسی، خداشناسی و معادشناسی در دعای عرفه موج می زند.
حیدری با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: عید قربان روز اثبات عشق و تسلیم و بندگی خداست، قربان کردن به عنوان سنت دینی در این روز انجام می‌شود، قربانی کردن و رساندن آن در شرایط فعلی به دست مستضعفان از ثواب بالایی برخوردار است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به روزهای پایانی مدیریت شهری و شورای پنجم نزدیک می‌شویم اما کار و تلاش تا آخرین روز ادامه دارد.
وی افزود: گاهی تلقی می‌شود در این روزهای آخر پروژه‌ها افتتاح می‌شود تا کار را به نام خود تمام کنیم اما اینگونه نیست، پروژه‌ها در بازه زمانبندی شده خود افتتاح می‌شود و اصراری بر افتتاح پروژه هایی که امکان بهره برداری از آن نیست، وجود ندارد.
حیدری ادامه داد: در این دوره قول افتتاح مرحله نخست پردیس تئاتر شهر و اتصال خط سوم مترو به میدان شهدا داده شده‌بود که محقق نشد و این طرح ها اکنون در حال طی روند اجرایی خود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان