نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه های یزد پرداخت شود


نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه های یزد پرداخت شود

یزد - ایرنا - نماینده یزد در شورای اسلامی عالی استان‌های کشور گفت:شهرداری‌ها در اختصاص نیم درصد درآمد خود به کتابخانه های عمومی شهرستان ها اهتمام بیشتری نشان دهند و با این کار به رونق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز کمک کنند.

به گزارش ایرنا سید محمود میرابوالقاسمی‌ روز سه شنبه در نشست مشترکی با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد افزود: گرچه ،امروز با عرضه انواع اطلاعات از طریق دنیای مجازی روبه‌رو هستیم اما این اطلاعات عمدتا عمق لازم و آگاهی‌بخشی ماندگار ‌را ندارد و ثبت اطلاعات ماندگار که منجر به دانایی و منتهی به تعالی فرهنگ و شخصیت افراد می‌شود ، فقط از طریق کتاب و کتابخوانی امکان پذیر است.

رییس شورای شهرستان بهاباد تصریح کرد: شایسته است در راستای کمک به فرهنگ کتابخوانی شوراهای اسلامی و شهرداری ‌ها نهایت همکاری را با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بکنند.

رییس شورای اسلامی استان یزد افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌ها پس از شیوع ویروس کرونا، در این شرایط لازم است در حوزه کتاب و کتابخوانی با هدف گذاری مشخص برنامه‌های این نهاد دنبال شود.

نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه های یزد پرداخت شود


همچنین رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: شهرداری و شورای اسلامی استان رویکردی فرهنگی ‌مناسبی دارند و با مساعدت شهرداری ها و اعضای شورا با پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه‌ها، سطح کتابخانه های عمومی استان از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته ارتقا یافت.

‌در این نشست مقرر شد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر یزد به نویسندگان بومی استان در چاپ کتاب مساعدت کنند ، تمامی اعضای شورای شهر و خانواده‌های آنها عضو کتابخانه عمومی شوند و از خدمات مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز تجلیل شد.

علاوه بر عضویت افراد در شورای اسلامی روستاها، شورای شهرها و شورای شهرستان که از طریق برگزاری انتخابات برگزیده می شوند، یک نفر از میان آنها به نمایندگی از استان مربوطه ، به عضویت شورای عالی استان ها انتخاب می شود.

همچنین پنجم خردادماه ۱۴۰۰ مدیرکل کتابخانه های عمومی یزد گفته بود که این استان با ۷۲ هزار مترمربع فضای کتابخانه و ۶.۰۵ مترمربع فضای مطالعه به ازای هر ۱۰۰ نفر، در این عرصه در میان ۳۱ ستان کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

دوست فاطمی‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق کتابخانه های عمومی کشور را سه هزار و ۵۰۰ باب اعلام کرد و افزود: این آمار در استان یزد ۱۱۴ باب شامل ۱۰۱ کتابخانه نهادی و ۱۳ باب مشارکتی فعال است که از این تعداد ۸۷ باب کتابخانه شهری و بقیه در روستاهای استان فعالیت دارد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، ۱۰۸ هزار نفر معادل ۹ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های شهری و روستایی هستند که از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و تعداد کتاب در کتابخانه های استان بیش از ۲ میلیون نسخه است.

۸۷درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یزد در ۲۴ شهر سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی