باجه‌های خرید 24ساعته تایر


باجه‌های خرید 24ساعته تایر

شرکت کانادایی تایرگروپ اعلام کرد صدها فروشگاه این شرکت طی سال جاری میلادی مجهز به باجه فروش اینترنتی محصولات خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت کانادایی تایرگروپ اعلام کرد صدها فروشگاه این شرکت طی سال جاری میلادی مجهز به باجه فروش اینترنتی محصولات خواهد شد. این شرکت که به صورت آزمایشی در سال ۲۰۱۹ چند نمونه از فروشگاه‌های برتر خود را مجهز به این باجه‌ها کرده‌ بود باتوجه به استقبال مشتری‌ها، تصمیم به گسترش آن در سال جدید میلادی گرفت. اما در ماه دسامبر سال گذشته و در روز جهانی فروش اینترنتی یا دوشنبه سایبری این کمپانی توانست بیشترین حجم فروش اینترنتی خود را در تاریخ کانادا ثبت کند. «کانادین تایر» اعلام کرد بیش‌از ۵۰۰ میلیون دلار برای سودآوری بیشتر در فروش اینترنتی خود طی ۱۲ ماه اخیر هزینه کرده است.
تاجایی‌که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ آمار تحویل تایرهایش تا دوبرابر افزایش پیدا کرد. اما برای آنکه این شرکت بتواند فروش اینرنتی خود را در کانادا گسترش دهد، در بخش خارج از سیستم فروشگاهی، برای هر یک از شعب خود یک ایستگاه برای نمایش وب‌سایت اینترنتی شرکت را قرار داده و عابران می‌توانند از آن استفاده و اقدام به سفارش‌گذاری برای خرید تایر در ۲۴ ساعته شبانه‌روز کنمد. گِرِگ هیکس، مدیر فروشگاه‌های اینترنتی کانادین‌تایر در کنفرانسی که برای ارائه آمار مالی سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۹ در روز پنج‌شنبه برگزار شده، گفت: «درمجموع باور داریم سفارش‌گذاری از راه دور و تحویل درِ منزل بهترین راه برای جلب رضایت مشتری است. این شیوه همیشه سریع‌ترین و ارزان‌ترین گزینه به حساب می‌آید. با نمایندگی‌های خود در تعامل کامل هستیم تا راه‌حل‌هایی برای افزایش اتوماسیون تحویل سفارش‌ها به‌کار گیریم و رضایت مشتری و زمان تحویل سفارش‌ها را ارتقا دهیم.» این فروشگاه ۹۷ساله در حال حاضر رقابت زیادی با فروشگاه‌های اینترنتی دنیا همچون آمازون و والمارت دارد.
برتری این فروشگاه‌ها در کاهش هزینه‌های انبارداری و تحویل کالا بوده است. به عنوان مثال بخش انبارداری روند تحویل را به نحوی مدیریت می‌کند که حمل‌ونقل به صورت موازی انجام نشود. با این روش تایرهای مختلف از مکان‌های مختلف بارگیری می‌شوند و درنهایت به دست مشتری می‌رسد. استفاده از این روش باعث شده است علاوه‌بر حذف هزینه تحویل کالا از فاکتور مشتری، نسبت به رقبای بزرگ تحویل زودتر و با هزینه کمتر انجام شود. هیکس ادامه داد: «با تحویل رایگان، مشتری احساس می‌کند تخفیفی در خرید کالا دریافت می‌کند، ما با ایجاد این تصور نمایندگی‌های خود را از مشتری خالی نمی‌کنیم، اما در این مقطع نیازی نیست نمایندگی‌ها مملو از مشتری باشند، بیشتر مشتری‌هایی که نیاز به راهنمایی تخصصی‌تر دارند، به صورت فیزیکی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.» این تایرفروش تورنتویی تمام تلاش خود را به کار بست تا طی تعطیلات سال نو میلادی بتواند فروش را حفظ کند و البته موفق به انجام این کار هم شد. روز چهارشنبه که آمار ۱۳هفته پایانی ۲۰۱۹ این شرکت منتشر شد، متوجه شدیم در این مدت آنها درآمد ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری داشته‌اند که افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری نسبت به سال ۲۰۱۸ را مدیون افزایش فروش اینترنتی خود می‌دانند.
تمرکز فروشندگان بزرگ تایر در دنیا بر فروش آنلاین درحالی هر روز جدی‌تر می‌شود که در ایران شبکه فروش سنتی همچنان بر بازار حکمرانی می کند و تایرسازان داخلی نیز عزم چندانی برای ورود پر قدرت به این عرصه ندارند. با این‌حال بی‌شک در سال‌های آینده ایرانی‌ها هم باید با شتابی زیاد به این حوزه ورود کردن تا شاید بتوانند عقب‌ماندگی چندساله خود را در مقایسه با کشورهای پیشرفته جبران کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن