بنیاد بین‌ المللی شهید رئیسعلی دلواری راه اندازی می شود


بنیاد بین‌ المللی شهید رئیسعلی دلواری راه اندازی می شود

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهید رئیسعلی دلواری به عنوان سردار مبارزه با استعمار شخصیتی بین‌المللی است که در این راستا پیشنهاد ایجاد بنیاد بین‌المللی این شخصیت بزرگ به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: تصویب بنیاد بین‌المللی رئیسعلی دلواری سبب برنامه‌ریزی در ساختار نهادهای فرهنگی مربوطه است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به اینکه زنان لرده دشتستان در مقابله با متجاوزان انگلیسی در بیش از یک قرن پیش حماسه آفریدند به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پیشنهاد شده که بین ۸ تا ۱۵ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ثبت شود.

وی همچنین با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد اظهارداشت: تلاش همه دست‌اندرکاران در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ‌شهر و روستا قابل تقدیر و ستایش است.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود نقش مهم سپاه پاسداران در عرصه مدیریت فرهنگ در حوزه تعلیم و تربیت را مهم دانست و اظهار کرد: سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها نقش مهم و ویژه خود را ارائه و در عرصه فرهنگی طرح‌ها و برنامه‌های قابل توجهی اجرا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به تعیین شهدای شاخص استانی و ملی از شهرستان دیر از خدمات سپاه ‌استان بوشهر در این عرصه قدردانی کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت دهه ولایت و امامت افزود: در این زمینه خدمات بنیاد غدیر استان بوشهر در فضای حقیقی و مجازی در شرایط سخت کرونایی قابل قدردانی است.

امام جمعه بوشهر افزود: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در تدوین سند بالا دستی و تنظیم سند اقتصاد دانش‌ بنیان از جایگاه ممتاز در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برخوردار است که نشان از پیشگام بودن این استان در این حوزه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآن تعیین شده باید از این فرصت و ظرفیت با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت مطلوب موجود در استان بوشهر این آمادگی وجود دارد تا استان برای فعالیت‌های قرآنی الگو شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق