بیشترین تبیین ولایت توسط امام رضا(ع) صورت گرفته است/ به طور خاص برای ظهور بسترسازی کرده‌اند


بیشترین تبیین ولایت توسط امام رضا(ع) صورت گرفته است/ به طور خاص برای ظهور بسترسازی کرده‌اند

یک کارشناس مذهبی گفت: در سیره اهل بیت(ع) عموما و در سیره رضوی خصوصا بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) مشهود است. چون تا زمان امام رضا(ع) امکان ایجاد آن حکومت جهانی وجود داشت اما بعد از حضرت ثامن الحجج(ع) امکان تشکیل حکومت جهانی از بین رفت.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره تبیین و روشنگری امام رضا(ع) در موضوع مهدویت، اظهار کرد: در سیره اهل بیت(ع) عموما و در سیره رضوی خصوصا بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) مشهود است. چون تا زمان امام رضا(ع) امکان ایجاد آن حکومت جهانی وجود داشت اما بعد از حضرت ثامن الحجج(ع) امکن تشکیل حکومت جهانی در آن زمان از بین رفت.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: از این رو، امامان رضا، جواد، هادی و عسکری علیهم السلام بستر عصر غیبت را فراهم کردند از طریق تببین رابطه مردم با وکیل امام. یعنی بحث وکالت از جانب این ائمه(ع) بسیار مورد بحث و شرح قرار گرفته است.

وی درباره اوصافی که امام رضا(ع) به آن مشهود هستند، گفت: «غریب الغربا» صفتی نیست که در روایات برای امام رضا(ع) به کار رفته باشد بلکه ظاهرا این صفت را مردم برای حضرت(ع) به کار برده اند و دلیل آن نیز شهادت ایشان در غربت و به دور از وطن و خانواده است اما در روایات برای حضرت سیدالشهداء(ع) تعبیر غریب الغرباء(ع) به کار رفته است.

حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد: شهرت امام رضا(ع) به «انیس النفوس» به دلیل رافت و مهربانی ایشان است همه ائمه(ع) مظهر صفات خدا هستند اما هر امامی در یک صفت، شاخص تر است چنان که امام رضا(ع) مظهر رافت و رحمت الهی هستند لذا آیت الله العظمی بهجت(ره) می فرمودند: هر کسی می خواهد نسبت به خود، دیگران و زندگی به مقام رضایت برسد باید امام رضا(ع) به او کمک کند. اگر بخواهیم خدا از ما راضی باشند باید حضرت امام رضا(ع) ما را کمک کنند.

وی با اشاره به شهره بودن امام رضا(ع) به شمس الشموس، ابراز کرد: شمس نور می دهد، امام رضا(ع) به عالم آل پیامبر(ص) نیز معروف هستند یعنی نور ایشان برای دیگران بیشتر بروز و ظهور داشته است. بالاترین نور در دین ما ولایت است و بیشترین تبیین ولایت توسط امام رضا(ع) صورت گرفته، چنان که از مدینه تا خراسان ولایت را تبیین کردند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید