پرچم مزین به نام امام علی(ع) در میدان پژوهش همدان به اهتزاز درآمد


پرچم مزین به نام امام علی(ع) در میدان پژوهش همدان به اهتزاز درآمد

همدان-ایرنا- همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت در شب عید سعید قربان پرچم مزین به نام مبارک امام علی (ع) با ابعاد 150 متر مربع در میدان پژوهش شهر همدان به اهتزاز درآمد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این آیین با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک امامت و ولایت افزود: عید غدیر یکی از اعیاد مهم و با عظمت شیعه محسوب می شود که به نوعی باعث اتصال جریان نبوت به موضوع امامت شده و جریان انبیا را تدام بخشیده است.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» اظهار داشت: همواره در طول تاریخ جریان بزرگ غدیر مورد کم لطفی و کم و کاست واقع شده است و امیدواریم با تلاشی که در جریان سازی این واقعه بزرگ صورت می پذیرد شهروندان هرچه بیشتر با وقایع روز غدیر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری از جمله شهرداری منطقه یک همدان همواره مشارکتی فعال در امور دینی و مذهبی دارد خاطرنشان کرد: اهتزاز پرچم مزین به نام امیرالمومنین (ع) در میدان پژوهش نشان دهنده جایگاه با ارزش امور فرهنگی و دینی در سیاست های برنامه ریزی مدیران این نهادها دارد و باید از تمامی مدیران و دست اندرکاران قدردانی کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز در این آیین با بیان اینکه اعیاد قربان و غدیر از بزرگترین اعیاد شیعیان است و احادیث بسیاری درباره عظمت این اعیاد وجود دارد اظهار داشت: مدیریت شهری طی سالیان اخیر توجه ویژه ای به این موضوع داشته است و شهرداری منطقه یک علاوه بر اقدامات عمرانی که در سطح شهر انجام می دهد به دنبال تعظیم شعائر دینی در مناسبتهای مختلف مذهبی است.

پرچم مزین به نام امام علی(ع) در میدان پژوهش همدان به اهتزاز درآمد

«مسعود دهبانی صابر» با اشاره به اینکه طی سالیان اخیر با توجه به همه گیری شیوع ویروس کرونا و لزوم سلامت شهروندان امکان برگزاری جشن های بزرگ وجود نداشته است یادآور شد: مجموعه شهرداری منطقه یک سعی دارد تا با اجرای برنامه های متنوع دیگر و ارج نهادن هرچه بیشتر به این اعیاد روحیه شادابی و معنویت را در جامعه به بهترین شکل رواج دهد.

وی با بیان اینکه برنامه اهتزاز پرچم مزین به نام مبارک امام علی (ع) به عنوان آغاز برنامه های این اعیاد بزرگ است ادامه داد: این پرچم با ابعاد ۱۵۰ متر مربع تا اتمام دهه امامت و ولایت بر فراز شهر همدان در اهتزاز است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه توجه به فضاسازی شهری در منظر شهروندان همدانی از جایگاه مهمی برخوردار است،خاطرنشان کرد: قبل از آغاز ایام دهه ولایت و امامت به صورت گسترده ای نسبت به آذین بندی سطح منطقه با نصب بیش از هزار پرچم و ریسه اقدام کردیم تا شهروندان با گذر از معابر و میادین شهر بزرگی این اعیاد را احساس کنند.

دهبانی صابر یکی از اقدمات مهم شهرداری منطقه یک در سال جاری را چاپ و نصب بنرهایی با مضامین القاب حضرت علی (ع) و احادیث پیامبر اکبر درباره امیر المومنین برای شناخت هرچه بیشتر شهروندان از این واقعه بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد تا شهروندان همانند سال گذشته نیز بازخورد خوبی از این اقدام داشته باشند.

وی برگزاری جشن های مختلف خودرویی و تهیه و توزیع ۲ هزار پرس غذا را از سایر برنامه های شاخص در این عید بزرگ برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور