شهرستانهای قرمز کرونایی خراسان رضوی به 9 شهرستان افزایش یافت


شهرستانهای قرمز کرونایی خراسان رضوی به 9 شهرستان افزایش یافت

مشهد- ایرنا- وضعیت کرونایی 9 شهرستان خراسان رضوی بر اساس آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت در روز 30 تیرماه قرمز است.

گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه سلامت ایرنای خراسان رضوی از اطلاعات روزآمد شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی است که پیش از این شهرستانهای مشهد، سرخس، سبزوار، گناباد، درگز، کاشمر، بینالود و قوچان قرمز بودند که اکنون شهرستان چناران نیز به این تعداد اضافه شده است.
بر این اساس هم‌اینک از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۱۲ شهرستان از جمله بردسکن، نیشابور، فیروزه، فریمان، تربت حیدریه، تایباد، خواف و کوهسرخ در شرایط نارنجی و ۱۲ شهرستان تربت‌جام، باخرز، زاوه، رشتخوار، مه‌ولات، بجستان، خلیل‌آباد، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و کلات خراسان رضوی نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

بنا بر آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ۲۹ تا ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰، ۲۱۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۸۷ هزار و ۸۳۷ تن رسید.

همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، طی این مدت ۲۷ هزار و ۳۷۹بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۷۵۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰۳هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی