یک میلیارد تومان پاداش برای گزارش مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز پرداخت شد


یک میلیارد تومان پاداش برای گزارش مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز پرداخت شد

گجت نیوز مدیر عامل شرکت توانیر گفت تاکنون 200 هزار دستگاه غیر قانونی استخراج  رمزارز در کشور کشف و ضبط شده و یک میلیارد تومان پاداش به گزارش دهندگان پرداخت شده است. محمدحسین متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد که تا به امروز چیزی در حدود 200 هزار دستگاه غیرق انونی استخراج رمزارز در کشور کشف... نوشته یک میلیارد تومان پاداش برای گزارش...

مدیر عامل شرکت توانیر گفت تاکنون ۲۰۰ هزار دستگاه غیر قانونی استخراج رمزارز در کشور کشف و ضبط شده و یک میلیارد تومان پاداش به گزارش دهندگان پرداخت شده است.

محمدحسین متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد که تا به امروز چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دستگاه غیرق انونی استخراج رمزارز در کشور کشف و ضبط شده است که ۲۷ درصد از آن‌ها را مردم گزارش کرده‌اند. لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها حدود ۸۰۰ مگاوات از برق کشور را به خود اختصاص می‌دادند. همچنین تاکنون حدود یک میلیارد تومان پاداش برای گزارش دهندگان مراکز غیر مجاز ماینینگ اختصاص داده شده است.

وضع جرایم سنگین برای دستگاه‌های غیر قانونی استخراج رمزارز

این ماینرها با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی کشف شدند و جرایم سنگینی برای آن‌ها وضع شد و ضمن آن قرار شد که تا انتهای سال همچنان متوقف بمانند. مدیرعامل شرکت توانیر در ارتباط با مشارکت بخش کشاورزی و صنایع بزرگ در راستای پایین آوردن میزان مصرف برق بیان کرد که صنایع بزرگ و کشاورزی تا به امروز ۳۶۵ هزار موافقت‌نامه را به امضا رسانده‌اند و ۱۰۰۰ میلیارد تومان تشویقی به منظور مشارکت این بخش اختصاص داده شده است. این در صورتی است که در سال گذشته ۵۸۰ میلیارد تومان تشویقی به این بخش اختصاص داده شده بود.

وی در ادامه با اشاره به این که سهم مصرف برق هر استان توسط شرکت توانیر مشخص شده است عنوان کرد که هر استان با توجه به سهم خود می‌تواند اقدام به مدیریت میزان مصرف خود کند. مصرف برق در سال جاری ده برابر از همین مدت زمان در سال گذشته بیشتر شده که دلیل اصلی این افزایش، رشد مصرف صنایع،‌ ارزهای دیجیتالی و گرما است.

متولی زاده در ادامه با اشاره به این که صنایع سیمان و فولاد مجموعا ۲۶۰ هزار مگاوات از برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند،‌ بیان کرد که این میزان در حال حاضر به ۲۰۰ هزار مگاوات کاهش یافته است. وی در ادامه با اشاره به این که از این پس صنایع فولاد باید با ۵۰ درصد از ظرفیت خود و صنایع سیمان با ۱۰۰ ظرفیت خود به فعالیت ادامه دهند، اظهار کرد که صنایع فولاد و سیمان از سه رو گذشته با کاهش بار شیفت آخر شب خود را نیز با اجازه شرکت توانیر فعالیت کردند.

لازم به ذکر است که مصرف برق تاکنون به دنبال تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات ۵۰۰ مگاوات کاهش یافته است. متولی زاده در انتها با بیان این که اعمال خاموشی‌های گسترده برای صنعت برق بسیار کار دشواری است خاطرنشان کرد که طی چند وقت گذشته برای جلوگیری از خاموشی چند روستا سه تن از همکاران ما از دنیا رفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...