جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان در قم برگزار می‌شود


جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان در قم برگزار می‌شود

قم-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، گفت: بهترین راه برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به نسل جوان استفاده از زبان هنر است.

سیدموسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هنر از ظرفیت بالایی در انتقال مفاهیم ارزشی به ویژه در رابطه با شهدای گرانقدر دارد و نهادهای فرهنگی باید نسبت به تعمیق باورهای دینی در بهره گیری از قالب های مختلف هنری توجه بیشتری به خرج دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به نسل جوان و نوجوان با توجه به ارتباطی که آنها با قالب های متنوع هنری دارد؛ موثرتر از شیوه های قدیمی و فاقد جذابیت می تواند باشد.
حسینی کاشانی یادآور شد: تئاتر خیابانی قم از نظر کیفی از مجموعه های هنری باظرفیت استان است که در رخدادهای فرهنگی در سطح ملی عملکرد درخشانی داشته است.
به باور وی، با برنامه ریزیهای انجام شده نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان قم با موضوع شهدا با اجرای ۱۶ نمایش خیابانی به روی صحنه خواهد رفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: پس از برگزاری این جشنواره و داوری آثار رسیده تلاش خواهد شد تا با همکاری سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم مقدمات حضور پرقدرتمند تئاتر خیابانی قم در رویدادهای ملی تقویت شود.
حسینی کاشانی با اشاره به دورنمای جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان قم، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده این جشنواره در سالهای آینده در سطح ملی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز داشت: جشنواره تئاتر خیابانی متناسب با کنگره ملی شهدای استان قم در حال پی ریزی است و از نظر کیفی در سطح کشور کم نظیر است و از ظرفیت لازم برای ارتقا در سالهای آینده برخودار است.
این جشنواره با چهار موضوع محوری “شهدای مدافع حرم”، “شهدای دفاع مقدس”، “شهدای سلامت” و ” شهدای هنرمند به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان استان به روی صحنه خواهد رفت.
نخستین جشنواره تئاتر خیابانی قم مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www. qom.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.
در نهایت و پس از داوری آثار رسیده ۵ اثر برای اجرای خیابانی انتخاب خواهند و جوایزی نیز به آثار برتر جشنواره در نظر گرفته‌شده است.
علاقه‌مندان و هنرمندان می‌توانند طرح و ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: قم خیابان شهید لواسانی، جنب اداره ثبت‌احوال، ساختمان شهید کمیلی، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ارسال و با شماره ۰۲۵۳۷۷۱۲۸۲۸ تماس حاصل نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!