رؤسای هیئات مذهبی که در مراسم مسلمیه فراخوان دادند، احضار می شوند


رؤسای هیئات مذهبی که در  مراسم مسلمیه فراخوان دادند، احضار می شوند

شهرری - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با تاکید براینکه تذکرات لازم در خصوص عدم برگزاری حضوری مراسم مسلمیه در شرایط قرمز کرونایی به روسای محترم هیات مذهبی ری و تهران از سوی مراجع رسمی داده شده بود، گفت: کسانی که فراخوان برای حضور مردم دادند، احضار می شوند.

غلامرضا نوفرستی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مراسم مسلمیه با سابقه ۷۰-۸۰ ساله همیشه مورد توجه عزاداران و هیئتی های ری و تهران بوده و سرآغاز شروع مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) و شهادت سفیر سیدالشهدا(ع) حضرت مسلم بن عقیل(س) بوده است.

وی عنوان کرد: همه ساله ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که گاهی بالغ بر ۲۵هزار نفر بود،در دسته های عزاداری به حرم مطهر امام زاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مشرف می شدند.

نوفرستی اضافه کرد: لکن در سال جاری به لحاظ شرایط قرار گرفتن در پیک پنجم شیوع کرونا و وضعیت قرمز تهران و ری،از ستاد ملی مدیریت کرونا استعلام گردید و ستاد مذکور با توجه به حجم جمعیتی که پیش بینی می شد مشرف شوند مراجعه حضوری را به صراحت ممنوع اعلام نمود.

وی افزود: شورای تامین شهرستان نیز برابر با مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا برگزاری حضوری مراسم را به علت مخاطرات سلامتی و جانی برای عزاداران، خانواده هایشان و عموم مردم شریف تهران و ری ممنوع اعلام نمود و مصوبه را به مراجع ذی صلاح ابلاغ نمود.

نوفرستی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و بایستی جملگی مسئولان و عموم مردم آن را رعایت کنند و چه بسا رعایت آن از سوی متدینین و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام انتظار بیشتری می‌رود، افزود؛ با این حال متاسفانه روسای محترم برخی هیئات مذهبی که بسیاری از تهران مشرف شدند علیرغم ابلاغ قبلی،نسبت به برگزاری مراسم حضوری فراخوان دادند و موجب تجمع جمع کثیری از عزاداران بدون رعایت فاصله اجتماعی و بدون استفاده از ماسک شدند.

وی یادآور شد: نظر شورای تامین شهرستان ری با وجود وضعیت قرمز کرونایی استان تهران مثبت بود برای برگزاری مراسم مسلمیه ولی فراخوان هیات مذهبی، ازدحام بیش از حد، تجمع و عدم رعایت فاصله اجتماعی برگزاری این مراسم قدیمی مذهبی امکان پذیر نمی کرد.

نوفرستی با بیان اینکه قبل از برگزاری مراسم مسلمیه تذکرات لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به روسای هیات مذهبی داده شده بود، عنوان کرد: ازدحام بیش از حد مردم در این شب امکان برخورد سلبی پلیس و ممانعت از ورود مردم به اطراف حرم عبدالعظیم(ع) را امکان پذیر نمی کرد.

وی ادامه داد: برخورد پلیس با شرکت کنندگان در این مراسم موجب عدم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی می شد به همین دلیل هیچگونه برخوردی با شرکت کنندگان صورت نگرفت.

نوفرستی با تاکید براینکه تذکرات لازم در خصوص کوتاه کردن زمان برگزاری مراسم مسلمیه به هیات داد شد: خوشبختانه هیات مذهبی از لحاظ زمان مراسم دستور العمل ها را رعایت کردند و جمعیت در کمتر از ۲ ساعت متفرق شدند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً افرادی که به آنها تذکر داده شده بود، مخصوصاً روسای محترم هیأت‌ها که مسئولیت این کار را بر عهده داشتند، از طریق مراجع رسمی احضار خواهند شد

به گزارش ایرنا، حدود هشت دهه گذشته از شب شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) تا روز شهادت مسلم ابن عقیل و به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می شده است.

زائران سراسر کشور هرساله با شرکت در این مراسم به اولین شهید قیام امام حسین(ع) ابراز عشق و علاقه می‌کنند و در رثای شهیدان کربلا به سینه‌زنی می‌پردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت