روند افزایشی بستری و موارد مثبت نگران کننده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد


روند افزایشی بستری و موارد مثبت نگران کننده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

"دکتر پرویز یزدان‌پناه" افزود: هم اکنون ۲۵۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۱۲۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: در ٢٤ ساعت گذشته حدود ٤٠ بیمار کرونایی قطعی بستری شده اند که روند افزایشی بستری و موارد مثبت نگران کننده می باشد و در بعضی از مناطق استان مانند شهر سی سخت و روستاهای اطراف عمدتا درگیری و بستری خانوادگی می باشد که نشان دهنده درگیری با کرونای هندی می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد
۵۱ هزار و ۵۲۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
دکتر یزدان پناه تاکید کرد: از ۶۱۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٤١ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و بهمئی بود، همچنین از ۳۵۱ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهمئی هستند.تعداد موارد مثبت در نمونه های امروز بیش از ٣٠٠ مورد می باشد که جای نگرانی دارد و احتمالا در روزهای آینده تخت های بیمارستانی مملو از بیمار خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: برای کنترل بیماری کرونای نوع دلتا باید میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی مردم تا حدود ۹۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی خاطرنشان کرد: کرونای دلتا یکی از خطرناکترین نوع کرونا ویروس است و بسادگی منتشر می شود و می تواند باعث مرگ و میر زیادی شود، همچنین دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان اعلام خطر می نماید و از مردم می خواهد با مشارکت خود و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک کمک به کنترل بیماری نمایند و از مرگ و میر های بعدی جلوگیری نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در