پروژه تفریحی زیست پارک در مشهد افتتاح شد


پروژه تفریحی زیست پارک در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- مجموعه تفریحی زیست‌پارک و دهکده طبیعت و خانواده طی مراسمی امروز چهارشنبه مصادف با عید قربان در کوه ‌پارک مشهد به بهره‌ ‎برداری رسید.

شهردار مشهد عصر چهارشنبه در این مراسم گفت: دغدغه مقام معظم رهبری این بود که جنوب مشهد ریه شهر باشد و ساخت و ساز نداشته باشد و امیدوارم مردم از این مجموعه لذت ببرند.

محمد رضا کلایی افزود: هدف از اجرای زیست‌پارک آشنایی شهرنشینان با فضاهای روستایی و عشایری است و گونه های گیاهی در این منطقه ۲ سال دیگر بی بدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: این آخرین پروژه بزرگی است که در این دوره خدمت افتتاح می‌کنیم، شاید در دوره های دیگر برای بعضی از پروژه‌های اجرا شده در پایان دوره افتتاحیه می‌گرفتند اما ما این کار را نکردیم و هر پروژه ای در زمان خود اجرا شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: زیست‌پارک در راستای تحقق شعار "مشهد، شهر امید و زندگی" اجرا شد.

بتول گندمی افزود: ساخت این مجموعه‌ها نسبت به کارهای مدرن اصلا راحت نیست و این محیط انطباق کامل با اصل خودش دارد.

وی اضافه کرد: در این دوره تلاش شد به شعار شهر امید و زندگی جامه عمل بپوشانیم، پل ها و تقاطع ها اجرا شدند اما کنار اینها کوهشار، کوه‌پارک و پارک‌های حاشیه شهر مشهد را هم ساختیم که با استقبال مردم رو به رو شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: سرانه فضای سبز مشهد در سال ۹۶ برابر ۱۴.۶ مترمربع بود که هم اکنون به ۱۸.۵ مترمربع رسیده است.

مهدی یعقوبی افزود: هزار و ٧٠٠ هکتار فضای سبز در این دوره ایجاد شده که ۳۰۰ هکتار در فضای شهری و بقیه در کمربند سبز مشهد بوده است همچنین ۵۷ بوستان نیز در مناطق کم برخوردار احداث شده است.

او تاکید کرد: ارتباط طبیعت بیرونی با محیط شهری باید حفظ شود و کمربند سبز و کوهشار و زیست‌پارک باعث این ارتباط می‌شود.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: زیست پارک پروژه بوم گردی و آشنایی شهروندان با زندگی روستایی و عشایری و در محیط تپه ماهوری است و سعی شد این پروژه با کمترین دخل و تصرف اجرا شود.

یعقوبی افزود: ۱۶ گونه گیاهی با نظر متخصصان دانشگاه فردوسی مشهد در این مکان کاشته شده است و مبلمان این فضا نیز مطابق با محیط است.

وی اضافه کرد: باغ بازی کودکان با محیط طبیعی، باغ خانواده، باغ نشاط و باغ تاج با جزئیات زندگی عشایری در این مجموعه ساخته شده است.

پروژه مجموعه زیست پارک در ارتفاعات جنوبی مشهد اجرا شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید