کهگیلویه وبویراحمد رتبه ششم حوادث کاری کشور را دارد


کهگیلویه وبویراحمد رتبه ششم حوادث کاری کشور را دارد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان نسبت به جمعیت رتبه ششم حوادث ناشی از کار را در سطح کشور دارد.

کامروز امینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصدومان ناشی از حوادث کار در سطح کشور نسبت به جمعیت رتبه ششم را دارد.

وی بیان کرد: مصدومان ناشی از حوادث کار در سه ماهه نخست سال جاری ۷۸ نفر بود که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ و یک دهم درصد کاهش یافت.
امینی افزود: در سه ماهه سال جاری، ۸۰ پرونده فوتی و مصدومیت ناشی از حوادث کار در استان ثبت شد.

امینی با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۸ پرونده مربوط به مصدومیت‌های ناشی از حوادث کار بود، اضافه کرد: ۷۶ نفر از این تعداد مرد و ۲ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ارجاع بیشترین مصدومان به ترتیب به ادارات بویراحمد با ۴۳، گچساران ۱۸، کهگیلویه ۱۲، بهمئی ۴ و دنا نیز یک مورد اعلام کرد.

امینی اضافه کرد: در سه ماهه سال جاری، ۲ مورد فوت ناشی از حوادث کار در استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین آمار اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته ۹ هزار و ۵۸۷ حادثه شغلی در کشور رخ داده و ۹ هزار و ۲۹۵نفر که مشمول قانون کار می‌شوند در این بین آسیب دیده‌اند که ۹۷.۱ درصد (۹ هزار و ۲۴ نفر) مرد و تنها ۲.۹ درصد (۲۷۱ نفر) زن هستند.

بیشترین تعداد حادثه شغلی در سال گذشته به ترتیب مربوط به عامل «سقوط کردن و لغزیدن» ۳۶ درصد و کمترین حادثه نیز به «گیرکردن داخل یا بین اشیا و ماشین» ۲۰.۹ درصد بود.

براساس این گزارش بیشترین آسیب‌های شغلی در فعالیت‌های ساختمانی با سه هزار و ۶۱۶ مورد و صنعت (تولید) با سه هزار و ۳۴۶ مورد است.

مقایسه جداول آماری نشان می‌دهد که حوادث شغلی در سه سال گذشته روند نزولی داشته است و از رقم ۱۰ هزار و ۳۸۱ مورد در سال ۱۳۹۷ به عدد ۹ هزار و ۵۸۷ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده است و می‌توان گفت حوادث شغلی در سال گذشته ۴.۸۵ درصد و سال ۱۳۹۸ نیز ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

سال گذشته از میان ۹ هزار و ۲۹۵ فردی که دچار حادثه شغلی شدند ۷۵۱ نفر فوت کردند. بیشترین آسیب هم در تهران با یک هزار و ۴۹۳ نفر حادثه دیده است که ۱۹۶ نفر فوت کردند.

استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بالاترین تعداد آسیب‌های شغلی و استان‌های خراسان جنوبی و چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان به ترتبیب کمترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی