ستاد بحران پاوه در حال مهار آتش سوزی بوزین و مرخیل است


ستاد بحران پاوه در حال مهار آتش سوزی بوزین و مرخیل است

کرمانشاه ـ ایرنا ـ بخشدار باینگان از توابع شهرستان پاوه با اشاره به آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در عصر چهارشنبه گفت: تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان پاوه اکنون در این منطقه حضور دارند و در حال مهار آتش سوزی هستند.

محمدهادی زامیاد عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده از عصر امروز چهارشنبه آغاز شده و به تدریج در حال پیشروی است.

او گفت: نیروهای مردمی و دوستدار محیط زیست ، تیپ تکاور انصارالرسول نیروی زمینی سپاه ، مرزبانی ، محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری های پاوه ، باینگان و بانه وره از جمله نیروهایی هستند که در حال مهار آتش هستند.

وی ادامه داد: بیشتر این آتش سوزی در محدوده سرزمینی اقلیم کردستان عراق رخ داده و بخش های کمتری در محدوده سرزمینی کشورمان دچار حریق شده و با تلاش هایی که در حال انجام است امیدواریم آتش سوزی تا ساعات پایانی امشب مهار شود.

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

سال گذشته براثر آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل متاسفانه چهار تن از جمله یک نیروی عضو بسیج و سه تن از نیروهای مردمی که برای مهار آتش به منطقه رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی