تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران


تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران

کاربران فضای مجازی با هشتگ خوزستان به میدان آمده‌اند تا یادآور شوند عطش خوزستان، عطش همه ایران و خوزستان قلب ایران است.

به گزارش گروه مجازی خبرگزاری صدا و سیما، تغییرات زیست محیطی تقریبا سرتاسر این کره خاکی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
چندی پیش در روسیه؛ که به عنوان قطب سرما و یخبندان در جهان محسوب می‌شود؛ این تغییرات سبب شد تا روس‌ها پس از ۱۴۲ سال، گرمای بیش از ۳۴ درجه را تجربه کنند؛ تا جایی که وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه به شهروندان مسکو توصیه کرد در مواقع غیرضروری از خانه بیرون نروند.
در پی موج گرمای بی‌سابقه در غرب کانادا نیز حداقل ۲۳۳ نفر جان خود را از دست دادند و حتی گاردین در مطلبی از امکان مرگ ۵۰۰ نفر در کانادا بر اثر گرما خبر داد.
این موج گرما در غرب کانادا موجب آتش‌سوزی‌های گسترده شد و شهر لیتون را به تلی از خاکستر تبدیل کرد.
در غرب آلمان نیز سیل افزون بر ویرانی‌های وسیع، جان ۱۷۱ نفر را گرفت.
در بلژیک نیز تاکنون ۳۱ نفر جان خود را بر اثر سیل از دست داده‌اند.
وقوع سیل در چین نیز علاوه بر خسارت ۱۱ میلیون دلاری، موجب جان باختن ۱۲ نفر شد.
در پی فرو ریختن و جاری شدن سیل در ژنگژو چین، ورود آب به سطح شهر، به قدری ناگهانی رخ داد که فرصتی برای توقف قطار‌های مترو و خروج مسافران نبود و تونل‌ها غرق در آب شدند.
موج هوای گرم در آمریکا نیز سبب آتش‌سوزی‌های گسترده و مرگ ۷۸ نفر در واشنگتن و ۱۱۶ نفر در اورگان شده است.
موج گرما و کاهش بارش‌ها در ایران نیز مشکلاتی، چون قطع آب و برق را درپی داشته و برخی از مناطق کشور را دچار تنش آبی کرده است.
این روز‌ها استان‌های جنوبی به ویژه خوزستان با بحران کم آبی مواجه شده‌اند؛ اما این همه ماجرا نیست.
رسانه‌های لندنی و سعودی مثل همیشه از کنار بحران‌های زیست‌محیطی در سراسر جهان به ویژه کشور‌های اروپایی و آمریکایی گذر کرده‌اند و لنز دوربین‌های خود را روی تنش آبی خوزستان تنظیم کرده‌اند تا از این مشکل، فاجعه بیافرینند.
در حالیکه از روز‌ها قبل همه مسئولان در تلاش هستند تا مشکل کم آبی و بعضا بی آبی برخی مناطق خوزستان حل شود و اقدامات فوری نیز انجام شده است، رسانه‌های معاند با همکاری برخی از عناصر اغتشاگر و تجزیه طلب قصد دارند با سوار شدن بر بستر مطالبات به حق مردم، گلایه‌ها و نارضایتی‌ها را به سمت اغتشاش و هرج و مرج سوق دهند و در این راستا از هیچ تلاشی حتی کشته سازی فروگذاری نمی‌کنند.
شب گذشته فرصت‌طلبان تلاش کردند در برخی شهرهای اهواز ایجاد آشوب کنند، افراد مسلح در ماهشهر اقدام به شلیک مستقیم به مردم و نیروی انتظامی کردند و یک نفر از ماموران حافظ امنیت نیرو انتظامی با شلیک مستقیم به شهادت رسید و یک مامور دیگر زخمی شد.
دلیرمردان و شیرزنان خوزستان مثل همیشه، توطئه دشمنان این مرز و بوم را خنثی خواهند کرد و خوزستان تا ابد دژ ایران خواهد بود.
در این میان کاربران فضای مجازی نیز با هشتگ خوزستان به میدان آمده‌اند تا یادآور شوند عطش خوزستان، عطش همه ایران و خوزستان قلب ایران است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: ‏آنچه مردم مناطق بحرانی در ‎خوزستان از من خواستند این بود که جریان آب رودها باید باز بماند و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و دامداران باید جبران شود.

نباید مردم و جوانانی که اعتراض بحقی را مطرح می‌کنند ضد انقلاب خواند. این مردم وفادار هستند و دلبسته به میهن شان.

تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشته توئیتی نوشت:

‏۱.
در ۸ سال گذشته در ‎دولت سایه تمام مسایل خوزستان را بررسی کردیم؛ همچنین جوانان خوزستانی که با ما همراه هستند به مدت یک سال تمام مشکلات روستاها را بررسی کردند.

‏۲.

از نقاط مختلف استان بازدید شد و با جوانان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صاحبان حِرَف و صنایع جلسات متعددی برگزار کردم که جمع بندی آن‌ها این است که امروز خوزستان می‌تواند یک نمونه برای ‎جهش همه کشور باشد.

‏۳.

خوزستان نباید دچار مشکلات و آسیب‌هایی باشد که باور کردنی نیست.

مسایلی چون آلودگی ناشی از گرد و غبار، تامین نشدن آب آشامیدنی در برخی مناطق، سیستم فاضلاب و دفع پسماند نامناسب به ویژه در اهواز، و آبگرفتگی در هنگام بارش‌های شدید؛ حاشیه نشینی ...

‏۴.

مشکلات واگذاری ظرفیت هایی مانند کشت و صنعت هفت تپه مسائلی را برای استان ایجاد کرده و نشان می‌دهد خوزستان محتاج یک ‎نگرش جدید است.

‏۵.

در این نگرش نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد بلکه باید فرصت‌های استان خوزستان را به بهترین شکل برنامه ریزی، مدیریت و دنبال کرد تا مردم این استان نه تنها مشکلی نداشته باشند بلکه الگویی از رفاه برای سایر نقاط کشور باشند.

‏۶.

برخی از فرصت‌های خوزستان را تنها چند نقطه از جهان دارد که بسیار ارزشمند است؛ فرصت کشاورزی، نفت و گاز، همجواری با عراق، گردشگری، شیلات و صنعت آبزی پروری و… همه اینها فرصت‌های بسیار ارزشمندی است که خوزستان باید با آن‌ها یک جهش در شان خود را پیدا کند.

‏۷.

ظرفیت‌های خوزستان اگر به فعل تبدیل شود نه تنها می‌تواند مشکلات استان و کشور را حل کند بلکه در برخی از عرصه‌ها می‌تواند حتی مواد غذایی در منطقه غرب آسیا را تامین کند.

افزایش بهره وری تولید در محصولات کشاورزی در خوزستان به میزان پنج میلیون تن در یک برنامه چهار ساله ممکن است.

‏۸.

اولویت اشتغال در صنایع باید با مردم خوزستان باشد که البته این صنایع چنان بزرگ است و قابلیت پیشرفت و جهش را دارد که می‌تواند علاوه بر مردم استان دیگران را هم شامل شود.

‏۹.

تثبیت ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان کار مثبت دولت در ۸سال گذشته بود.

تثبیت این ۳۰۰ هزار هکتار علاوه بر اشتغال زایی و افزایش درآمد در خوزستان، همه کشور را هم از آن منتفع کرد و باعث شد کشور ۶ میلیارد دلار در درآمدهای ارزی خود صرفه جویی داشته باشد‌.

‏۱۰.

اگر تمام ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی طرح رهبری در خوزستان و ایلام پیگیری و اجرا شود نه تنها به نفع استان بلکه به نفع تمام کشور خواهد بود و این فرصتی است که خداوند به ایران و استان خوزستان داده است.

تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران
تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران
تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل نوشت:‏مردم و عشایر ‎خوزستان دژ مستحکم جمهوری اسلامی ‎ایران و پاره تن ایرانند. مردم غیور و با بصیرت خوزستان، اشک تمساح اجانب و گروهک‌های تروریستی را به خوبی درک می‌کنند.
همه برای خوزستان آباد و ایران توسعه یافته تلاش می‌کنیم.

تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت:‏ ایران‌ستیزان خارج از کشور می‌خواهند دغدغه صواب آب را به تجزیه ناپاک خاک تبدیل کنند.
دلیرمردان و شیرزنان خوزستان این توهم شوم را در دفاع مقدس ناکام ساختند و اکنون نیز چونانند.
خوزستان دژ ایران بوده و خواهد بود.

تشنگی خوزستان دغدغه یک ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی