2 طلای خرم دل و اسماعیل نژاد در کشتی آزاد نوجوانان جهان/ پایان کار ایران با 3 طلا و یک برنز


2 طلای خرم دل و اسماعیل نژاد در کشتی آزاد نوجوانان جهان/ پایان کار ایران با 3 طلا و یک برنز

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با 3 طلا، یک برنز و دو عنوان پنجمی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان 2021 پایان داد.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد نوجوانان جهان در بوداپست مجارستان،
علی خرم دل در ۵۱ و سید حسن اسماعیل نژاد در ۷۱ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

در وزن ۵۱ کیلوگرم، علی خرم دل در دیدار فینال مقابل نودریبک جومازاناروف از ازبکستان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.

خرم دل پیش از این در دور نخست مقابل آدرین سیکورا از لهستان در یک دقیقه و ۱۰ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی سپس مقابل ممدوف از آذربایجان نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. خرم دل برای رسیدن به فینال برابر چیراگ از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، سیدحسن اسماعیل‌نژاد در دیدار فینال مقابل آخمد موسایف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

اسماعیل نژاد پیش از این در دو نخست برابر گئورگی ناتوبیدزه از گرجستان با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید. وی در یک هشتم نهایی نیز برابر کوگیومتسیدیس از یونان نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. اسماعیل‌نژاد سپس به مصاف رائول کاسو از ایتالیا رفت و با برتری ۵ بر ۳ راهی نیمه نهایی شد. اسماعیل نژاد در دیدار نیمه نهایی نیز مقابل یرخان بکژاولتانوف از قزاقستان ۵ بر یک به برتری رسید و فینالیست شد.

اما در وزن ۶۰ کیلوگرم محمدرضا شاکری در دیدار رده بندی مقابل ابراهیم اف از آذربایجان در حالی که تا ۵ ثانیه مانده به پایان ۷ بر ۶ پیش بود، در نهایت ۸ بر ۷ شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

شاکری پیش از این در دور نخست در یک مبارزه دشوار مقابل دالکات عبدالغدیروف از روسیه با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز شد و به یک هشتم نهایی رسید. وی در این مرحله به مصاف سینگ جاسکاران از هند رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و با توجه به راهیابی حریف هندی به فینال، شاکری راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. وی در این مرحله مقابل حریفان خود از مولداوی و گرجستان پیروز شد و به رده بندی رفت.
ببه این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۳ مدال طلای علی خرم دل در ۵۱، سید حسن اسماعیل نژاد در ۷۱ امیر رضا معصومی در ۱۱۰ کیلوگرم، یک مدال برنز علی رضایی در ۶۵ کیلوگرم و دو عنوان پنجمی شهداد خسروی در ۵۵ و محمدرضا شاکری در ۶۰ کیلوگرم به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
حسین احمدی در ۴۵، علی یحیی پور در ۴۸، مجید باقری در ۸۰ و ابوالفضل یاراحمدی در وزن ۹۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو