ابراز خرسندی پوتین و مرکل از تکمیل خط لوله گاز نورد استریم-2


ابراز خرسندی پوتین و مرکل از تکمیل خط لوله گاز نورد استریم-2

مسکو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، در گفت و گویی تلفنی در خصوص طرح خط لوله گاز نورد استریم-2 که از شمال غرب روسیه به آلمان کشیده می شود، مذاکره و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه نوشت: ولادیمیر پوتین در ابتدای گفت و گوی تلفنی، جاری شدن سیل در آلمان که شمار زیادی قربانی گرفته و خسارات فراوانی به همراه داشته است را به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تسلیت گفت و مرکل نیز ابراز امیدواری کرد که روسیه در آینده نزدیک از عهده اطفاء حریق در منطقه یاکوتیا در سیبری برآید.

سران روسیه و آلمان از تکمیل عملیات احداث خط لوله گاز نورد استریم-۲ ابراز خرسندی کردند.

رئیس جمهوری روسیه به پایبندی مستمر طرف آلمانی به اجرای طرح خط لوله گاز نورد استریم-۲ اشاره و خاطرنشان کرد که این طرح صرفات تجاری است و با هدف تحکیم امنیت انرژی آلمان و اتحادیه اروپا اجرا می شود.

صدر اعظم آلمان، رئیس جمهوری روسیه را از نتایج گفت و گوهای خود با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره وضعیت پیرامون طرح خط لوله گاز نورد استریم-۲ مطلع کرد.

دو طرف همچنین در مورد امکان تمدید توافقنامه بین گازپروم روسیه و شرکت نفت و گاز اوکراین برای ترانزیت گاز روسیه به کشورهای اروپایی پس از سال ۲۰۲۴ گفت و گو کردند.

پوتین و مرکل در خصوص بحران اوکراین باتوجه به نتایج دیدار اخیر مرکل با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت و گو کردند و رئیس جمهوری روسیه از تصویب قانون اقوام اوکراین در پارلمان این کشور انتقاد و بر لزوم اجرای توافقنامه مینسک ازسوی کی یف تاکید کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال امروز در گزارشی نوشت که آمریکا و آلمان در مورد تکمیل خط لوله نورد استریم- ۲ به توافق رسیده اند.

به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات در واشنگتن و برلین گزارش داد که آلمان و آمریکا روز سه شنبه به توافقی دست پیدا کردند که اجازه تکمیل خط لوله گازی نورد استریم- ۲ را می دهد.

این رسانه آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد که دو متحد ناتو روز چهارشنبه این توافق را اعلام خواهند کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد که آلمان طبق این توافق نامه در پروژه های مربوط به انرژی و دیپلماسی به اوکراین کمک می کند.

نورد استریم۲ پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است. این خط لوله دو قلوی ۱۲۰۰ کیلومتری قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا تاکنون چند بسته تحریم در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم -۲ وضع کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل