ارتقاء امنیت اجتماعی، مطالبه به‌حق مردم نیشابور


ارتقاء امنیت اجتماعی، مطالبه به‌حق مردم نیشابور

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس و دستگاه‌های قضایی است و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که از یک هفته پیش در قسمت‌های مختلف شهر نیشابور آغاز شده‌ است در واقع نوعی پاسخگویی به مطالبات به حق مردم است و کسانی که خواسته‌ باشند با حرکات هنجارشکن، امنیت مردم را خدشه‌دار کنند برابر با قانون با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در رابطه با نزاع‌های اخیر که در مناطقی از نیشابور به وقوع پیوست و بعضا منجر به قتل نیز شد، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: نزاع‌های دسته‌ جمعی و هنجارشکنی‌هایی که هفته پیش در قسمت‌هایی از شهر اتفاق افتاد، چون در یک بازه زمانی کوتاه و مستمر به وقوع پیوست باعث حساسیت بیشتر شهروندان شد و خواسته و مطالبه مردم برخورد با مخلان نظم و امنیت بود.

سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده اظهار کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که از یک هفته پیش در قسمت‌های مختلف شهر نیشابور آغاز شده‌ است در واقع نوعی پاسخگویی به مطالبات به حق مردم است و اجرای این طرح با هدف رضایت‌مندی و جلب اعتماد مردم در قسمت‌های مختلف سطح شهر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بنا بر آمار موجود، میزان نزاع‌ها در چهار ماه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته‌است به طوری که نزاع‌های فردی ۱۸ درصد و نزاع‌های دسته‌جمعی حدود ۵۸ درصد کمتر شده‌ است.

سرهنگ حسینعلی‌زاده تصریح کرد: امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس و دستگاه‌های قضایی است و کسانی که خواسته‌ باشند با حرکات هنجارشکن مایه رعب و وحشت شوند و امنیت مردم را خدشه‌دار کنند برابر با قانون با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در رابطه با نزاع‌های اخیر، در یک مرحله ۴ نفر و در یک مرحله دیگر هم ۲ نفر دستگیر شدند ضمن اینکه تمامی کسانی که در این نزاع‌ها شرکت داشتند کامل شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در ادامه گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی از یک هفته قبل در سطح شهرستان و در ساعات پایانی شب در حال اجرا است و تا کنون ۱۲۳۵ مورد توسط همکاران نیروی انتظامی و یا از طریق دوربین‌ها در رابطه با محدودیت تردد شبانه اعمال قانون شده‌ است همچنین در این مدت ۱۳ نفر در خصوص سرقت و مواد مخدر دستگیر و کشف دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و یک قبضه اسلحه دست‌ساز نیز از دیگر دستاوردهای این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: ۷۱ دستگاه وسیله نقلیه موتورسیکلت و خودرو به دلیل انجام حرکات مخاطره‌آمیز که باعث سلب آسایش و امنیت روحی، روانی مردم شدند به صورت سیستمی و حضوری توقیف شدند.

حسینعلی‌زاده تردد با پلاک مخدوش را از جمله موارد توقیفی‌های اخیر برشمرد و گفت: بنا بر قانون، رانندگی با پلاک مخدوش جرم است و رانندگانی که با پلاک مخدوش در سطح شهر تردد داشتند، توقیف شدند و ضمن اعمال قانون، پرونده قضایی تشکیل شده و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی تأکید کرد: تمامی خوردروهای با پلاک مخدوش علاوه بر اینکه مطابق قانون توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند، هیچ گونه خدمات انتظامی نیز به این افراد داده‌ نخواهد شد مگر این که مراحل اداری و قضایی را طی کنند.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: در خواست و توصیه‌ای که برای والدین و خانواده‌ها داریم این است که کنترل و نظارت بیشتری روی فرزندان خود داشته‌ باشند و این موارد را به آن‌ها گوشزد کنند که در رابطه با انجام حرکات هنجار شکنانه در سطح شهر و تردد در ساعات محدودیت تردد شبانه، تخلف آن‌ها چه به صورت حضوری توسط نیروهای پلیس و چه از طریق دوربین‌های سطح شهر ثبت شده و برابر قانون اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش اسرائیل